Nyt grafikkort
Fra : Jane

Dato : 24-08-08 13:48

Jeg skal have et nyt kort til min gamle computer, jeg har dette i den nye
computer "Gainward BLISS 8600GT PCX TV Dual DVI SilentFX"
og det opfylder som sådan mine krav, men kan vist ikke få det mere.

Er der nogen som kan anbefale et nogenlunde tilsvarende kort, skal ikke
koste en bondegård. På forhånd tak

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-08 14:38

On Sun, 24 Aug 2008 12:48:03 +0000 (UTC), Jane
<nokvin@FjørnDættehotmail.com> wrote:

> [...]
>og det opfylder som sådan mine krav, men kan vist ikke få det mere.
>
>Er der nogen som kan anbefale et nogenlunde tilsvarende kort, skal ikke

Hej Jane

Før du kan få et svar på dit spørgsmål er du lige nødt til at
finde ud af hvilken type slot der er til grafikkortet i den
nævnte maskine, altså den sokkel som grafikkortet skal
sættes i. I en nyere maskine vil det sikkert være en PCI-E
sokkel, mens det i en lidt ældre maskine nok vil være en
AGP sokkel. Endnu ældre maskiner kan have helt andre
sokler.

Hvis du ikke ved hvad type sokkel det er, så prøv om
du kan finde mærke og model nr på bundkortet. Så kan
man nemlig finde oplysningerne ad den vej.

mvh Mogens

Fra : Jane

Dato : 26-08-08 20:01

Mogens wrote in news:3qo2b4tpss3dc5t0lrs87067lcgbar949h@4ax.com:
> [...]
> du kan finde mærke og model nr på bundkortet. Så kan
> man nemlig finde oplysningerne ad den vej.

Hej Mogens Ja det er klart, det glemte jeg...men det er et PCI kort

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-08 23:01

On Tue, 26 Aug 2008 19:01:11 +0000 (UTC), Jane
<nokvin@FjørnDættehotmail.com> wrote:

>Hej Mogens Ja det er klart, det glemte jeg...men det er et PCI kort

Tja, det kommer jo an på hvad du vil ofre. Til PCI er der ikke så
voldsomt mange kort at vælge imellem.
Måske et Radeon X1550 til 550,-
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=379297&searchArea=&Soegeord=

eller et GF 6200
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=451845&searchArea=&Soegeord=

Du kan jo også selv prøve at se på www.edbpriser.dk
Vælg grafikkort og lav en begrænset søgning på PCI interface.

mvh Mogens

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 27-08-08 12:47

Mogens wrote:

> Måske et Radeon X1550 til 550,-

Problemet er at PCI ikke er hurtigt nok til dette grafikkort, så man
skal ikke forvente at få super-ydelse,

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-08 17:04

On Wed, 27 Aug 2008 13:46:35 +0200, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

>Problemet er at PCI ikke er hurtigt nok til dette grafikkort, så man
>skal ikke forvente at få super-ydelse,

Korrekt, men der er heller ikke mange kort til PCI der er
meget billigere.

mvh Mogens

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-08-08 09:38

Mogens wrote:

> Korrekt, men der er heller ikke mange kort til PCI der er
> meget billigere.

Korrekt.

Jesper Poulsen