Nyt grafikkort i gammel maskine
Fra : Jebir

Dato : 15-08-08 15:24

Hej hej

Er ved at prøve at finde et nyt grafikkort til en ældre maskine.

I øjeblikket sidder der et Geforce FX 5200 i, og jeg skulle gerne finde et
bedre kort - der er ~800 kr at gøre med

Computeren er;
Intel P4 2,2 ghz
Asus P4S533MX Bundkort
1024 MBram

- nogen gode forslag?

Fra : Bjarne K.

Dato : 15-08-08 19:27

"Jebir" <jebir@jebir.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er ved at prøve at finde et nyt grafikkort til en ældre maskine.
>
> I øjeblikket sidder der et Geforce FX 5200 i, og jeg skulle gerne finde et

Det kommer an på hvad du skal bruge det til.

Går ud fra at det er agp4-8.
Nvidia 7600gs vil være et godt bud. Det kan fåes (fra 450 bobs).
Ellers et 7600GT hvis du er softcore gamer. (580,-)
Hvis du skal bruge det til at se HD video + spil kan f.eks et ATI HD2600
pro/xt være et bud (650,-)
Der er også et par af de nyere ATI f.eks HD3650 der kunne være et bud, men
jeg aner desværre intet om dem.

Kan være at du kan være heldig at rende ind i et ATI 1950 pro eller 7900gs
til omkring 800. Begge disse kort er stadig istand til at spille de lidt
nyere spil.

Kan forøvrigt strærkt anbefale at du læser dette:
http://www.tomshardware.com/reviews/best-graphics-card,1987-5.html

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 15-08-08 19:53

"Bjarne K." <not@nej.ni> wrote in message

> [...]
> nyere spil.
>
> Kan forøvrigt strærkt anbefale at du læser dette:

OK har lige checket edbpriser.dk. En 1950pro koster en bondegård til agp.
Man kan få en 7900gs til 950,- men det er vist for meget at kaste efter din
lidt bedagede maskine.

Bjarne K.

Fra : Jebir

Dato : 16-08-08 12:07

> [...]
> pro/xt være et bud (650,-)
> Der er også et par af de nyere ATI f.eks HD3650 der kunne være et bud, men

- Bundkortet er med AGP4.

Jeg har kigget på edbpriser, men kan ikke lige hitte ud af det - er der
nogen mulighed for at du kan smide et link til de kort du mener vil passe?
(Kender 7600GT i forvejen, og det ville være et godt bud - men kan ikke lige
gennemskue om det vil passe i bundkortet...?)

- Jebir

Fra : Bjarne K.

Dato : 16-08-08 16:34

> [...]
> (Kender 7600GT i forvejen, og det ville være et godt bud - men kan ikke
> lige gennemskue om det vil passe i bundkortet...?)

Der burde ikke være problemer med AGP8 kort og dit bundkort. Måske er din
strømforsyning ikke "stor" nok til et nyere kort, men det kan du jo checke.

Ang edbpriser så er der f.eks

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=428618 (HD3850 til 810)

Den sidste står der ved at det er en begrænset version. Det har tidligere
været oppe og vende hvad der menes med "begrænset version", men jeg kan ikke
huske hvad det går ud på.

Bjarne K.