download winXP lovligt?
Fra : Filip

Dato : 08-08-08 15:59

Jeg har lige købt en Acer stationær med WIN XP Pro. Problemet er at
computeren crashede efter at jeg havde installeret norton ghost og ville
tage en image af mit setup. Jeg rekvirerede derfor nogle reetableringscdér
fra Acer for at starte forfra. Dette kunne ikke lade sig gøre, da det
åbenbart var den image som ligger på harddisken som var smadret. Jeg
snakkede med Acer kundesupport, og de kunne kun sige at computeren skulle
til reperation og at jeg måtte undvære den i 3 mdr!!!

Det kan jeg altså ikke vente på - så mit spørgsmål er om man kan downloade
en lovlig XP pro cd fra nettet som jeg kan omformatere pcén med og
installere XP ud fra, da jeg jo har licens til en XP klistret på siden af
computeren. I så fald hvordan skal jeg downloade denne cd fra???

Filip

Fra : JL med Liftmaster

Dato : 08-08-08 18:40

"Filip" <filipravn@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> installere XP ud fra, da jeg jo har licens til en XP klistret på siden af
> computeren. I så fald hvordan skal jeg downloade denne cd fra???

Som jeg ser det, så burde du bare hente XP et eller andet sted. F. eks.
Torrent.
For du har jo et lovligt licens-nummer på din maskine..
JL

Fra : Filip

Dato : 09-08-08 08:38

> Som jeg ser det, så burde du bare hente XP et eller andet sted. F. eks.
> Torrent.
> For du har jo et lovligt licens-nummer på din maskine..
> JL

Men hvordan sikrer jeg mig at det er den rigtige version? Kan jeg blot hente
den som hedder Windows XP professional som der står på licens klistermærket?
eller er der ikke flere udgaver af denne?

Filip

Fra : Ernst Hove

Dato : 09-08-08 18:44

Hej

Jeg kan måske hjålpe dig dig. Jeg har en XP pro oem aldrig installeret og
bedre har jeg et par der har været me jeg har ikke styr på hvilket key der
hører til hvilken cd, men hvis du kian bruge dit gammle key kan du evt. låne
en cd.
Jeg bor i 2500 Valby
Med venlig hilsen
Ernst

Fra : Ernst Hove

Dato : 09-08-08 18:47

Hej burde måske været sendt til dk.edb.system.ms-windows.

Ha ha

Fra : Filip Ravn

Dato : 11-08-08 08:11

> Hej burde måske været sendt til dk.edb.system.ms-windows.

Jo det har du ret i - jeg overså lige at jeg havde postet i den gale gruppe.
Jeg smutter lige derover så
FUT dk.edb.system.ms-windows