Installation af Windows 2003 server på Int~
Fra : Lars

Dato : 12-09-08 16:43

Hej gruppe,

Jeg bøvler med at få installeret Windows 2003 server på en Intel server.
Hardware: 6 SCSI Maxtor Atlas 15k IV U320 diske og en Intel SRCZCRX
raidcontroller. Mainboard: Intel SE7520JR2SCSI.
Jeg har driveren til raidcontrolleren på en floppy.
Jeg booter op på Windows cden, trykker F6 for at installere ekstra drivere -
setup finder fint driveren på floppy, jeg vælger min Intel raidcontroller
fra en liste,
tryker enter for næste - og her opstår problemet. Setup kan ikke finde
harddiskene.
Diskene fejler intet, der er tjekket. Pt er intet raid konfigureret, men jeg
har også forsøgt at lave et enket raid 1 ud af 2 af diskene, for at se, om
det hjalp.
Jeg kan ikke finde nogle ekstra drivere til SCSI-diskene.
Skal jeg evt. bruge en driver til chipsettet eller ligende?

Har nogen erfaring med noget ligende, og har en løsning?

På forhånd tak
Mvh. Lars.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 12-09-08 20:07

"Lars" <no@dressfor.you> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg
> har også forsøgt at lave et enket raid 1 ud af 2 af diskene, for at se, om

Er du sikker på raidet er oprettet korrekt?
Det er ikke sådan du kun har oprettet et array men ikke oprettet et logisk
drev?

--
/Dennis
Diverse harware sælges

Fra : Lars

Dato : 12-09-08 20:49

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERN*daydreamer.dk> skrev i en meddelelse

> "Lars" <no@dressfor.you> skrev i en meddelelse

> Er du sikker på raidet er oprettet korrekt?
> Det er ikke sådan du kun har oprettet et array men ikke oprettet et logisk
> drev?

Ja, der er helt sikkert oprettet et logisk drev.
Lars

Fra : Peter Larsen

Dato : 20-09-08 15:20

Lars wrote:

> [...]

> Jeg kan ikke finde nogle ekstra drivere til SCSI-diskene.
> Skal jeg evt. bruge en driver til chipsettet eller ligende?

Det ved jeg faktisk ikke.

> Har nogen erfaring med noget ligende, og har en løsning?

Er der en "almindelig" harddisk-controller (IDE) på bundkortet, hvis ja
synes jeg du skal sætte en disk på den og lave en test-installation, så du
kan få kigget din hardware nærmere an og kontrollere om den virker korrekt
og om de er de korrekte drivere. Vent med at aktivere online eller brug en
120 dages version ...

> På forhånd tak
> Mvh. Lars.

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Lars

Dato : 21-09-08 10:51

"Peter Larsen" <digilyd@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> og om de er de korrekte drivere. Vent med at aktivere online eller brug en

Hej Peter,

Tak for dit svar. Det vil jeg kigge på i morgen.
Hilsen Lars