mobilt bredbånd på linux - Hvem?
Fra : Ukendt

Dato : 13-08-08 17:35

Hejsa.

Jeg har en veninde, som lige har købt en Asus Eee med Linux.
Hvilken udbyder af mobilt bredbånd, kan hun benytte?

Hilsen Jacob

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-08-08 17:43

Jacob Fich skrev:

> Hvilken udbyder af mobilt bredbånd, kan hun benytte?

Alle i hele verden. Opkoblingen til internettet er ikke afhængig
af styresystemet.

Hun vil også umiddelbart kunne sætte en router op så apparaterne
sidder pc-router-internet. Det vil virke uden at der skal pilles.

--
Bertel

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-08-08 17:57

Bertel Lund Hansen skriver:

> Alle i hele verden. Opkoblingen til internettet er ikke afhængig
> af styresystemet.

Men driveren til modemmet er.

Hint: mobilt bredbånd, betynder nok at der skal hægtes et specifikt
modem på maskinen og slæbes med alle mulige og umulige steder.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jens

Dato : 13-08-08 18:17

"Jacob Fich" <jacob_duvednok_brafi.dk> skrev i meddelelsen
> Hejsa.
>
> Jeg har en veninde, som lige har købt en Asus Eee med Linux.
> Hvilken udbyder af mobilt bredbånd, kan hun benytte?

Alle udbydere benytter vist nok USB-modemmet fra Huawei. Spørgsmålet er som
om det er et E220, E270 eller det nye USB-stick modem, som jeg ikke kender
modelnr. på. Men find ud af hvilken hardware der benyttes og prøv så google.
En google på "Huawei Linux" giver f.eks. masser af resultater...

Jens

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 13-08-08 18:24

Jacob Fich <jacob_duvednok_brafi.dk> wrote:

> Jeg har en veninde, som lige har købt en Asus Eee med Linux.
> Hvilken udbyder af mobilt bredbånd, kan hun benytte?

Det modem Sonofon bruger (Option 225) virker glimrende.

Allan Willems Joergensen, OnDemand: http://www.nowhere.dk

"Oh bother!", said Pooh, as he sunk his twelfth Guinness.