Bedste antivirus program...
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-09-08 18:00

Hej gruppe...

Hvad er det bedste antivirus program lige i dette øjeblik...

Datterens skole sværger til AVG og installerer det hver gang jeg
vender ryggen til, men jeg syn's bare det giver alt for mange
problemer og gør maskinen sløv som bare s.....

Er der ikke noget bedre på markedet...

<mlr>

PS

Er ikke den store fan af antivirus. Men går man på kostskole og kobler
op på skolens lokalnet er det en nødvendighed

<mlr>

Fra : Anders

Dato : 01-09-08 18:04

Der findes efterhånden mange forskellige antivirus programmer som også er
gratis...

Jeg bruger Avast AntiVirus som er gratis for private, og det kører rigtigt
godt, og jeg syntes ikke det sløver min computer synderligt...

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-09-08 18:11

On Mon, 1 Sep 2008 19:03:51 +0200, "Anders" <anders.forst@gmail.com>
wrote:

>Jeg bruger Avast AntiVirus som er gratis for private, og det kører rigtigt
>godt, og jeg syntes ikke det sløver min computer synderligt...

Ok, jeg prøver Avast...

Tak for tippet.

<mlr>

Fra : Anders

Dato : 01-09-08 18:20

Velbekomme
Link: www.avast.com - husk at vælge Home edition (gratis). Pro udg. koster
penge....

Fra : Anders

Dato : 01-09-08 18:06

Norton Antivirus skal du holde dig MEGET langt fra, for det sløver din
computer, noget så forfærdeligt.

Fra : Kent Friis

Dato : 01-09-08 18:48

Den Mon, 01 Sep 2008 18:59:34 +0200 skrev Michael Rasmussen:

> Hej gruppe...
>
> Hvad er det bedste antivirus program lige i dette øjeblik...

Kraniet.

> Datterens skole sværger til AVG og installerer det hver gang jeg
> vender ryggen til, men jeg syn's bare det giver alt for mange
> problemer og gør maskinen sløv som bare s.....

Er det ikke det der er formålet med antivirus? Jeg har aldrig set
dem gøre andet end at give problemer og gøre systemet sløvt.

> Er der ikke noget bedre på markedet...

AVG har vist ry for at være mellem de mindst sløvende. Smider du
en af de store (McAfee, Norton, etc) på, er det meget værre (uden
dog at have prøvet AVG - men jeg har prøvet (og flere gange
afinstalleret) McAfee).

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-09-08 19:01

On 01 Sep 2008 17:47:58 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

>Kraniet.

Min datte må have en brist på det punkt

>Er det ikke det der er formålet med antivirus? Jeg har aldrig set
>dem gøre andet end at give problemer og gøre systemet sløvt.

Tja, jeg er ikke utilbøjelig til at give dig ret...

Men efter at have renset datteren computer for alverdens snavs 4 -5
gange gennem det sidste år, er jeg nu krøbet til korset...

<mlr>

Fra : Kent Friis

Dato : 01-09-08 19:21

Den Mon, 01 Sep 2008 20:00:36 +0200 skrev Michael Rasmussen:

> Min datte må have en brist på det punkt

Den tør du ikke printe ud og give hende :-þ

> Tja, jeg er ikke utilbøjelig til at give dig ret...
>
> Men efter at have renset datteren computer for alverdens snavs 4 -5
> gange gennem det sidste år, er jeg nu krøbet til korset...

"Her er Windows-CD'en, og de 14 CD'er med de programmer du skal
bruge. Denne gang installerer du selv. Så kan du lære det."

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 01-09-08 23:06

"Kent Friis" <> skrev i meddelelsen

> "Her er Windows-CD'en, og de 14 CD'er med de programmer du skal
> bruge. Denne gang installerer du selv. Så kan du lære det."

Det er da lettere at lave en ghostcd med autorun. I med skiven og så
går det af sig selv.

Spørg bare ikke mig om hvordan man får det autorun til at virke

mvh
Henning

Fra : Allan Olesen

Dato : 02-09-08 16:57

Henning Præstegaard wrote:
> Det er da lettere at lave en ghostcd med autorun. I med skiven og så
> går det af sig selv.

Lettere for hvem? Datteren?

Du må have overset det pædagogiske formål med øvelsen.

--
Allan Olesen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 02-09-08 23:38

"Allan Olesen" <> skrev i meddelelsen

> Du må have overset det pædagogiske formål med øvelsen.

