Beskytte billeder
Fra : Kim2000

Dato : 09-08-08 17:34

Jeg er ved at skulle lægge en tegneserie på min hjemmeside, den vil jeg
gerne beskytte.

Jeg ved godt jeg ikke kan beskytte billederne, hvis man virkelig insisterer
på at stjæle den, men bare så meget beskyttelse at personen, der evt. gør
det ikke kan misforstå det er ulovligt. Altså at der kræves en smule indsats
for at nappe den.

Jeg bruger FP2000

mvh
Kim

--
På DaMat er der masser af gratis hæfter
Din Computer 48 er udkommet 7. juli og er gratis

Fra : enkvinde

Dato : 09-08-08 18:01

> [...]
> insisterer på at stjæle den, men bare så meget beskyttelse at personen,
> der evt. gør det ikke kan misforstå det er ulovligt. Altså at der kræves

Her et lille javascript, indsættes i body

<script language=JavaScript>
<!--

//Disable right click script III- By Renigade (renigade@mediaone.net)
//For full source code, visit http://www.dynamicdrive.com

var message="";
///////////////////////////////////
function clickIE() {if (document.all) {(message);return false;}}
function clickNS(e) {if
(document.layers||(document.getElementById&&!document.all)) {
if (e.which==2||e.which==3) {(message);return false;}}}
if (document.layers)
{document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);document.onmousedown=clickNS;}
else{document.onmouseup=clickNS;document.oncontextmenu=clickIE;}

document.oncontextmenu=new Function("return false")
// -->
</script>

Hilsen Eva
--
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.

Fra : Kim2000

Dato : 09-08-08 18:17

"enkvinde" <HulkendeHulda@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> else{document.onmouseup=clickNS;document.oncontextmenu=clickIE;}
>
> document.oncontextmenu=new Function("return false")

Super, mange tak.
mvh
Kim

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-08 18:41

enkvinde wrote:

> [...]
> else{document.onmouseup=clickNS;document.oncontextmenu=clickIE;}
>
> document.oncontextmenu=new Function("return false")

Hvordan skal det forhindre brugen af "Filer\Gem som" ??

Så ovenstående "tricks" er ikke værd at beskæftige sig med

Fra : enkvinde

Dato : 11-08-08 21:33

> Så ovenstående "tricks" er ikke værd at beskæftige sig med

Hvad er så årsagen til, at DU beskæftiger dig med det?

Hilsen en undrende Eva
--
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-08 15:39

enkvinde wrote:

> Hvad er så årsagen til, at DU beskæftiger dig med det?
>
> Hilsen en undrende Eva

Ja, mod bedrevidende kæmper selv amatører forgæves.

Jeg har "stjålet" din giffengaffenguffen, den ligger nu på
min pc

Fra : enkvinde

Dato : 16-08-08 16:05

> Jeg har "stjålet" din giffengaffenguffen, den ligger nu på
> min pc

Dejligt Just, at du kan bruge min side - det er jo, derfor den er lavet

Faktisk er ideen, at folk SKAL hente og gemme på deres egen pc. Så noget
rigtig har du da fanget, når du har hentet siden ned *s*

Når jeg benytter højreklik forbudt på siden, er det altså IKKE for at
forhindrer kopiering. Tværtimod sker det for at guide folk videre, så de kan
se orginalen, inden de downloader den

Men alt det kan du jo teste selv - endda uden at gå på nettet

Hilsen Eva
--
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.

Fra : Jesper Hansen

Dato : 16-08-08 20:07

> [...]
> kan se orginalen, inden de downloader den
>
> Men alt det kan du jo teste selv - endda uden at gå på nettet

Eva, den ros skal du have, du har humor.

Venlig hilsen
Jesper c",)

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-08 09:29

"enkvinde" <HulkendeHulda@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> kan se orginalen, inden de downloader den
>
> Men alt det kan du jo teste selv - endda uden at gå på nettet

At beskytte billederne det kan man så man ikke kan højreklikke på den og
sige gem.
Men den snu kan altid finde en løsning på det ved at lave lave en skærm dump
af skærmen.

Mvh.

Kim

Fra : Kim2000

Dato : 17-08-08 20:21

"OZ0SW" <OZ0SW(krølleA)oz1jux.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sige gem.
> Men den snu kan altid finde en løsning på det ved at lave lave en skærm

Bevares ja, men det er egentlig bare for forhindre at man "bare" gør det og
man ikke er det mindste i tvivl om at det man laver er forkert. Man kan
formentlig udemærket bruge gigantiske summer på at sikre sig, men så vigtigt
er det altså heller ikke.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 17-08-08 20:31

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev :

>Bevares ja, men det er egentlig bare for forhindre at man "bare" gør det og
>man ikke er det mindste i tvivl om at det man laver er forkert.

Hvis jeg synes et billede er godt på din hjemmeside og så gemmer
det på min egen computer, fordi jeg godt vil se det engang
imellem eller printer det og sætter det op op opslagstavlen, så
er det fuldt lovligt.

Jeg må ikke videregive eller udgive det på min hjemmeside.

Dem, man rammer med disse fixfaxerier er de udkyldige, dem der
vil stjæle billedet og vil udnytte det ulovligt ved alt om,
hvordan man gør det.
--
Kerim

Fra : Kim2000

Dato : 27-08-08 17:57

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Dem, man rammer med disse fixfaxerier er de udkyldige, dem der
> vil stjæle billedet og vil udnytte det ulovligt ved alt om,

Så du mener det er forkert at beskytte det? Du har jo en pointe i det du
siger, på den anden side vil jeg egentlig gerne gøre det klart for dem, der
stjæler det, at det er forkert.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 27-08-08 18:16

> [...]

>siger, på den anden side vil jeg egentlig gerne gøre det klart for dem, der

Hvad mener du med at »stjæle«?

Dem, der benytter det ulovligt er ganske udmærket klar over, men
er ligeglade.
--
Kerim

Fra : Kim2000

Dato : 28-08-08 18:23

> Hvad mener du med at »stjæle«?
>
> Dem, der benytter det ulovligt er ganske udmærket klar over, men
> er ligeglade.

Jeg har besluttet mig til at følge dit råd og indsat en lille sætning mellem
to billeder, hvor der blot står (c), hvis man derefter napper det til egen
hjemmeside, så kommer navnet med og hvis man fjerner det, så er man ikke et
sekund i tvivl om man er ude i noget snavs som ikke kan bortforklares.

Fra : Kim2000

Dato : 27-08-08 17:58

> Hilsen Eva
> --
> www.GiffenGaffenGuffen.dk
> Meget godt i skuffen.
> For børn og barnlige sjæle.

Hvilket program bruger til at lave giffer med?