Hvad er bedst - Mere ram eller højere cloc~
Fra : Henrik

Dato : 23-08-08 12:43

Jeg skal have et nyt grafikkort på mit ASUS P5Q - det skal være et PCI
express 2.0 x 16 og skal min. have 512 MB.Jeg er lidt varm på enten:

ASUS EAH3870 TOP/G/HTDI - Grafikadapter - Radeon HD 3870 - PCI Express
2.0 x16 - 512 MB GDDR4 - Digital Visual Interface (DVI), HDMI ( HDCP )
- HDTV ud Kerne Clock hastighed 851 MHz Hukommelse, clock hastighed
2.28 GHz

eller

ASUS EN8800GT/HTDP - Grafikadapter - GF 8800 GT - PCI Express 2.0 x16
- 1 GB GDDR3 - Digital Visual Interface (DVI) ( HDCP ) - HDTV ud
Kerne Clock hastighed 600 MHz Hukommelse, clock hastighed 1.8 GHz

Skal man vælge et kort med 512 MB GDDR4 ram med hurtigere kerne clock
eller 1 GB GDDR3 med lidt langsommere kerne clock. ?

Jeg spiller kun need for speed og måske lidt couner strike.
Jeg vil gerne fremtidssikre min maskine lidt...

Har nogen gode råd og ideer ?

Mvh
Henrik

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-08-08 19:35

Henrik wrote:

> Har nogen gode råd og ideer ?

Smut ind på Tom's hardwareguide og sammenlign dem i test.

RAM har dog aldrig været til nævneværdig skade, men det er kun
sammenligneligt indenfor _samme_ GPU.

Jesper Poulsen

Fra : Henrik

Dato : 25-08-08 02:19

On 24 Aug., 20:35, Jesper Poulsen <nos...@ingensteder.dk> wrote:

> Smut ind på Tom's hardwareguide og sammenlign dem i test.
>
> RAM har dog aldrig været til nævneværdig skade, men det er kun
> [...]

Hej Jesper

nu har jeg godt nok prøvet alt ( 4-5 timer) af finde ud af det på
tomshardware.com - men jeg blev squ ikke klogere.
Du har vel ikke et direkte link ?

Jeg læser løs på nettet alt hvad jeg kna og syntes ikke jeg bliver
klogere...suk :/
mvh
Henrik

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-08-08 09:47
Fra : Jesper Poulsen

Dato : 25-08-08 11:43

Henrik wrote:

> nu har jeg godt nok prøvet alt ( 4-5 timer) af finde ud af det på
> tomshardware.com - men jeg blev squ ikke klogere.
> Du har vel ikke et direkte link ?

Jeg har linket en del til Onkel Tom herinde. Læs gruppen godt igennem -
det er normal kutyme.

Jesper Poulsen

Fra : N/A

Dato : 26-08-08 10:06

Fra : N/A

Dato : 25-08-08 11:43

Fra : Henrik

Dato : 25-08-08 08:45

On 25 Aug., 10:47, "Peter Lykkegaard" <plykkega...@gmail.com> wrote:
> "Henrik" skrev

> http://www.tomshardware.com/charts/desktop-vga-charts/3dmark06-v1-0-2...
>
> http://www.tomshardware.com/charts/desktop-vga-charts/dark-messiah-of...
>
> Imo så er forskellen ens :)
> Husk at det _skal_ være et 8000 kort med G92 processor
>
> - Peter

Hej Peter

Hvorfor skal_det_være et 8000 kort med G92 ?

;)

Henrik

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-08-08 16:20

"Henrik" skrev

> Hvorfor skal_det_være et 8000 kort med G92 ?

Det skal det heller ikke - det skal være et 8800 kort med G92 :)
Og hvorfor - fordi den gamle model performer mindre (hvis den overhovedet
kan fås mere?)

- Peter

Fra : N/A

Dato : 26-08-08 10:06

Fra : Henrik

Dato : 26-08-08 02:02

On 25 Aug., 17:19, "Peter Lykkegaard" <plykkega...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Det skal det heller ikke - det skal være et 8800 kort med G92 :)
> Og hvorfor - fordi den gamle model performer mindre (hvis den overhovedet

Ok...:)

Hvis nu du skulle vælge af de to ovenstående kort - hvilket ville du
så vælge ?

Og hvis du skulle vælge et helt andet - hvilket så ?

mvh
Henrik

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 26-08-08 10:06

Henrik wrote:

> Hvis nu du skulle vælge af de to ovenstående kort - hvilket ville du
> så vælge ?

Det med G92 GPU

> Og hvis du skulle vælge et helt andet - hvilket så ?

Et med G92 GPU. Det testede G92-baserede kort er det der giver
most-bang-for-the-buck i øjeblikket.

Kig tilbage i gruppen - du er ikke den første der har har spurgt til
gode grafikkort.

Jesper Poulsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-08-08 18:59

"Henrik" skrev

> Og hvis du skulle vælge et helt andet - hvilket så ?

Knægtene har hver deres maskiner

Den ene kører med et ASUS 8800GTX og den anden kører med et ZOTAC GeForce
8800GT AMP (anbefalet af Jesper)
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=409780&searchArea=&Soegeord=

Umiddelbart fungerer 8800GTX bedst men det skyldes sikkert at CPU/MB/RAM er
noget kraftigere ( ~ faktor 2 - 3Dmark06) på den maskine

A)
Intel Core 2 duo - E8400
Gigabyte GA-EP35-DS3R, Intel P35
Corsair 4 Gb DDR2