Lidt læsestof om sikkerhed
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-08-08 07:55

Normalt bryder jeg mig ikke om links uden forklaring på,
hvad de fører frem til. Men her vil jeg være lidt tavs,
bortset fra, at det er en artikel på Politiken.dk. Jeg vil
ikke ødelægge den herlige overraskelse:

http://politiken.dk/tjek/digitalt/computer/article558339.ece

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Beskyt de små mod porno på internettet.

Fra : Jesper Lund

Dato : 27-08-08 10:11

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> frem til. Men her vil jeg være lidt tavs, bortset fra, at det er en
> artikel på Politiken.dk. Jeg vil ikke ødelægge den herlige overraskelse:

Fantastisk!

Citat: »Ligesom vi kender konceptet fra Nabohjælp, hvor man i et kvarter
mærker husene med Nabohjælpskilte, har det en præventiv effekt at mærke
sit computerudstyr. Tyven vil ikke kunne få afsat sine varer på
hælermarkdet og vil derfor tøve med at stjæle computeren«, siger Henning
Maigaard, som er projektleder i Det Kriminalpræventive Råd.

--
Jesper Lund

Fra : Kent Friis

Dato : 27-08-08 17:48

Den 27 Aug 2008 09:11:18 GMT skrev Jesper Lund:

> [...]
> hælermarkdet og vil derfor tøve med at stjæle computeren«, siger Henning
> Maigaard, som er projektleder i Det Kriminalpræventive Råd.

Som jeg læser det, drejer lige præcis *det* afsnit sig ikke om
PC-Finder, men ganske alm. mærkning. Det næste afsnit nævner PC-Finder
som en *yderligere* foranstaltning.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 27-08-08 10:45

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> writes:

> [...]
> frem til. Men her vil jeg være lidt tavs, bortset fra, at det er en
> artikel på Politiken.dk. Jeg vil ikke ødelægge den herlige

Det lyder enormt spændende. Sjovt at JP har næsten den samme artikel:

http://fpn.dk/digitalt/computer/article1419595.ece

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.

Fra : Ole C

Dato : 27-08-08 11:01

Anders Wegge Keller skrev blandt andet:

> Sjovt at JP har næsten den samme artikel:

Ikke så sært. Kilden er den samme.
Og det meste af artiklerne er formentlig direkte afskrift af en
pressemeddelelse fra Gigasoft...

--
vh
Ole C

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 27-08-08 11:46

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> writes:

> Ikke så sært. Kilden er den samme. Og det meste af artiklerne er
> formentlig direkte afskrift af en pressemeddelelse fra Gigasoft...

Ja, det er det der er det sjove.

Fra : Ole C

Dato : 27-08-08 12:15

> Ja, det er det der er det sjove.

Men sørgeligt for journaliststandens omdømme
Det er beklageligvis på samme niveau, som de advarsler der jævnligt dukker
op om en "superfarlig" orm eller virus.
Som regel er kilden til historien et firma, der lever af at sælge
sikkerhedssoftware.....

--
vh
Ole C

Fra : Finn

Dato : 27-08-08 21:31

Ole C wrote:

> [...]
> dukker op om en "superfarlig" orm eller virus.
> Som regel er kilden til historien et firma, der lever af at sælge

Dagbladene lever af reklamer og billeder. I 'gamle dage' mærkes det her
med 'Inserat'.. men nutidens mennesker anses for lette ofre og uvidende
- går den så går den

"Er det ikke god journalistik stil at skrive 'Annonce', 'Reklame' eller
'Inserat' når man publicerer en reklame formuleret som en artikel?" ...

"(avis-)annonce, inserat olgn. ell. skilt, plakat, (trykt) meddelelse
.... Bestræbelserne for at skabe et Værn mod den saakaldte “falske
Reklame”. ...

.... det stof og vinkle det lidt mere journalistisk, så det ikke er ren
reklame.« ...

"Ordet INSERAT i stedet for ANNONCE. godkendes ikke som
annoncebetegnelse. Gældende lov: ... der er specialuddannede inden for
reklame og markedsføring." ...

