IP adresse vil tilmelding.
Fra : Kim

Dato : 14-09-08 17:20

Jeg vil skifte ISP og checker lige med Fullrate og CC.
Havde sendt en mail til cybercity, og vil lige høre om det
er mig der ikke fatter en skid. Jeg skrev i 1'ste omgang
til privat@kundeservice.cybercity.dk

Nr 1 til Cybercity Kundeservice - Privat privat@kundeservice.cybercity.dk

Hej igen.
Vil lige høre om ved alm bredbånd eller Solo, medfølger en
fast offentlig IP-adresse, incl.ciffrene til Undernetmaske,
Standardgateway samt de 2 DNS servere ?

Svar:
Tak for din henvendelse.
Du får en fast ip adresse og vi blockere ikke for nogen
porte og data trafikken bliver ikke shapet.

Nr 2.

Hej igen.
Der er altså forskel.
Med en Fast IP-adresse sætter man TCP/IP til automatisk
til selv at finde en IP adressen.

Med en Fast Offentlig IP-adresse sætter man TCP/IP til den
IP adresse/numre så normalt bliver tilsendt pr brev til kunden
med ciffrene til IP'adressen, Undernetmaske, Standardgateway
samt de 2 DNS servere.

Så er det en fast offentlig IP-adresse, incl.ciffrene til Undernetmaske,
Standardgateway samt de 2 DNS servere ?

Eller er det en helt almindelig fast ip adresse ?

Svar:
Lige nu har jeg en Fast Offentlig IP-adresse ( xx.xx.xxx.xxx ) som
jeg selv har indtastet.

Mange ISP'ere vil have ekstra betaling pr mdl for en Fast Offentlig
IP-adresse, f.eks fullrate.dk til 10,- kr pr/md
http://www.fullrate.dk/produkter/ekstra_service.php

Og jeg kan ikke finde noget om det på cybercity'd site andet end
det er en helt almindelig fast ip adresse, som jeg ikke ønsker.

Jeg undersøger lige det forskellige inden jeg vælger hvilken ISP
jeg vil have, derfor

Venter spændt på svar
Mvh Kim

Svar (bemærk kom fra CC-Support:):

fromCybercity Support - Privat <privat@support.cybercity.dk>
til Kim

dato14. sep. 2008 10.00
subjectRe: Kontaktformular [eTrackNr:1XXXXXX]

skjul detaljer 10.00 (8 timer siden) Svar

Kære Kim
Tak for din henvendelse.

her hos cybercity kan man godt få det du kalder en offentlig ip adresse,
men det er global ip og dette koster ekstra. Med henhold til priserne,
er det kundeservice du skal have fat i, de har mere styr på det end os her i
support.

Skulle problemerne mod forventning ikke være løst, er du mere end velkommen
til at kontakte os igen.
Med venlig hilsen
Cybercity
Thomas
Cybercity A/S • Frederikskaj • DK-1780 København V • Tlf: 70 10 11 09

********************************************************'
Hvad gør en klog så, starter forfra med at spørge
privat@kundeservice.cybercity.dk
eller er det mig der ikke kalder tingene hvad det hedder ?

Efter min bedste overbevisning må det hvad Thomas fra CC kalder
en "global ip " akurat det samme som en en Fast Offentlig IP-adresse.

Og hvorfor står der intet på CC site om man kan få en en
Fast Offentlig IP-adresse ?

Så er man fri for det bøvl med at Forwarde porte i den Router man nu får.

Spændt på at høre hvad I svarer.

Mvh Kim

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 14-09-08 17:42

"Kim" <no@way.se> writes:

>Vil lige høre om ved alm bredbånd eller Solo, medfølger en
>fast offentlig IP-adresse, incl.ciffrene til Undernetmaske,
>Standardgateway samt de 2 DNS servere ?

Det er som sådan ikke nødvendigt at få et brev med oplysningerne i;
de bliver sædvanligvis tildelt via DHCP. Forskellen fra dynamisk
til fast er, at du (mere eller mindre) er garanteret, at du med den
faste altid får den samme.

Selv med fast IP vil du kunne "risikere", at man på grund af
optimeringer i nettet vil være nødt til at ændre din IP. Men
de fleste ISP'er vil være flinke nok til at informere om det
i god tid.

Det kan være, at dette papir med detaljerne har forvirret
supporten... jeg kender ikke noget specifikt til Cybercitys
produkter, så jeg kan ikke hjælpe med et svar der.

For Fullrates vedkommende får man en fast IP (med de sædvanlige
forbehold). Den bliver tildelt via DHCP, der også leverer alle
øvrige oplysninger (netmask, gateway, DNS-servere).

Mvh.
   Klaus.

