Skærme
Fijala 3554
eizo¨S2231Wsek
Fra : Glenn

Dato : 19-08-08 12:43

Nuværende skærm og grafik kort er Sony G520 / nvida 7900GTO det køre
optimalt i alt hvad jeg laver men skærmen fylder og der er sket meget
siden den kom frem så derfor overvejer jeg at skifte til en Eizo
S2231Wsek. Den skal bruges til billed behandling og forskellige spil.

Har haft en S2431Wsek hjemme på prøve men det hakkede i spil
men det lignede ikke Ghosting, tænker på om det kan
have noget med skærm størelsen at gøre fordi der var ingen forskel på
opløsningen 800*600 / 1920*1200 Jeg vil helst have en S-pva panel fordi
det gør billed behandling så meget lettere men opdaterings hastigheden
på 8ms bekymre mig ledt hvis jeg også skal kunne spille på den.
S2431Wsek er på kun 5ms Så det går den forkerte vej men hvor meget kan
man regne med de tal ?

Fra : J

Dato : 19-08-08 13:22

On Tue, 19 Aug 2008 13:43:26 +0200, Glenn <hallo@esenet.dk> wrote:

> [...]
>på 8ms bekymre mig ledt hvis jeg også skal kunne spille på den.
>S2431Wsek er på kun 5ms Så det går den forkerte vej men hvor meget kan

Spil er ikke skærmens stærkeste side:
http://alatest.dk/eizo_flexscan_s2231w/skaerme/Produktanmeldelser/pe-58934695,29/

En undersøgelse på www.prad.de viser, at kun eizo laver 22" s-pva
skærme, og de har 8 msec gray-to-gray respons.

Hvis man går op i 24" er der mange s-pva skærme med 6 msec. Faktisk 32
forskellige (nogle med 8 msec).
Hyundai W241D er den billigste med 409 €. Det er samsung, der har
lavet dens panel, ligesom det gælder for s2231w, s2431, og de fleste
eizo.

Brug søgningen 'Modelle finden'.

Men nu skriver du, at s2431 hakkede !! Den er ellers 6 msec, og skulle
være bedre end 2231.

Så er der s-ips skærme, der har en anden karakteristik, men er ligeså
gode til grafisk arbejde. Det siges at x msec med s-ips ikke kan
sammenlignes med andre paneler (s-ips vinder).
Der er kun 1 s-ips skærm i 24": HP LP2480zx
Den er alt for dyr.

Hvad med en LG 2000C
http://www.prad.de/guide/screen2750.html

Den har 1600x1200, en dejlig opløsning. Er s-ips. Få evt. sådan een på
prøve. Den koster kun ca. 2100 kr.

Jeg har haft den skærm på job. Dejlige farver ! Men den blev udskiftet
med en 24" samsung 245B: dårlige farver og smalt synsfelt.

Du befinder dig i en vanskelig overgang fra CRT til TFT. CRT er altså
bedst ! man må nok fire lidt.

mvh

John

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 19-08-08 13:42

J wrote :
> En undersøgelse på www.prad.de viser, at kun eizo laver 22" s-pva
> skærme, og de har 8 msec gray-to-gray respons.

HP har en LP2275W lige på trapperne:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1216970441
- bliver spændende om man tager den ind til test for at sammenligne
med Eizos 2231.

--
/klaus

Brug ikke din rigtige email-adresse på Usenet
- lav en falsk der slutter på ".invalid".
http://tools.ietf.org/html/rfc2606

Fra : Glenn

Dato : 19-08-08 18:53

Men nu skriver du, at s2431 hakkede !! Den er ellers 6 msec, og skulle
være bedre end 2231.
Ikke i følge Eizo hvilket undre mig da forskellen i opdaterings
hastigheden er til S2431's fordel. Jeg spiller ledt wow, da jeg
vendte kameravinkel til lodret stilling og set fra oven og flyttede min
karakter rundt på banen hakkede det på den Eizo S2431 men opdagede til
gengæld ingen slør efekt / ghosting. Syntes næsten 24" er for stor
derfor går jeg efter en 22" Men det er muligt at man kan vende sig til
størelsen på en 24"

http://www.eizo.se/eizo/smpage.fwx?smlanguage=DAN&page=1728&smLanguage=DAN&ibref=1#s=s;0=1;9=3;10=3;h=NaN

> HP har en LP2275W lige på trapperne:
> http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1216970441
> - bliver spændende om man tager den ind til test for at sammenligne med
> Eizos 2231.

Den ser rigtig spændende ud men må indrømme at jeg har en svaghed for
Eizo's produkter, den HPen har også et S-pva panel og ikke S-IPS Som
John skriver er bedre til spil og stadig lige så god til grafiks arbejde.

Venligst Glenn

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 19-08-08 21:32

Glenn has brought this to us :

> ... men må indrømme at jeg har en svaghed for Eizo's produkter

Jeg har også været lige ved at købe en 2231 til erstatning for min
gamle F56 17" CRT, men dels synes jeg ikke om den fod den leveres med
fra de danske butikker, dels har prisen ikke ændret sig en tøddel siden
den kom frem (nogle butikker har enda højere pris end Eizo skriver på
deres hjemmeside).

Læs forresten også:
http://www.prad.de/board/thread.php?threadid=37996&sid=c2f7af0e18de0e885f460fbfbd778afd

Fra : Glenn

Dato : 19-08-08 22:25

> [...]
> danske butikker, dels har prisen ikke ændret sig en tøddel siden den kom
> frem (nogle butikker har enda højere pris end Eizo skriver på deres
det >>er den samme som på 2431