Fejl i forbindelse med AVG update
Fra : Knut

Dato : 17-08-08 08:16

Får ved forsøg på opdatering af AVG følgende:

A .bin file is missing

Hvad pokker gør jeg ved det? Jeg har prøvet at lave en 'system restore' 4
dage tilbage.

Knut

Fra : Anders

Dato : 17-08-08 08:18

Geninstaller programmet, eller find et andet....
Fx. Avast Antivirus

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-08-08 08:46

http://www.neoseeker.com/forums/62/t1216894-avg-free-8-bin-file-missing/#7

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Else Holm

Dato : 17-08-08 09:50

Ivan V. Klattrup wrote:

> http://www.neoseeker.com/forums/62/t1216894-avg-free-8-bin-file-missing/#7

Jeg har konstateret samme problem her til morgen. Tak for
linket - så slår jeg koldt vand i blodet og ser tiden lidt an!

--
Else

Fra : Rudi Stegen

Dato : 17-08-08 12:08

Hej Ivan V. Klattrup, du skrev i dk.edb.sikkerhed:

> http://www.neoseeker.com/forums/62/t1216894-avg-free-8-bin-file-missing/#7

Det er vel nok godt, at de fik skiftet deres ver. 7.5 til den noget
tungere, mere rodede og storspraglede ver. 8

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-08-08 12:12

Rudi Stegen skrev:

>Det er vel nok godt, at de fik skiftet deres ver. 7.5 til den noget
>tungere, mere rodede og storspraglede ver. 8

tjae, jeg syntes at de alle er for store.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 21-08-08 23:17

> tjae, jeg syntes at de alle er for store.

Det gør jeg egentlig også. Det mest irriterende er, at jeg ikke har
nogen synderlig logisk eller rationel begrundelse for at anvende en
installeret AV-scanner. Det er dels en gammel vane, dels en diffus ide
om at det vel altid giver lidt ekstra sikkerhed.

De har som vist bekendt aldrig fundet noget hos mig (hvilket
selvfølgelig kan skyldes, at de ikke virker ;).

Dvs. det har AVG 6 faktisk engang. Jeg fik tilsendt en vedhæftet virus
(mailscannerdelen har jeg altid haft slået fra) for at inficere mig
selv. Jeg ville så gemme den (så jeg bagefter kunne lukke mailklienten
etc., slå alt AVG fra og så køre virusfilen) - BANG!

AVG ramlede op med en vild advarsel om, at den havde fundet en virus og
nu havde stoppet den i karantæne. Altså havde jeg pludselig to

Men jeg fik da set, hvordan dens advarselsboks så ud. Er man ikke vant
til at ting automatisk pludselig popper op, kan det iøvrigt skræmme
både folk og fæ.

Men nu varer det jo ikke længe, før jeg omsider skal træffe en
beslutning, da 7.5-opdateringerne jo forsvinder. Gid jeg kunne beslutte
mig for at kvitte vanen.

Reelt bruger jeg den til at scanne systemdrevet sådan cirka med en til
to måneders mellemrum samt alle drev vel omkring et par gange årligt.
En onlinescanner ville klart være mere logisk at bruge til formålet.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : John

Dato : 21-08-08 23:47

"Rudi Stegen" <newsnospam@stegen.dk> skrev i en meddelelse

> nu varer det jo ikke længe, før jeg omsider skal træffe en
> beslutning, da 7.5-opdateringerne jo forsvinder

Du er ikke alene. Flere af os er i samme situation :(

Efter at ha' prøvet flere gratis alternativer, blandt dem PC Tools (nice
device, men nylig ædt af Symantec..), AntiVir (som jeg slet ikke bryder mig
om) samt Avast (meget rost AV, men må ha' prisen for universets mest
uoverskuelige, rodede og poppede interface) er også jeg omsider hoppet på
AVG 8-vognen.

Tip: Under installation, vælg avanceret, og fravælg Linkscanner.

Herefter fylder programmet efter install beskedne 26 MB. Selvom forbruget af
ram er så'n lidt i overkanten, fx sammenligner med PC Tools, så sløver
programmet kun minimalt min pc.

Det er ik' så ringe! :)

John

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-08-08 00:31

John skrev:

> er også jeg omsider hoppet på
> AVG 8-vognen.
>
> Tip: Under installation, vælg avanceret, og fravælg Linkscanner.

Den kan helt klart bringe en browser i knæ - især hvis man
fx har valgt at få vist 50 søgeresultater ad gangen i Google.

> Herefter fylder programmet efter install beskedne 26 MB. Selvom forbruget af
> ram er så'n lidt i overkanten, fx sammenligner med PC Tools, så sløver
> programmet kun minimalt min pc.