Venlig hilsen
Finn

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 27-08-08 11:06

Kim Ludvigsen wrote:

> http://politiken.dk/tjek/digitalt/computer/article558339.ece

Sandelig en nyhed der vil noget
Mig bekendt så PC Finder dagens lys helt tilbage i 2002 og blev bl.a.
debatteret her i gruppen.

Se mere på http://www.snakeoil.dk/

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Kent Friis

Dato : 27-08-08 17:46

Den Wed, 27 Aug 2008 08:55:23 +0200 skrev Kim Ludvigsen:
> [...]
> hvad de fører frem til. Men her vil jeg være lidt tavs,
> bortset fra, at det er en artikel på Politiken.dk. Jeg vil

Sidder han ikke i spjældet for bedrageri endnu?

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 27-08-08 17:53

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> writes:

> Sidder han ikke i spjældet for bedrageri endnu?

Nu er det vel Gigasoft der har overtaget de fulde rettigheder til
slangeolien, men hvad er det for noget med bedrageri?

Fra : Kent Friis

Dato : 27-08-08 18:14

Den Wed, 27 Aug 2008 18:53:07 +0200 skrev Anders Wegge Keller:

> Nu er det vel Gigasoft der har overtaget de fulde rettigheder til
> slangeolien, men hvad er det for noget med bedrageri?

Så falsk reklame da.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Allan Olesen

Dato : 30-08-08 09:42

Anders Wegge Keller wrote:
> Nu er det vel Gigasoft der har overtaget de fulde rettigheder til
> slangeolien, men hvad er det for noget med bedrageri?

Så vidt jeg ved, ER Bjarne Østergård Gigasoft - eller var det i hvert
fald, da han for mange år siden fremlagde sin tåbelige ide her i gruppen.

--
Allan Olesen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 31-08-08 13:46

On 2008-08-30, Allan Olesen <usenet.2007.allan@spamcheck.dk> wrote:

> Så vidt jeg ved, ER Bjarne Østergård Gigasoft - eller var det i hvert
> fald, da han for mange år siden fremlagde sin tåbelige ide her i gruppen.

Jeg har været i stand til at grave følgende frem:
GIGASOFT.DK ApS med binavnet DANSKE HANDEL ApS er tilsyneladende ejet af
International Management UK Ltd, der er indregistreret i Storbritannien.
Direktionen består kun af Annette Klausen, som vist også på et tidspunkt
fortalte at Bjarne ikke havde noget med ledelsen af firmaet at gøre
(mere).
Annette står også som ene direktør helt tilbage i regnskaber fra 2003,
hvor firmaet hed E-Sporing ApS.
Virksomhedens omsætning er ganske beskeden, indtil 2007, hvor det
lykkedes at nå et resultat på 542tkr, så det ser desværre ud til at der
er gået rotter i fælden.
I 2004 valgte man i øvrigt at medtage rettighederne til PC Finder i
aktivopgørelsen til den nette sum af 8 mio. kr.

Det lader til at man kan finde mere info om moderselskabet på
companieshouse.gov.uk, hvis man er villig til at betale.
Så med mindre Bjarne ejer "International Management UK Ltd" er han altså
ikke ejer af Gigasoft.

På samme adresse bor i øvrigt "Dansk Holding ApS", "Ejendomsselskabet af
1.7.2004 ApS", "J.I.C. Invest ApS", som også har en direktør ved navn
Annette Villum Klausen.
Og "Foursome International ApS", med Ken Villum Klausen og Nickolai
Damgaard i direktionen deler de også adresse med.
Den sidste virksomhed på adressen, der lader til at være relateret er
"Winterstorm ApS", der har Greif Villum Klausen som direktør.
Winterstorm har tilsyneladende drevet en Café.

Der kan sikkert graves dybere, men det lader ikke til at det er særligt
IT-kyndige folk, der har penge i klemme i dette stykke software.

--
Andreas