Skærme
Fijala 3554
Nyt kombineret TV og monitor?
Fra : Master Fat Bastard

Dato : 09-09-08 22:04

Hej,

Jeg køber snart et nyt TV og det må meget gerne også kunne fungere som
monitor... Størrelse: 40-42 tommer...

Hvad kan anbefales, bedste kvalitet/pris-forhold?

Jeg ved ikke lige om jeg har stillet spørgsmålet i korrekte NG, men
ellers kan i jo lige skrive og så finder vi nok ud af det...

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 11-09-08 21:58

Master Fat Bastard wrote:
> [...]
>
> Jeg ved ikke lige om jeg har stillet spørgsmålet i korrekte NG, men
> ellers kan i jo lige skrive og så finder vi nok ud af det...

øøhm, kan dette køb ikke anbefales?

I så fald: så skal det bare være en 40-42" lcd-anbefaling jeg beder om...

Fra : jk

Dato : 12-09-08 11:30

On Tue, 09 Sep 2008 23:04:12 +0200, Master Fat Bastard
<master@fat_group.com> wrote:

> [...]
>
>Jeg ved ikke lige om jeg har stillet spørgsmålet i korrekte NG, men
>ellers kan i jo lige skrive og så finder vi nok ud af det...

Du kan jo få Full HD TV i den størrelse (LCD). De har 1920x1080 pixels
allesammen. Så er der sådan set bare tibage om de har VGA eller DVI.
Bruger du HDMI kan de finde på at skalere billedet, - lidt
forskelligt, - ikke alle gør det i 1:1.

Kvalitet kan jeg ikke udtale mig om. Men jeg synes da, at samsung
giver meget for pengene.
Jeg bruger selv et 26" samsung TV som monitor over VGA indgangen. Over
HDMI gengiver det 1366x768 som 1024x768, og det billede er jeg
naturligvis ikke tilfreds med (grumset).

mvh

John

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 17-09-08 07:31

jk wrote:

> [...]
> allesammen. Så er der sådan set bare tibage om de har VGA eller DVI.
> Bruger du HDMI kan de finde på at skalere billedet, - lidt

Tak for svar... ØØøøh, mærkeligt det indlæg ikke er dukket op i min
newsreader før i dag (hvis datoen passer???)...

Damn... Jeg vil nødigt skalere! Og vil også gerne have HDMI...

Virker temmeligt uoverskueligt... De fortæller jo ikke engang om de
skalerer, gør de?

> Kvalitet kan jeg ikke udtale mig om. Men jeg synes da, at samsung
> giver meget for pengene.

Nøjagtigt det samme sagde min ven... Tak.

> Jeg bruger selv et 26" samsung TV som monitor over VGA indgangen. Over
> HDMI gengiver det 1366x768 som 1024x768, og det billede er jeg
> naturligvis ikke tilfreds med (grumset).

SHIT! Opråb til gruppen:

Er der nogen der har success med at kombinere computer og TV-skærm, hvor
der ikke skaleres?

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 17-09-08 07:35

> SHIT! Opråb til gruppen:
>
> Er der nogen der har success med at kombinere computer og TV-skærm, hvor
> der ikke skaleres?

Tilføjelse:

Nogen der ved om ens Nvidia grafik-kort kan køre "full HD"-opløsning, så
fjernsyn og TV kører samme opløsning uden skalering og iøvrigt uden
problemer?

Jeg synes at HD-ready er lidt for lav opløsning, som "pc-skærm"... Skal
gerne oppe omkring 1280x1024 eller bedre, som netop full HD er...

Fra : jk

Dato : 17-09-08 07:48

On Wed, 17 Sep 2008 08:30:40 +0200, Master Fat Bastard
<master@fat_group.com> wrote:

> [...]
>
>SHIT! Opråb til gruppen:
>
>Er der nogen der har success med at kombinere computer og TV-skærm, hvor

Man ved at LG fjernsyn ikke skalerer. Efter det jeg har hørt.

mvh

John

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 17-09-08 22:20

jk wrote:

> Man ved at LG fjernsyn ikke skalerer. Efter det jeg har hørt.

suk... Noget af en jungle...

Fra : Kent Friis

Dato : 13-09-08 12:13

Den Tue, 09 Sep 2008 23:04:12 +0200 skrev Master Fat Bastard:
> Hej,
>
> Jeg køber snart et nyt TV og det må meget gerne også kunne fungere som
> monitor... Størrelse: 40-42 tommer...

I den størrelse snakker vi om fladskærm, så HDMI burde være en
selvfølge.

DVI til HDMI konvertere kan købes i enhver butik med PC-kabler.

Så der burde ingen problemer være. Det er ikke som i gamle dage
hvor man enten skulle have et grafikkort med TV-out, eller et TV
med VGA ind.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 14-09-08 18:56

Kent Friis wrote:

> I den størrelse snakker vi om fladskærm, så HDMI burde være en
> selvfølge.

Ok, tak.

> [...]
>
> Så der burde ingen problemer være. Det er ikke som i gamle dage
> hvor man enten skulle have et grafikkort med TV-out, eller et TV

Ok, tak...

Men jeg havde nu håbet på nogen anbefalinger af modeller eller mærker...

Men tak alligevel...