Næ. Pædagogik er gammeldags og bør erstattes af software.
Det er, hvad jeg får at vide i samme forum, når jeg foreslår
opdragelse i stedet for software til at begrænse teenagers
adgang og tidsforbrug på nettet.

mvh
Henning

Fra : Kent Friis

Dato : 03-09-08 19:00

Den Wed, 3 Sep 2008 00:38:08 +0200 skrev Henning Præstegaard:
> [...]
> Det er, hvad jeg får at vide i samme forum, når jeg foreslår
> opdragelse i stedet for software til at begrænse teenagers

Jeg vil vove den påstand at der er et stort overlap mellem dem der
anbefaler software mod virus og dem der anbefaler software mod
teenagere.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-09-08 19:03

Kent Friis skrev:

>dem der anbefaler software mod
>teenagere.

Findes der noget godt software mod teenagere ?

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Allan Olesen

Dato : 03-09-08 22:12

Henning Præstegaard wrote:
> Næ. Pædagogik er gammeldags og bør erstattes af software.
> Det er, hvad jeg får at vide i samme forum, når jeg foreslår
> opdragelse i stedet for software til at begrænse teenagers
> adgang og tidsforbrug på nettet.

Jeg kan skam sagtens værdsætte dit sarkastiske angreb på pøbelvældet her
i gruppen.

Men det var næppe i den ånd, du skrev dit foregående indlæg.

--
Allan Olesen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-09-08 19:25

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i meddelelsen

> Hej gruppe...
>
> Hvad er det bedste antivirus program lige i dette øjeblik...

_____

Jeg bruger NORTON internet security.

Det er vældigt nemt at bruge

Hilsen Åge

Fra : Anders

Dato : 01-09-08 19:38

Fuck Norton !

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-09-08 19:50

Anders skrev:

>Fuck Norton !

Hver person har sine erotiske lyster.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-09-08 20:23

On Mon, 1 Sep 2008 20:24:31 +0200, Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk>
wrote:

> Jeg bruger NORTON internet security.
>
> Det er vældigt nemt at bruge

Ja, og så er man også fri for at kunne bruge sin pc til noget
fornuftigt.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-09-08 21:28

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i meddelelsen
> On Mon, 1 Sep 2008 20:24:31 +0200, Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk>

> Ja, og så er man også fri for at kunne bruge sin pc til noget
> fornuftigt.
>
> -A

_____

Du mener jo nok nok det der med at det sløver maskinen, men er det egentlig
ikke et godt tegn. Hvis et sikkerhedsprogram sløver maskinen,
burde man så ikke mene at det er forde det virker.
Hvis man ikke bemærker at det arbejder, mon så ikke det er forde det ikke
arbejder. i hvert fald ikke så godt.

Jeg mener at det virker logisk at et stærkt arbejdende program som forsøger
at beskytte ens computer også bruger resurcer på ens computer. Og det sløver
vel?

Kan det ikke dårligt være anderledes ?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-09-08 22:57

On Tue, 2 Sep 2008 22:27:49 +0200, Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk>
wrote:

> Hvis et sikkerhedsprogram sløver maskinen,
> burde man så ikke mene at det er forde det virker.

Nej, det kan man ikke konkludere. Det kan være kodet mere eller mindre
hensigtsmæssigt.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Kent Friis

Dato : 03-09-08 18:57

Den Tue, 2 Sep 2008 22:27:49 +0200 skrev Åge Halldorsson:

> [...]
> burde man så ikke mene at det er forde det virker.
> Hvis man ikke bemærker at det arbejder, mon så ikke det er forde det ikke

Nå det er sådan det virker... Jeg vil også lave "sikkerheds"-programmer.

To threads - den ene i en for(;;); og den anden der læser tilfældige
blokke på disken.

Jeg skulle nok kunne få bikset noget sammen der er "bedre" end Norton
og McAfee tilsammen

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 01-09-08 22:19

Michael Rasmussen <michael@invalid> wrote:

> [...]
> vender ryggen til, men jeg syn's bare det giver alt for mange
> problemer og gør maskinen sløv som bare s.....

Gi' hende en Macbook. Så ka' de heller ikke installere AVG

--
..rotinom siht edisni deppart m'I !PLEH

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-09-08 22:49

> [...]
> vender ryggen til, men jeg syn's bare det giver alt for mange
> problemer og gør maskinen sløv som bare s.....

Jeg forstår ikke den modstand mod AVG. Jeg har installeret den på et utal af
maskiner og den kører fortrinligt på dem alle uden at sløve.
Man skal bare under installationen huske at fjerne vingebenet der, hvor den
foreslår at hele computeren skal scannes hver dag. Det sløver rigtigt meget
(hvilket andre antivirus programmer også gør, hvis de bare står og scanner
det hele).
Slår man denne funktion fra er det min erfaring, at den stort set ikke er
mærkbar. Kigger jeg på resourceforbruget, kan der ikke ses målbart forbrug
på cpu i det daglige.'

