Hjælp til at finde gode scripts og tilpasn~
Fra : PSS

Dato : 13-09-08 22:31

Jeg skal bruge tre ting til en hjemmeside jeg er ved at lave:

1. BMI udregning med alder, køn, vægt
2. Test din viden med 20 spørgmål
3. Træningsudregner. Hvis jeg gør, løber, cykler x antal km. hvor
meget taber jeg/forbrænder jeg

Det er alle scripts som er udviklet, men jeg vil høre om nogen
kan henvise tril hvor jeg kan finde dem og tiloasse til
SharePointDesigner side, jeg er parat til at betale for hjælpen.

Med venlig hilsen

Poul

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin

Dato : 14-09-08 04:29

http://javascript.internet.com/math-related/metric-bmi-calculator.html

> 2. Test din viden med 20 spørgmål

http://www.cstruter.com/downloads.php
Nr 3 på listen "Simple Javascript Quiz Script"

> 3. Træningsudregner. Hvis jeg gør, løber, cykler x antal km. hvor
> meget taber jeg/forbrænder jeg

<script type="text/javascript">
var types = [];
types[0] = 1; // Går
types[1] = 6; // Løbe
types[2] = 10; // Cykel
// Nummeret er hvor meget vægt pr km

function getBurn(type, km) {
switch(type) {
case 'walk': weight = types[0]; break;
case 'run': weight = types[1]; break;
case 'cycle': weight = types[2]; break;
}
return weight*km;
}

function doForm() {
type = document.getElementById('type');
type = type.options[type.selectedIndex].value;
km = document.getElementById('km').value;

burn = getBurn(type, km);
document.getElementById('result').value = burn;
}
</script>

<form id="burncalculator">
<select name='type' id="type">
<option value='walk'>Går</option>
<option value='run'>Løber</option>
<option value='cycle'>Cykler</option>
</select>
Antal km <input type="text" name="km" id="km" />
<input type="button" onclick="doForm()" value="Se resultat" />
Resultat <input type="text" name="result" id="result" />

Fra : PSS

Dato : 14-09-08 14:14

Martin wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> [...]
> <input type="button" onclick="doForm()" value="Se resultat" />
> Resultat <input type="text" name="result" id="result" />

Tusind tak for det Martin, så er jeg beskæftiget et par dage