javascript popup i Vista
Fra : Marc HK

Dato : 21-08-08 13:54

hej, jeg har Windows Vista, og jeg har lagt mærke til at når man
med javascript får et popup vindue frem, så ser man adresse
linjen i toppen, selvom den egentlig skulle være fjernet.
Prøv selv at kigge på eksemplerne i artiklen om det på html.dk.
Det er nu lidt irreterende, hvis det er umuligt at fjerne
adresselinjen i et popup-vindue, hvis man kigger på sidan fra en
computer med Vista.
Men er der nogen af jer der har en Vista, der har haft det samme
problem, og hvis der er, ved i så om det er muligt at gøre det
sådan, at det også fungerer i Vista.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-08-08 14:29

Marc HK skrev:
> hej, jeg har Windows Vista, og jeg har lagt mærke til at når man
> med javascript får et popup vindue frem, så ser man adresse
> linjen i toppen, selvom den egentlig skulle være fjernet.

Det er en sikkerhedsfunktion, og den er ikke i Vista som
sådan, men i Internet Explorer 7 og andre nye browsere.

Den er der for, at den besøgende altid kan se, hvilken siden
han befinder sig på, så det ikke er muligt for slemme gutter
at lokke folk til at skrive deres adgangskoder på en forkert
side.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug filtre i Outlook Express til at holde styr på dine

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 21-08-08 17:03

"Marc HK" <MarcHye-Knudsen@hotmail.com> skrev

> Det er nu lidt irreterende, hvis det er umuligt at fjerne
> adresselinjen i et popup-vindue, hvis man kigger på sidan fra en
> computer med Vista.

Næh! Det er da netop fedt, at jeg kan se hvor jeg er henne på www.
På dét punkt var IE7 foran Firefox 2, og jeg var glad for den feature lige
fra starten.
Heldigvis har Firefox også taget det til sig i 3'eren.