Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
x1650 pro agp v/ ATI Radeon HD 2600PRO / ~
Fra : Søren Jensen

Dato : 16-08-08 10:10

Hej sidder og overvejer at skifte lidt ud i pcen

gå over til pci grafikort

hvilken gf kort svare eller er lidt beder end x1650 pro i agp , det nye skal
min kunne det samme så billigt som muligt.

har kik på
ATI Radeon HD 2600PRO / PCI Express x16
begge er 512 mb ram

Søren

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 16-08-08 10:59

Søren Jensen wrote:
> har kik på
> ATI Radeon HD 2600PRO / PCI Express x16

Er du sikker på, at dit bundkort har PCI Express sokkel?
Det lyder nemlig ikke sandsynligt, hvis du i dag kører med AGP.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Søren Jensen

Dato : 16-08-08 11:07

"Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx> skrev i en meddelelse

> Er du sikker på, at dit bundkort har PCI Express sokkel?
> Det lyder nemlig ikke sandsynligt, hvis du i dag kører med AGP.

Jeg skifter bundkort og cpu og ram også.

Søren

Fra : Søren Jensen

Dato : 16-08-08 11:10

"Søren Jensen" <sphspor@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx> skrev i en meddelelse

> Jeg skifter bundkort og cpu og ram også.

ASUS M2N-MX SE Plus
Athlon 64 X2 4400+ 1 MB (OEM/bakke)
Corsair XMS2 2 x 2 GB

det er det jeg regner med at sætte sammen
mangler bare gf kort

Søren

Fra : Ole R

Dato : 16-08-08 14:56

Den Sat, 16 Aug 2008 12:10:09 +0200 skrev Søren Jensen:

> [...]
> Athlon 64 X2 4400+ 1 MB (OEM/bakke)
> Corsair XMS2 2 x 2 GB
>
> det er det jeg regner med at sætte sammen mangler bare gf kort

Hvad skal det bruges til?

/Ole

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-08 23:00

Søren Jensen wrote:
> hvilken gf kort svare eller er lidt beder end x1650 pro i agp , det

Det må være et GeForce 6800 GT. De ligger begge i den langsomme ende med en
score på ca. 670 (for at have lidt at gå ud fra).

> har kik på
> ATI Radeon HD 2600PRO / PCI Express x16
> begge er 512 mb ram

Det er kun en lille bitte smule hurtigere end dit gamle.
Jeg vil da foreslå et GeForce 8800 GTS/320Mb til 795 kr. det ligger på en
score på 1827 og koster kun det dobbelte af HD2600PRO som ligger helt nede
på 731.

Hvis du vil ofre lidt mere så er det bedste kort til 1000 kr. nok et GeForce
8800 GT Overclock med 512 Mb og en score på 2125.

En af mine venner har lige købt 2 stk. GeForce 8800 GTS SLI med 320 Mb til
ialt 1590 kr. og det ligger på en score på 2411.

Der findes selvfølgelig hurtigere kort men så bliver de også noget dyrere,
og det er vist ligemeget her.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-09-08 10:46

Ole wrote:

> Jeg vil da foreslå et GeForce 8800 GTS/320Mb til 795 kr. det ligger på en

Med G80, når et G92-baseret kort koster det samme med 256MiB RAM (GF8800GT).

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-08 15:41

Jesper Poulsen wrote:
> Med G80, når et G92-baseret kort koster det samme med 256MiB RAM
> (GF8800GT).

Nej, det viser sig at GTS med 512 Mb ram bruger G92 (alle andre GTS bruger
G80).
Og GTS-512 er faktisk hurtigere end GT og GTX-kortet!
Så er dette her faktisk interessant til 884 kr.:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=409486&searchArea=&Soegeord=

/Ole

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 13-09-08 10:06

Ole wrote:

> Nej, det viser sig at GTS med 512 Mb ram bruger G92 (alle andre GTS bruger
> G80).

Og du henviser til et GTS med 320MiB RAM. Det er baseret på G80.

> Og GTS-512 er faktisk hurtigere end GT og GTX-kortet!

Har du et link?
Jeg skal nemlig snart ud og investere i et 8800.

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-08 22:56

Jesper Poulsen wrote:
> Og du henviser til et GTS med 320MiB RAM. Det er baseret på G80.

Nej? Linket er til et SPARKLE SF-PX88GTS512D3-HP (Detailsalg)
(512 MB) til 884 kr.

> Har du et link?
> Jeg skal nemlig snart ud og investere i et 8800.

Jeg finder det lige igen en af dagene.