Kurt

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-09-08 22:51

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen

Jeg glemte at nævne, at jeg p.t. for sjov tester Rising Antivirus, som også
er gratis. Den ser også ud til at kræve få resourcer, og i følge en test jeg
så et eller andet sted, bruger den færre end AVG. Men der er ikke den store
forskel.

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-08 16:28

Kurt B. Andersen wrote:
> [...]
> som også er gratis. Den ser også ud til at kræve få resourcer, og i
> følge en test jeg så et eller andet sted, bruger den færre end AVG.

Definer gratis, for det er da kun trial version man dl

Nej, CA EZ Antivirus is simply the best, kørt på mine
maskiner i mange år også da det var gratis version

Fra : Kent Friis

Dato : 02-09-08 17:53

Den Mon, 1 Sep 2008 23:48:57 +0200 skrev Kurt B. Andersen:

> "Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i meddelelsen

> Jeg forstår ikke den modstand mod AVG. Jeg har installeret den på et utal af
> maskiner og den kører fortrinligt på dem alle uden at sløve.

"Uden at sløve"?

Det er fysisk umuligt.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Root Kit

Dato : 02-09-08 04:22

On Mon, 01 Sep 2008 18:59:34 +0200, Michael Rasmussen
<michael@invalid> wrote:

>Hej gruppe...
>
>Hvad er det bedste antivirus program lige i dette øjeblik...

Vær venlig at definer "bedste".

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-09-08 07:50

On Tue, 02 Sep 2008 03:22:08 GMT, Root Kit <b__nice@hotmail.com>
wrote:

>Vær venlig at definer "bedste".

Det er vel et program, der kan holde skidtet borte uden at gøre
computeren helt bovlam...

<mlr>

Fra : Root Kit

Dato : 02-09-08 08:38

On Tue, 02 Sep 2008 08:49:30 +0200, Michael Rasmussen <mlr@invalid>
wrote:

>Det er vel et program, der kan holde skidtet borte uden at gøre
>computeren helt bovlam...

Nåeh.. i så fald holder jeg med Kent. Indersiden af hovedet kræver
ingen system ressourcer.

Jeg har p.t. AVG8 på min Vista maskine, men det er mest af
test-årsager, og den har aldrig fundet det fjerneste. Det er faktisk
så mange år siden jeg har været inficeret at jeg dårligt kan huske det
længere.

I øvrigt er programmer en ret dårlig løsning på problemet med at holde
skidt borte.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 02-09-08 12:47

On ti, 02 sep 2008 07:37:37 GMT, Root Kit <b__nice@hotmail.com> wrote in
dk.edb.sikkerhed:

<snip>

> Det er faktisk så mange år siden jeg har været inficeret at jeg
> dårligt kan huske det længere.

Jeg kan huske, at jeg engang havde en Form A.

--
Paris Hilton Gives Birth To Twins...Aliens

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 02-09-08 12:49

On ti, 02 sep 2008 11:47:29 GMT, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com>
wrote in dk.edb.sikkerhed:

> On ti, 02 sep 2008 07:37:37 GMT, Root Kit <b__nice@hotmail.com> wrote in
> dk.edb.sikkerhed:
>
> <snip>

> Jeg kan huske, at jeg engang havde en Form A.

Og jeg har stadig disketterne.

--
Paris Hilton Gives Birth To Twins...Aliens

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-09-08 12:59

On 02 Sep 2008 11:47:29 GMT, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com>
wrote:

>Jeg kan huske, at jeg engang havde en Form A.

Det er nok også en god tid siden, at I to var 17 år og gik på
kostskole

I har slet ikke fantasi til at forestille jer, hvad der foregår på det
lokalnet....

<mlr>

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 02-09-08 14:24

On Tue, 02 Sep 2008 13:59:26 +0200
> [...]

> kostskole
>
> I har slet ikke fantasi til at forestille jer, hvad der foregår på det

luk evt. maskinen ned netværks-mæssigt med http://ntsvcfg.de/
så skal slemt software benytte sig af browser, email eller brugerens _aktive_ indblanding for at komme ind
hvis hun så ikke logger ind med administrativ kontekst for de daglige opgaver, reduceres sandsynligheden for alvorlig skade på andet end hendes bruger-profil.
i tilfælde af skade kan man slette hendes bruger-profil (efter behørig backup af _rensede_ filer ) og en ny profil kan oprettes til hende
kig i øvrigt på microsofts USMT...

--
//Jacob Gaarde
//Dont reply to my (aparent) e-mail address. Instead Use