Hvordan kan man flytte et memofelt
Fra : Kurt G

Dato : 08-09-08 13:24

Jeg har et program med et lille memofelt, som kan vises som hjælp.
Dette felt vil jer gerne kunne flytte med musen, da det kan være i vejen for
det, som skal ses samtidigt.
Jeg regner med, at det er DRAG-funktionen, som skal bruges, men jeg har
aldrig fattet hvordan.
Er der en behjertet person, der kan forklare mig det?

Mvh Kurt

Fra : Flozzy

Dato : 13-09-08 08:49

Hej Kurt

Ja, du kan forsøge med denne procedure, som virker i min D4:

procedure TForm1.Memo1MouseDown(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
begin
if Button = mbLeft then
begin
ReleaseCapture;
TWincontrol (Sender).Perform (WM_syscommand, $F012, 0);
end;
end;

Fra : Kurt G

Dato : 13-09-08 10:37