Skærme
Fijala 3554
overclocke sin skærm
Fra : Dal

Dato : 06-08-08 20:43

Jeg har en 21" (flad) som kører 1680*1050 men kun 60Hz,,, jeg har nu prøvet
mange ting, men jeg skal ned i opløsning hvis frekvensen skal op. Jeg synes
bare billedet bliver dårligere ved den lavere opløsning. Kan jeg overclocke
min skærm ?

/dal

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 06-08-08 22:13

"Dal" <fup@ogfidus.com> skrev :

>Jeg har en 21" (flad) som kører 1680*1050 men kun 60Hz,,, jeg har nu prøvet
>mange ting, men jeg skal ned i opløsning hvis frekvensen skal op.

Hvorfor vil du ha' sat frekvensen op?

Den kører med det den skal for at skærmbilledet er optimalt, en
højere frekvens vil ikke gøre det bedre.

Det var noget andet med en »gammeldags« CRT-skærm.
--
Kerim

Fra : Dal

Dato : 07-08-08 07:13

nå... tager jeg fejl når jeg "tror" jeg får mindre "flemmer" på skærmen når
frekvensen bliver sadt op ?

/dal

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 07-08-08 08:56

Dal wrote:
> nå... tager jeg fejl når jeg "tror" jeg får mindre "flemmer" på
> skærmen når frekvensen bliver sadt op ?

På en fladskærm, ja.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen DK

Fra : Dal

Dato : 07-08-08 11:08

ok.. så vil jeg ikke spekulere mere på det

/dal

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 07-08-08 09:01

"Dal" <fup@ogfidus.com> writes:

> nå... tager jeg fejl når jeg "tror" jeg får mindre "flemmer" på skærmen når
> frekvensen bliver sadt op ?

"Refresh" hastigheden bestemmer kun hvor ofte data bliver overført fra
grafikkort til skærm. I en TFT skærm holdes billedet opdateret af
skærmen selv.

Bruger du VGA input eller DVI-A? - så prøv først at skifte til digital
input (DVI-D).

Kai

Fra : Dal

Dato : 07-08-08 11:07

jeg bruger DVI

/dal

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 07-08-08 19:55

"Dal" <fup@ogfidus.com> writes:

> "Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse

> jeg bruger DVI

DVI-A eller DVI-D ?

Kai

Fra : Dal

Dato : 07-08-08 22:06

? hvordan ser jeg forskel på de der DVI'er

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-08-08 22:43

Dal skriver:

> ? hvordan ser jeg forskel på de der DVI'er

http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interface

Kan du evt lokkes til at skrive under det du svarer på?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Dal

Dato : 08-08-08 06:25

> Dal skriver:

> http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interface
>
> Kan du evt lokkes til at skrive under det du svarer på?

jeg kan da prøve !

/dal

Fra : Dal

Dato : 08-08-08 06:32

> Dal skriver:

> http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interface
>
> Kan du evt lokkes til at skrive under det du svarer på?

ok.. så kan jeg se at jeg "kører" DVI-D

/dal