Knas med mit GF 8600GT kort.
Fra : Brian Alexandersen

Dato : 08-09-08 15:54

Hej.

Hvad findes der af værktøjer til at teste grafikkort.
Jeg tænker ikke på performance men funktionalitet.
Mest fordi jeg har lidt problemer med at min computer ter sig tosset når
jeg spiller f.eks. COD4 hvor der nogle gang bliver byttet runft på
tekstures og bare fryser midt i det hele.
Det er mildest talt m**hamrende p**** irriterende medens man er til
netparty.
Og man har ominstalleret den i anledningen men lige lidt hjalp det så...

Det er ikke det eneste spil jeg kan få til det (Rigs of Rods kan også),
medens at jeg kan spille Sins of a solar empire i adskillige timer uden
et kvæk fra maskinen.

Jeg har haft nogle slemme skygger på min CRT skærm med VGA output fra
kortet og har så sat en TFT skærm til via DVI for at kunne holde ud at
se på det.

Jeg tror bestemt ikke at det er et temperatur problem.
Jeg kan ikke presse GPU temperaturen over 53C uanset hvad jeg gør.

Jeg har kørt memtest86 på mit maskinen uden at den har fundet noget suspekt.

Min tanke er at ENTEN så er det grafikkortet som har et problem eller
også må det være et driver problem i windows. Jeg kører med en relativ
nu driver 163.xx mener jeg. Blev installeret til netparty.

Derfor søger jeg efter et væktøj til at teste funktioner i den og
fortælle mig om det er iorden.

Nogle som har nogle rigtig gode ideer ??
--
Mvh Brian (6430)
---

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-09-08 22:34

Brian Alexandersen wrote:

> Nogle som har nogle rigtig gode ideer ??

Kunne det skyldes overophedning af grafikkortets RAM?

Jeg havde nemlig lignende fejl da jeg OC'ede mit GF4 Ti4200 inden der
kom en Zalman-køler på.

Jesper Poulsen