Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Nyt AGP 8x kort til farmands PC
Fra : Jens

Dato : 28-08-08 12:06

Jeg skal have købt en gave til den gamle. Hans grafikkort i hans ene PC er
lige stået af, så jeg tænkte at han lige kunne bruge et nyt, så han kan
benytte PC'en igen.

Det skal være AGP 8x og gerne koste i omegnen af kr. 500,- til kr. 800,-
max.
Hvad kan anbefales, hvis der samtidigt skal være HDMI stik på ? (og kan det
overhovedet fås?)

Han bruger PC'en til videoredigering, ikke spil. Så det er vigtigt at kortet
understøtter de forskellige videoformater og måske indeholder HD accelerator
(hvis der er noget der hedder sådan), da PC'en ikke er den kraftigste model
mere...

Jens

Fra : Bjarne K.

Dato : 28-08-08 20:19

"Jens" <jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com> wrote in message
> [...]
> kortet understøtter de forskellige videoformater og måske indeholder HD
> accelerator (hvis der er noget der hedder sådan), da PC'en ikke er den

Umiddelbart, ville jeg sige det billigste. Hvis han også ser videorene i HD
(i f.eks 1920*1200) , vil jeg dog anbefale et ATI HD2600Pro. Det skulle være
godt til at se films på, og kan også bruges til Spil. Det koster omkring
500,-

Det skal lige siges, at jeg ikke har personlig erfaring med kortet, men blot
vidregiver hvad jeg har opfanget ved at læse denne gruppe og dk.teknik.htpc

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 29-08-08 18:48

"Bjarne K." <not@nej.ni> wrote in message

> [...]
> HD (i f.eks 1920*1200) , vil jeg dog anbefale et ATI HD2600Pro. Det skulle
> være godt til at se films på, og kan også bruges til Spil. Det koster

Det hedder forøvrigt vist et eller andet med 1080 til sidst hvis det er HD.
Har desværre ikke haft råd til at beskæftige mig med emnet.

Bjarne K.

Fra : Peter

Dato : 28-08-08 22:51

"Jens" <jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> max.
> Hvad kan anbefales, hvis der samtidigt skal være HDMI stik på ? (og kan

Du skal også være opmærksom på, at mange (om ikke alle) af de nye
graffikkort har en forsyningsspænding på 1.5 volt + en extern forsyning fra
PC'ens PSU.
Er den nuværende PSU en smule underdimensioneret og let udslidt, kan den
futte helt af, hvis den også skal til at trække en strømslugende
graffikkort.

PeterB