Optælling af postnumre i Excel
Fra : Ukendt

Dato : 07-08-08 07:09

Jeg har en meget lang liste med postnumre, hvor flere numre forekommer flere
gange.

Nu er spørgsmålet, om jeg kan få optalt, hvor mange der er af hver
postnummer (ikke bare sorteret op i nr.-rækkefølge). Altså hvor mange er der
med nr. 8000, 8100, 8200 osv osv.

Jeg kan ikke finde nogen funktion i regnearket der kan det.

Er der mig der ikke ser den, eller findes den ikke?

Alternativt: Kan der laves en formel der gør det?

Mvh
KnudS

Fra : Joergen Bondesen

Dato : 07-08-08 16:37

Hej KS.

Den findes.

Først skal du sorteret på postno.
Herefter skal du bruge subtotal.
Excel 2007 - Data - HUSK det skal være antal
Excel2003 - Funktioner (så vidt jeg erindre)

Jørgen Bondesen

Fra : KS

Dato : 07-08-08 16:53

"Joergen Bondesen" <bondesen@cool.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Med venlig hilsen
>
> Jørgen Bondesen
>

> "KS" <a9100snabel'a'hotmail> skrev i en meddelelse

Du kan også anvendes DATABASE-funktionerne.

Mvh
en anden KS