Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Er et "ATI Radeon x600 256MB" godt nok?
Fra : Peter \(8450\)

Dato : 10-09-08 16:28

Hej!

Det er ved at være nogle år siden jeg sidst har spillet computer, og derfor
er jeg også helt stået af ræset hvad angår grafikkort. Nu har en af mine
venner inviteret mig med til en omgang "Rainbox six" og jeg har også fået
anbefalet spillet "Spore".

Jeg har derfor fundet et grafikkort i en aflagt DELL maskine, som jeg måske
kan bruge. Af en eller anden mystisk grund fejler opslaget hvis jeg prøver
at bede om produktsupport hos DELL og indtaster maskinens servicetag. Nå,
jeg pillede grafikkortet ud, og kan se at der er både VGA og DVI, og der
sidder nogle Hynix RAM-klodser på det. Der er også et lille klistermærke der
siger:

S/N 23054803051
P/N 102A3343701

Hvis jeg googler partnummeret, som jeg går ud fra det nederste er, så ser
det ud til at kortet er et "ATI Radeon x600 med 256MB RAM"

Kan det mon passe - og er det godt nok til overnævnte spil?
Hvad svarer det ca. til hvis man skal sammenligne med et grafikkort fra
nVIDIA, som jeg kender lidt bedre?

--
Mvh / Best Regards,
Peter Bak Petersen

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-08 18:41

> Kan det mon passe - og er det godt nok til overnævnte spil?

Nej.

Jeg havde sådan et i min pc fra 2004 og det kunne ikke køre spillende
ordenlig dengang, så jeg tror ikke det vil kunne bruges til spore, det
kræver nok et 8800 GT, men er ikke sikker.

kimilar

Fra : Hagar

Dato : 10-09-08 19:23

> [...]
> ordenlig dengang, så jeg tror ikke det vil kunne bruges til spore, det
> kræver nok et 8800 GT, men er ikke sikker.

Hvis man er i tvivl om ens hardware kan trække forskellige spil, så er denne
side http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest en god start.

Hagar

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 10-09-08 20:54

"Peter (8450)" Skrev

> [...]
> mine venner inviteret mig med til en omgang "Rainbox six" og jeg har også

mht spillene ...
Rainbow Six er en udmærket serie, men jeg ville nok lige tjekke Spore lidt
nærmere så det ikke bliver en skuffelse for dig

Der er ca 2000 reviews på amazon.com hvor spillet reelt kun får een stjerne
samlet set :(
http://www.amazon.com/review/product/B000FKBCX4/ref=cm_cr_dp_all_summary

Blandt andet pga SecuROM DRM samt hele det indledende setup med at lave en
figur etc reelt ikke har en pind betydning for udfaldet af spillet
Uanset hvor "tåbeligt" din figur er lavet har den samme "chancer" som andre
og betydeligt "bedre" figurer

<quote>
Second, the game was dumbed down to oblivion. Evolution doesn't even matter
anymore. For example, you can add as many legs to a creature as you want,
but the multi-legged creature won't be any faster than a single-legged one
with higher leg stats. This gameplay element makes "creating" your creatures
entirely pointless (cosmetic only, because everything is based on stats),
and brings you about the same amount of excitement as dressing up a plastic
doll.
</quote>

XFUT: dk.spil.computer
Evt svar på dette indlæg kan kun ses i ovennænte NG, medmindre FUT fjernes
manuelt

- Peter