Jeg mærker overhovedet ikke AVG. Normalt bruger jeg ikke
antivirusprogrammer [1], og AVG er kun installeret for at
jeg kunne skrive om det. Men uden LinkScanner og med den
daglige scanning af alle filer slået fra, mærkes programmet
ikke, så jeg har ikke gidet at afinstallere det.

[1] Jeg er kun lejlighedsvis bruger af Windows.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sunbird: gratis kalender som du kan dele med andre.

Fra : John

Dato : 22-08-08 00:48

> Jeg mærker overhovedet ikke AVG.

Du har sikkert en nyere pc, sammenlignet med min gl 900 MHz/ 1 MB ram, XP
pro sp3. AVG 8 (minus linkscanner) sløver dog ikke så meget, at jeg
betragter det som et problem.

> [...]
> for at jeg kunne skrive om det. Men uden LinkScanner og med den daglige
> scanning af alle filer slået fra, mærkes programmet ikke, så jeg har ikke

Ja, nu er AVG 8 også installeret her, ikke fordi jeg døjer med vira og andet
godt. Jeg kan bare godt lide, at bagdøren bliver holdt under opsyn. (Jeg
låser også min hoveddør, ikke fordi jeg forventer indbrudstyve, men man kan
jo aldrig vide..)

> http://kimludvigsen.dk

Fin-fin side :)

John

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-08-08 08:24

John skrev:

> Du har sikkert en nyere pc, sammenlignet med min gl 900 MHz/ 1 MB ram, XP
> pro sp3. AVG 8 (minus linkscanner) sløver dog ikke så meget, at jeg
> betragter det som et problem.

Du mener sikkert 1 GB ram

Både og. Jeg har en enkeltstående computer, der kan boote i
Windows, og den vist er på 1.8 Ghz med 1 GB ram. Men jeg
bruger også Virtual PC, og heller ikke der er AVG særlig
mærkbar - medmindre jeg starter en harddiskscanning, den kan
nemlig virkelig trække tænder ud på systemet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en gratis tetris-klon i form af Tetrix.

Fra : John

Dato : 22-08-08 13:16

> Du mener sikkert 1 GB ram

Jeps.. (burde ikke skrive noget på usenet så sent..)

John :)

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 22-08-08 21:16

"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote:

>Tip: Under installation, vælg avanceret, og fravælg Linkscanner.

Den kan også slåes fra efter installationen.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav

Fra : Kim

Dato : 17-08-08 13:08

On Sun, 17 Aug 2008 13:07:38 +0200, Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk>
wrote:

>Det er vel nok godt, at de fik skiftet deres ver. 7.5 til den noget
>tungere, mere rodede og storspraglede ver. 8

Ja, jeg smed min ud da ver.8 kom. Skulle også næsten genstartes efter
hver opdate.

Nu prøver jeg med Avast. har ellers været trofast mod AVG i flere år.

Kim

Fra : John

Dato : 17-08-08 13:54

"Rudi Stegen" <newsnospam@stegen.dk> skrev i en meddelelse

> Det er vel nok godt, at de fik skiftet deres ver. 7.5 til den noget
> tungere, mere rodede og storspraglede ver. 8

Samtidig virker det utrolig arrogant, at de ikke lytter mere til brugernes
kritik i AVG forum.

En løsning synes uhyre simpel:

Bibehold succes'en AVG 7.5 som en option, eller tilføj mulighed for at slå
gøglet fra i 8'eren.

Hvor svært kan det være!

John

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 17-08-08 13:56

"John" <nogen@pladderballe.ok> writes:

>Samtidig virker det utrolig arrogant, at de ikke lytter mere til brugernes
>kritik i AVG forum.

Så er det jo vigtigt, at brugerne tager konsekvensen. Måske vil en
kommende version 9 blive mere efter brugernes ønsker, hvis antallet
af brugere af version 8 nærmer sig 0?

Hvis antallet af brugere derimod ikke falder, må producenten jo
konkludere, at brugerne fortsat er yderst tilfredse med produktet,
og at fremtidige versioner skal indeholde endnu mere bloat.

Mvh.
   Klaus.

Fra : J W Nielsen

Dato : 17-08-08 11:30

"Knut" <enbedreemailadresse@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> A .bin file is missing
>
> Hvad pokker gør jeg ved det? Jeg har prøvet at lave en 'system restore' 4

Hej...
Fik den samme melding for en times tid siden.
Lavede her for lidt siden en manuel opdatering og nu kører det igen.

Mvh Jørgen

Fra : John

Dato : 17-08-08 14:04

"Knut" <enbedreemailadresse@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Får ved forsøg på opdatering af AVG følgende:
>
> A .bin file is missing
>
> Hvad pokker gør jeg ved det?

En go' ide (i sådanne situationer) kunne være at kigge indenfor i AVG forum:

"I think you will now find that the issue has been corrected as I have just
been able to update my AVGFree8":
http://freeforum.avg.com/read.php?12,142806

John :)