Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
forskel på nvidia 8800 gt og gts
Fra : Søren Jensen

Dato : 10-09-08 13:46

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=409486&searchArea=&Soegeord=

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=403346&searchArea=&Soegeord=

Hvad er forskelen på disse ud over prisen og det billigste
er 512 MB GDDR3 SDRAM / 1.94 GHz
og det dyrest
er
512 MB GDDR3 SDRAM / 1.8 GHz

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-08 16:05

Søren Jensen wrote:
> [...]
>
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=403346&searchArea=&Soegeord=
>
> Hvad er forskelen på disse ud over prisen og det billigste

Tja, GTS bruger G80 gpu og GT bruger G92 gpu.
De er næsten lige hurtige, kommer nok an på hvilke spil du har. Men jeg
ville nok gå efter et GT pga. pris/ydelses-forhold (måske ikke lige det
Sparkle som du linker til).
GTX 768Mb er endnu hurtigere end de to andre og kan faktisk fås for 1150 kr.
(XFX), så det bør du kigge på.
Ellers kør med 2 stk. 8800 GTS (SLI) 640Mb de slår alle 3, og koster "kun"
1590 kr.

/Ole

Fra : Mr.Larsen

Dato : 10-09-08 16:12

Ole tastede følgende:

> Tja, GTS bruger G80 gpu og GT bruger G92 gpu.

Hvis de begge er 512MB versioner så er de også begge med G92

> [...]
> (XFX), så det bør du kigge på.
> Ellers kør med 2 stk. 8800 GTS (SLI) 640Mb de slår alle 3, og koster "kun"

640/768MB modellerne er til gengæld med G80.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-08 20:54

Mr.Larsen wrote:
> Hvis de begge er 512MB versioner så er de også begge med G92

Det har du ret i. Den smuttede. Hvis det gælder alle 512-kort, så er GTS-512
faktisk hurtigere end GTX-kortet!
Så er dette her faktisk interessant:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=409486&searchArea=&Soegeord=

Fra : Mr.Larsen

Dato : 10-09-08 20:59

Ole kom med følgende:

> Det har du ret i. Den smuttede. Hvis det gælder alle 512-kort, så er GTS-512
> [...]

Bestemt, under en tusse er faktisk billigt.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Dr.Phil

Dato : 10-09-08 16:11

"Søren Jensen" <sphspor@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=403346&searchArea=&Soegeord=
>
> Hvad er forskelen på disse ud over prisen og det billigste

Hmmm..netop denne kombination er svær at gennemskue da 8800GTS er lavet i en
"gammel" version og en "ny" version.

Det "gamle" har en G80 chip og yder DÅRLIGERE end 8800GT som kører med G92
chip.
Det "nye" har osse en G92 chip.

Se her hvor dårligt 8800GTS (G80) yder ifht. 8800GT
http://www.tomshardware.com/charts/gaming-graphics-charts-q1-2008/3DMark06-v1-0-2-HDR-SM3-0-Score,Marque_fbrandx876,538.html

Fra : Mr.Larsen

Dato : 10-09-08 16:13

Efter mange tanker skrev Dr.Phil:

> Hmmm..netop denne kombination er svær at gennemskue da 8800GTS er lavet i en
> "gammel" version og en "ny" version.

Dem med 640/768MB ram er G80.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Søren Jensen

Dato : 10-09-08 16:17

"Dr.Phil" <123@123.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> chip.
> Det "nye" har osse en G92 chip.
>
> Se her hvor dårligt 8800GTS (G80) yder ifht. 8800GT

Hvordan ser man på edb priser om det er oc eller sli ??

Søren

Fra : Dr.Phil

Dato : 11-09-08 16:34

> Hvordan ser man på edb priser om det er oc eller sli ??
>
> Søren

Typsik står der om det overclocked (OC) fra fabriken/producenten.

SLI er 2 ens kort sat sammen,så der skal du købe 2 stk hvis du vil køre SLI
og dit bundkort skal understøtte SLI.