Fra : Kim

Dato : 14-09-08 21:24

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> de bliver sædvanligvis tildelt via DHCP. Forskellen fra dynamisk
> til fast er, at du (mere eller mindre) er garanteret, at du med den

Jeg ønsker ikke dynamisk IP-adresse.

Jeg ønsker en fast en Fast Offentlig IP-adresse gennem en router
som jeg selv har indtaster, så jeg er sikker på at når jeg tænder
min PC og går på nettet, at min IP adresse altid er den samme..

Hvad er så forskellen på en Fast Offentlig IP-adresse som
jeg selv indtaster i TCP/IP i Windows, og en DHCP-tildelt ?

Ved en DHCP-tildelt ( via en router) skal man så stadig selv
indtaste i TCP/IP ciffrene til IP-adressen, Undernetmaske,
> [...]

> optimeringer i nettet vil være nødt til at ændre din IP. Men
> de fleste ISP'er vil være flinke nok til at informere om det

Plejer det ikke at stå i ISP'ens forrentningsbetingelser ?

> [...]
> forbehold). Den bliver tildelt via DHCP, der også leverer alle
> øvrige oplysninger (netmask, gateway, DNS-servere).

Ikke korrekt. http://www.fullrate.dk/produkter/faq_internet.php#10

"Som standard leveres bredbåndsforbindelsen med en fast IP-adresse
på ydersiden af routeren (WAN). IP-adressen tildeles routerens
MAC adresse og vil derfor kun skifte såfremt routeren byttes eller hvis
du som kunde flytter til en ny adresse. Det er desuden ikke muligt, at
få oplyst sine IP adresser før du er kommet online. Dette skyldes at s
elve tildelingen sker, ud fra en fælles pulje af IP adresser, hvor de først
knyttes til en MAC adresse efter behov."

Det vil sige at den ikke er ens hver gang man går online.

Jeg ønsker en offentlige IP-adresse, som de også skriver vidrer:

"Ønsker du direkte adgang fra internettet til en eller flere maskiner
på dit lokale netværk (LAN), kan du bestille en eller fem offentlige
IP-adresser som en tillægsydelse."

Præcist hvad jeg ønsker. Men det kan CC åbenbart ikke levere...

Og du forstår åbenbart heller ikke hvad jeg mener.

Mvh Kim

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 14-09-08 21:49

Kim wrote:
> Jeg ønsker ikke dynamisk IP-adresse.

Om du er garanteret at få den samme IP-adresse dynamisk tildelt
hver eneste gang eller du selv indtaster den kan da komme ud på et.

> Ved en DHCP-tildelt ( via en router) skal man så stadig selv
> indtaste i TCP/IP ciffrene til IP-adressen, Undernetmaske,
> Standardgateway samt de 2 DNS servere ?

Nej du skal bare opsætte routeren til at hente IP-adressen
dynamisk.

> [...]
> først knyttes til en MAC adresse efter behov."
>
> Det vil sige at den ikke er ens hver gang man går online.

Så længe du bruger den samme router, så vil MAC-adressen være den
samme og dermed vil routeren få tildelt den samme IP-adresse
hver gang.

> [...]
> IP-adresser som en tillægsydelse."
>
> Præcist hvad jeg ønsker. Men det kan CC åbenbart ikke levere...

Du kunne måske løfte sløret for, hvorfor du mener, at du har behov for
direkte adgang fra internettet til en eller flere maskiner.
I de fleste tilfælde vil man kunne klare den slags med passende
portforwarding i routeren.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 15-09-08 05:19

"Kim" <no@way.se> writes:

>Jeg ønsker ikke dynamisk IP-adresse.

Det får du heller ikke hos Cybercity og Fullrate.

>Jeg ønsker en fast en Fast Offentlig IP-adresse gennem en router
>som jeg selv har indtaster, så jeg er sikker på at når jeg tænder
>min PC og går på nettet, at min IP adresse altid er den samme..

Det leverer begge som standard.

>Ved en DHCP-tildelt ( via en router) skal man så stadig selv
>indtaste i TCP/IP ciffrene til IP-adressen, Undernetmaske,
>Standardgateway samt de 2 DNS servere ?

Der er to steder, du kan køre DHCP:

1. På ydersiden (WAN-linket)
2. På inderisden (LAN'et)

De to DHCP-setups har intet med hinanden at gøre.

Cybercity med "Global IP" bruger *ikke* DHCP på ydersiden. Det
gør alle de andre udbydere (TDC Professionel gjorde heller ikke
tidligere, men de er vist gået over til DHCP også nu).

