Tæller pulser og vil gerne gemme dem.
Fra : Allan Madsen

Dato : 24-08-08 11:11

Hej

I forbindelse med at jeg er ved at programmer noget overvågning til
vores stoker fyr (Pille fyr) tæller jeg nogle pulser jeg får, det
virker ok.

Men jeg vil gerne gemme disse pulser, når den er færdig med at tælle,
men hvordan gør jeg lige det.

Jeg bruger en timer, der kører i fast intervaller for at se om der er
data at hente, dvs den læser en tæller på det interface kort jeg bruger
(et Velleman K8055), nu er det sådan at mit fyr, kører med sneglen til
temp på kedlen har nået en hvis temp. og så stopper den, jeg ved aldrig
hvor mange pulser jeg får, men vil mene at det vil være ok og se om der
nu er en mause, hvor den tæller jeg læser, ikke forandre sig i f.eks en
periode på 5 sekunder (den kan jo være variabel, så man selv kan
indstille den) hvorefter jeg gerne vil have logget det sidste tal jeg
har læst fra den tæller.

Er der nogle der har en ide til det??
Har tænk noget over at lave en tæller til (Timer) der f.eks i 5
sekunder kikker på om det sidste tal den har læst har forandret sig, og
har den ikke det så skriv tallet i loggen, og stop den timer der kikker
om det har forandret sig.

Nogle af jeg klog mennesker, der evt har en anden løsning på det
problem??

Jeg bruger Delphi 6.

MVH
Allan Madsen