sms
Fra : Ukendt

Dato : 18-08-08 14:28

Hej NG

Jeg skal kunne sende og modtage sms via en hjemmeside...
Har i forslag til hvordan dette gøres...???

Hilsen
Bjarne
"Every day new surprises"

Fra : Kim M. Jørgensen

Dato : 19-08-08 07:40

Da skal du have adgang til en SMS Gateway, og kunne programere i noget
Script som f.eks ASP eller PHP for at kunne integrere det i dine sider.

Jeg har rigtig gode erfaringer med
http://www.hardwired.dk/Forside/

Tror endda de er de billigste der er til at finde her hjemme.

Og deres support har været utrolig flinke og hurtige til at hjælpe.

Så helt klart mit bedste bud.

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-08 19:08

"Kim M. Jørgensen" <kj-remove-@gidion.dk> skrev
> [...]
>
> Tror endda de er de billigste der er til at finde her hjemme.
>
> Og deres support har været utrolig flinke og hurtige til at hjælpe.

Tak for svar...
Jeg vil lige sige lidt mere om hvad det skal bruges til...

Jeg skal sende en besked til en gsmenhed...
Beskeden skal så udføre en handling det pågældende sted hvor gsmenhed
befinder sig....
Jeg skal så have svar tilbage via opkald fra gsmenhed, når handlingen er
udført...

Både besked og retursvar skal kunne gemmes...

Kan hardwired.dk klare dette...???
Eller skal jeg gå andre veje...???

Bjarne

Fra : Kim M. Jørgensen

Dato : 21-08-08 09:04

Hardwire kan ikke gemme dine beskeder eller lignende.
De fungere udelukkende som SMS og Betalings Gateway.

Dvs du kan sende SMS'er via dem og der kan også sendes SMS'er til dem med
bestemte Keywords.
Men dem kan de ikke gemme. De kan så kalde et chemmeside eller script og
lignende som du f.ks har liggende på et webhotel hvor du så der slev skal
sørge for at gemme oplsyningerne i en database.

Så uden at vide helt precist hvordan din GSM enhed virker tror jeg så ikke
den er helt den rette vej at gå der.

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-08 12:40

> [...]
> lignende som du f.ks har liggende på et webhotel hvor du så der slev skal
> sørge for at gemme oplsyningerne i en database.

Ok - der kan så laves nogle sider, som kan kaldes, og derved få gemt
sms...???

> Så uden at vide helt precist hvordan din GSM enhed virker tror jeg så ikke
> den er helt den rette vej at gå der.

Jeg prøver at rode lidt videre...
Tak for indsatsen...
Bjarne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 22-08-08 02:13

On Thu, 21 Aug 2008 13:40:15 +0200, "bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk>
wrote:

>"Kim M. Jørgensen" <kj-remove-@gidion.dk> skrev
<snip>
<snip>

>Ok - der kan så laves nogle sider, som kan kaldes, og derved få gemt
>sms...???

Jeps, når der sendes en SMS til deres nummer (1961) med dit keyword, så
sendes der et GET-kald til en response-side, du angiver på setup-siden
hos Hardwired.

Du skal så bare skrive en ASP-side, som henter fx afsender og tekst og
gemmer dem i en database.

Jeg tror godt det kan lade sig gøre.

>Jeg prøver at rode lidt videre...

Det kræver lidt arbejde, men virker ret gennemskueligt (jeg har aldrig
leget med SMS gateways før).
Jeg har lige prøvet det, og det tog ikke mere end et par timer at få det
mest basale til at køre - og så nogle flere til at pudse af

Start med enten sende- eller modtage-del og brug din egen mobil-tlf. til
at være "den anden ende".

Man ikke p.t. "tanke" SMS-banken op med Danakort. Men jeg fik at vide,
at jeg bare skulle lave en bank-overførsel og sende dem et screendump af
overførslen, og en time efter var der tanket op (i arbejdstiden).
En hund giver godt 500 SMS'er - så er der rigeligt at lege med.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-08 21:57

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> overførslen, og en time efter var der tanket op (i arbejdstiden).
> En hund giver godt 500 SMS'er - så er der rigeligt at lege med.

Mange tak for input...kigger på det senere...
Bjarne

Fra : Kim M. Jørgensen

Dato : 22-08-08 13:48

Det hele kommer bare an på din GSM enhed om du der selv kan designe den
besked den skal sende afsted.

Nu da der ved Hardwire skal være et KeyWord i starten af beskeden.

For mange af de GMS enheder jeg har rodet med har haft forud difinerede
beskeder de kunne sende afhænig af input på de forskellige porte.

Så der er iherfald et krav før du bruger mere tid på at gå i den her
retning.

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-08 21:59

Kender ikke GSM enheden, som skal bruges endnu, men den skal selvfølgelig
være programmerbar...
Tak for input...
Bjarne