Skærme
Fijala 3554
Ny skærm til 2000kr?
Fra : Peter \(8450\)

Dato : 05-09-08 09:21

Hej!

Jeg er kommet til at sælge min gamle 19" Dell UltraSharp monitor, selvom jeg
faktisk var ret glad for den. Årsagen var, at den ikke var widescreen, og
det vil jeg gerne have. Jeg overvejer så at købe en ny Dell UltraSharp 2009W
til 1989 kr. men spørgsmålet er, om jeg kan finde noget bedre? Max prisen er
omkring de 2000 - meget gerne billigere

Et krav er dog, at skærmen skal kunne drejes til at stå på højkant,
højdejusteres, have både vga og dvi og gerne en usb-hub.

Er der andre skærme fra f.eks. Samsung eller Viewsonic der lever op til
kravene? Jeg synes der er en milliard at vælge mellem på edbpriser.dk, men
ikke en særlig god beskrivelse af dem.

--
Mvh / Best Regards,
Peter Bak Petersen

Fra : J

Dato : 05-09-08 11:21

On Fri, 5 Sep 2008 10:20:32 +0200, "Peter \(8450\)"
<usenet@vesterbro24.invalid> wrote:

> [...]
>kravene? Jeg synes der er en milliard at vælge mellem på edbpriser.dk, men

Dell 2009W er ikke nogen særlig god skærm, som jeg ser det: TN, og
dermed lille synsfelt på 160 grader, og desuden opløsningen på
1680x1050, 20".
http://www.prad.de/guide/screen4693.html

Jeg kan anbefale denne 20" Philips 200WP7ES:
http://www.prad.de/guide/screen3254.html

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=231293&searchArea=&Soegeord=

Den har s-ips panel: dvs. gode farver og stort synsfelt på 178 grader.
Dreje, højde og usb-hub.
Samme opløsning som på Dell svarende til en wide 19".

Den er ganske vist noget dyrere.

Og så kan man få en 24" TN skærm fra Samsung, 245B, for det samme:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=385951&searchArea=&Soegeord=

læs bedømmelser: 4 1/2 stjerne
http://www.prad.de/guide/screen3699.html

Det er en ganske anden opløsning på 1920x1200, dreje, højde og ingen
hub.
Dell bruger jo som oftest samsung skærme.

mvh

John

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 05-09-08 16:56

"J" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hub.
> Dell bruger jo som oftest samsung skærme.

Hvor har du det fra med at Dell bruger Samsung paneler, synes da der er
ok farver på de Dell skærme jeg ser
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : J

Dato : 06-09-08 15:57

On Fri, 5 Sep 2008 17:56:29 +0200, "Paul Østerby Sørensen"
<paulsmail@ofir.dk Fjern mail> wrote:

>"J" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

>Hvor har du det fra med at Dell bruger Samsung paneler, synes da der er
>ok farver på de Dell skærme jeg ser

Fra
http://www.prad.de/guide/hersteller116.html

hovedparten af Dells 24" skærme er fra samsung, men deres 20" er fra
oftest fra LG.

;-/

mvh

John

Fra : Peter \(8450\)

Dato : 10-09-08 18:33

> [...]
> hub.
> Dell bruger jo som oftest samsung skærme.

Hej John!

Tak for rådet.. jeg tror måske jeg vil se om jeg ikke kan finde penge til
phillps skærmen - selvom den er lidt over budget.

Men hvis der er nogen med andre gode ideer til de 2000 kr. er jeg også
stadig interesseret, jeg klarer mig lidt endnu med min gamle 21" Eizo CRT