Spørgsmål vedr. to skærme
Fra : Bjørn Hansen

Dato : 05-09-08 11:48

Hej gruppe

I forbindelse med mit arbejde sidder jeg nogle gange og roder med nogle
demonstrationsvideoer af vores maskiner. I den forbindelse synes jeg det
kunne være smart hvis jeg kunne køre med to skærme, hvor den 2. skærm så
skulle køre disse videoer i full-screen.

Kan dette lade sig gøre med to computerskærme?

Jeg har rodet lidt med det, men jeg kan kun få skærmene til enten at virke
som ét stort skrivebord eller som kloner af hinanden, men jeg vil helst have
at den sekundære fungerer som en slags fremviser uden jeg f.eks.behøver t
maksimere mediaplayer i den ene halvdel af skrivebordet.

Nogle foreslag? Evt. grafikkort med en sådan funktion?

Med venlig hilsen
Bjørn

Fra : Bjarne K.

Dato : 06-09-08 12:58

"Bjørn Hansen" <bjhansen@sletdette.email.dk> wrote in message
> [...]
> f.eks.behøver t maksimere mediaplayer i den ene halvdel af skrivebordet.
>
> Nogle foreslag? Evt. grafikkort med en sådan funktion?

Jeg havde samme problem med et gammelt ATI kort (altså det med et stort
skrivebord). Jeg deaktiverede ati drivernes styring af svineriet (twinview
tror jeg de kaldte det), hvorefter det var muligt at lave den ønskede
opsætning med windows monitor styring. Nu kan jeg maksimere vinduer på begge
skærme. Har dog ikke prøvet med Video.

Bjarne K.

Fra : Esben

Dato : 06-09-08 23:51

"Bjørn Hansen" <bjhansen@sletdette.email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> f.eks.behøver t maksimere mediaplayer i den ene halvdel af skrivebordet.
>
> Nogle foreslag? Evt. grafikkort med en sådan funktion?

Matrox P650 kan gøre det:
Matrox PureVideo to view hardware-accelerated video playback in a video
window on one display and full-screen on the other display

I de tidligere versioner af Nvidias kontrolpanel kunne man også indstille,
men jeg ved ikke om det er muligt i det nye.

--
Esben

Fra : Bjørn Hansen

Dato : 08-09-08 07:17

> [...]
>
> I de tidligere versioner af Nvidias kontrolpanel kunne man også indstille,
> men jeg ved ikke om det er muligt i det nye.

Hej,

Jeg sad og rodede lidt med det her i weekenden, og det viste sig at jeg
kunne gøre det fra Nvidias kontrolpanel som du nævner. Grunden til at jeg
ikke havde opdaget det før var, at jeg tilsyneladende (!) ikke fik
muligheden for netop denne indstilling før den 2. skærm var sat til
grafikkortet.

Men det virkede faktisk rigtigt fint, også til trods for at videoklip i for
dårlig kvalitet ser virkelig dårlige ud når de kommer i fuld skærm. Nu
bliver det jo heller ikke bedre af at man vel sidder 50 cm fra skærmen.

Venlig hilsen
Bjørn