Hvad du gør på indersiden (altså med dine maskiner på LAN'et),
må du selv om. Du kan bruge den DHCP-server, der er i routeren,
du kan sætte din egen DHCP-server op, eller du kan konfigurere
maskinerne statisk.

Med "Global IP" (Cybercity) og "1 offentlig IP-adresse" (Fullrate)
kan du kun have én maskine på lokalnettet. Med alle de andre
produkter kan du have praktisk talt et ubegrænset antal.

Dog kan du bruge denne ene maskine som router/firewall, sådan at
du på et separat lokalnet kan have en masse maskiner, der bruger
denne router/firewall som gateway. Men det kræver en hel del
viden om IP.

>Ikke korrekt. http://www.fullrate.dk/produkter/faq_internet.php#10

Der står netop, at du altid får den samme IP leveret med DHCP.
Men hvis du udskifter din router (ny MAC-adresse), får du en ny
IP-adresse.

> [...]
>IP-adresser som en tillægsydelse."

>Præcist hvad jeg ønsker. Men det kan CC åbenbart ikke levere...

Jo, de leverer blot kun én som statisk tildeling i et subnet.

Jeg tror stadig, du vil have fin gavn af standardproduktet fra en
af de to. Du kan sagtens køre NAT, selvom du har mailserver, DNS-
server og alt muligt andet. Jeg gør det selv hos Fullrate, og min
IP har ikke skiftet nogensinde. Jeg har standardproduktet uden
tillægsprodukter.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Frank Damgaard

Dato : 15-09-08 12:57

Kim skrev:
> [...]
> som jeg selv har indtaster, så jeg er sikker på at når jeg tænder
> min PC og går på nettet, at min IP adresse altid er den samme..

du skal normalt ikke selv indtaste, men bruge DHCP, taster
du forkert kan det give problemer....
Du så får samme IP via DHCP.
For fullrates vedkommende skifter IP sjældent, og normalt kun
ved større ændringer på deres netværk, og man får så besked
via mail eller evt. SMS, og det vil stå på deres hjemmeside.

PS.
Du bliver nok nødt til at købe et dyrt erhvervsabonnement
hvis du vil have det på den måde med selv at indtaste

Fra : Frank Damgaard

Dato : 15-09-08 12:53

Klaus Ellegaard skrev:

> [...]
> optimeringer i nettet vil være nødt til at ændre din IP. Men
> de fleste ISP'er vil være flinke nok til at informere om det

For dem jeg kender med cybercity har de en rimelig "fast" IP (DHCP?)
på den leverede box som er en router med NAT.

vil man have "global IP"/"offentlig IP" så får man bridge mode igennem
den leverede box og skal selv sætte udstyr/PC bagpå der så får
den/de offentlige IP. (sidst jeg checkede kostede
det dog 125kr/md)

> [...]
> forbehold). Den bliver tildelt via DHCP, der også leverer alle
> øvrige oplysninger (netmask, gateway, DNS-servere).

fullrate:
man kan også få offtentlig IP, dvs. bridge mode (som med CC)
med offentlig IP tildeles en IP via DHCP og tilknyttes MAC adresse
(eller flere hvis man køber 5 off. IP)
man kan via "mit fullrate" release og evt. få ny IP.
skifter man udstyr bagved dvs. ny MAC adrese så får man ny IP.
(pris 10kr/md for 1 IP, 30kr/md for 5)

man får dog hos fullrate ikke et brev med sin IP adresse,
den må man vente med at se til når man har fået tilsluttet udstyret.

Fra : Michael Hansen

Dato : 15-09-08 16:29

Jeg har haft CC i over 5 år og har haft de samme 3 ip adresser. Det skal
forståes sådan at jeg er flyttet 2 gang og derfor fået ny ip adresse. Så den
er 99% fast, men mindre der er ændringer i centraleren

Michael

Fra : Henning

Dato : 15-09-08 17:16

On Mon, 15 Sep 2008 17:28:33 +0200, "Michael Hansen" <mhansen@jyde.dk>
wrote:

>Jeg har haft CC i over 5 år og har haft de samme 3 ip adresser. Det skal
>forståes sådan at jeg er flyttet 2 gang og derfor fået ny ip adresse. Så den
>er 99% fast, men mindre der er ændringer i centraleren

Hvor mange gange har du haft slukket dit udstyr mere end ~24 timer i
den periode?

Fra : Martin S

Dato : 16-09-08 10:10

Henning <no.mail@all.invalid> skrev 2008-09-15:

> Hvor mange gange har du haft slukket dit udstyr mere end ~24 timer i
> den periode?

CC binder IP adressen til brugernavnet, så det er lige meget.
(Routeren bruger PPPoA til at logge ind på centralen).

Martin
med mindre andet er angivet.