TDC bredbånd og IP-telefoni
Fra : Per Pedersen

Dato : 28-08-08 12:10

Jeg har en 2mb bredbånd og oven i et gratis IP-tefoni i Danmark hos TDC.
Da vi ikke bruger IP tefoni ret meget vil jeg sige denne op.
Det kan også lade sig gøre, og jeg mister min samle rabat på 45,- kr.Det er
også fint nok.
Men at jeg så skal betale 45,- yderlig for en basis linie på deres egen
kobber kabler forstår jeg ikke,
er det rigtig !!!
For så kan man ligeså godt skifte til et helt andet selskab !!!

Mvh

Per

Fra : Ole C

Dato : 28-08-08 12:55

Per Pedersen skrev blandt andet:

> [...]
> egen kobber kabler forstår jeg ikke,
> er det rigtig !!!
> For så kan man ligeså godt skifte til et helt andet selskab !!!

- og det er nok det, du skal gøre!
For eksempel er Telmores priser på bredbånd inklusive basislinieafgiften -
og 2Mb/s (pt. 4 Mb/s pga. kampagnetilbud) koster 179 kr. pr. måned.
Er selv skiftet til Telmore (da TDC ikke kunne finde ud af at nedtage mit
IP-telefon hos dem uden at nedtage mit bredbåndsabonnement samtidig!) - og
det fungerer glimrende, men er uden mail og news. Det lader sig dog nemt
gøre at etablere på anden vis.

--
vh
Ole C

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 29-08-08 10:09

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> wrote in

> [...]
> basislinieafgiften - og 2Mb/s (pt. 4 Mb/s pga. kampagnetilbud) koster
> 179 kr. pr. måned. Er selv skiftet til Telmore (da TDC ikke kunne

Og så skal du bare skifte dit telefon nummer over til IP telefoni hos
Unotel - så har du en af de billigste løsninger, der du'r. Er selv glad
kunde med netop den løsning.

Mvh. NKJensen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-09-08 11:42

Niels Kristian Jensen skrev:

> "Ole C" <mail@FJERNolec.dk> wrote in

> Og så skal du bare skifte dit telefon nummer over til IP telefoni hos
> Unotel - så har du en af de billigste løsninger, der du'r. Er selv
> glad kunde med netop den løsning.

Fra Unotel:

"Bemærk venligst at du kun vil modtage IP-telefoni udstyret hvis du har ADSL
hos UnoTel."

Huh?
Hans
http://sites.google.com/site/zofiaoghans/Home

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 25-09-08 12:06

"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> wrote in

> Fra Unotel:
>
> "Bemærk venligst at du kun vil modtage IP-telefoni udstyret hvis du
> har ADSL hos UnoTel."

Ja, Unotel har besluttet ikke længere at sælge IP-telefoni adaptere,
underligt nok. Man må selv købe en ATA (Analog Telephone Adapter) et eller
andet sted.

Jeg er stadig tilfreds kunde, men nye kunder skal hoppe lidt højere for at
få gevinsten.

Mvh. NKJensen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-09-08 12:28

Niels Kristian Jensen skrev:

> Ja, Unotel har besluttet ikke længere at sælge IP-telefoni adaptere,
> underligt nok. Man må selv købe en ATA (Analog Telephone Adapter) et
> eller andet sted.

Nogen der har et link til noget udstyr der dur?

(Konen er selvstændig erhvervsdrivende og lever gennem sit telefonnummer)

Fra : Ole C

Dato : 25-09-08 14:29

Hans Paulin (6310) skrev blandt andet:

> Nogen der har et link til noget udstyr der dur?
>
> (Konen er selvstændig erhvervsdrivende og lever gennem sit
> telefonnummer)

Mange bruger Linksys (tidligere Sipura) PAP2 eller SPA2102.
Sidstnævnte bruger jeg selv, fordi den kan sidde lige efter modem'et og
route videre til et AP.
Men læs evt. mere her: http://www.voip-user.dk/news.php

--
vh
Ole C

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-09-08 22:22

Ole C skrev:

> Mange bruger Linksys (tidligere Sipura) PAP2 eller SPA2102.
> Sidstnævnte bruger jeg selv, fordi den kan sidde lige efter modem'et
> [...]

Nu har jeg gemt dit forslag og kigger på det i de næste 6 mdr. hvor min nye
bindingsperiode hos TDC løber (grundet genoprettelse af ISDN-ekstranummer) -
om ½ år vil jeg så overveje at portere begge numre til Unotel.

Fra : skibber

Dato : 25-09-08 23:20

On 25-09-2008 13:27:59, "Hans Paulin \(6310\)" wrote:

> Nogen der har et link til noget udstyr der dur?
>
> (Konen er selvstændig erhvervsdrivende og lever gennem sit telefonnummer)

Viptel.dk levere både udstyr og opsætning
den dem selv.

/skibber

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-09-08 23:25

skibber skrev:

> Viptel.dk levere både udstyr og opsætning
> den dem selv.

Dét er så osse noteret

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-09-08 12:01

Hans Paulin (6310) skrev:

> "Bemærk venligst at du kun vil modtage IP-telefoni udstyret hvis du
> har ADSL hos UnoTel."
>
> Huh?

Nå - ringede og fik at vide at man selv skulle skaffe "adapter og sådan
noget"

Hvor svært er dét for en newbie?

Fra : Gert Krabsen

Dato : 28-08-08 14:46

Per Pedersen skrev:
> Jeg har en 2mb bredbånd og oven i et gratis IP-tefoni i Danmark hos TDC.
> Da vi ikke bruger IP tefoni ret meget vil jeg sige denne op.

Hvorfor bruge tid på at opsige en gratis ydelse??

> Det kan også lade sig gøre, og jeg mister min samle rabat på 45,- kr.Det
> er også fint nok.

- især hvis det koster penge??

Fra : Ole C

Dato : 28-08-08 19:01

Gert Krabsen skrev blandt andet:

> Hvorfor bruge tid på at opsige en gratis ydelse??

Abonnementet er næppe gratis - kun samtalerne.

--
vh
Ole C

Fra : Henning

Dato : 28-08-08 19:16

On Thu, 28 Aug 2008 20:01:14 +0200, "Ole C" <mail@FJERNolec.dk> wrote:

>Abonnementet er næppe gratis - kun samtalerne.

Nærmere omvendt?

Fra : Ole C

Dato : 28-08-08 20:25

http://privat.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_p_tel_bbt_dgn

--
vh
Ole C

Fra : Leo Jørgensen

Dato : 28-08-08 20:35

> Nærmere omvendt?

Ikke hos TDC, der har man gratis IP/fastnet samtaler inden for landets
grænser, og må så betale for abb.

Fra : PerX ...

Dato : 07-09-08 17:07

In article <48b6fde7$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
leo@leo.lir.dk says...
> Ikke hos TDC, der har man gratis IP/fastnet samtaler inden for landets
> grænser, og må så betale for abb.

Umoralsk.

Fra : Ole C

Dato : 07-09-08 18:07