Andet multimedie
bentjuul 3670
Barometer ?
Fra : Navn Navnesen

Dato : 16-09-08 13:30

Hej

Jeg skal bruge en jpg-fil der ligner en form for barometer, som jeg skal
opdatere løbende (dagligt) med nye tal. Hvor finder jeg noget, der
'automatisk' kan generere en sådan jpg ved indtastning af nogle variabler ?

Eller er der en anden måde ?

Brian

Fra : Rado

Dato : 16-09-08 15:15

On Tue, 16 Sep 2008 14:30:07 +0200, "Navn Navnesen"
<noreply@domæne.dk> wrote:

>Jeg skal bruge en jpg-fil der ligner en form for barometer, som jeg skal
>opdatere løbende (dagligt) med nye tal. Hvor finder jeg noget, der
>'automatisk' kan generere en sådan jpg ved indtastning af nogle variabler ?

I hvilken sammenhæng? Indtastning af variabler hvor? Hvor mange
forskellige tal/barometerstillinger er der tale om?

--
Rado

Formerly,We Suffered From Crimes.
Now,We Suffer From Laws.
- Tacitus

Fra : Navn Navnesen

Dato : 16-09-08 15:58

Jeg tænkte på en form for generator der vel ligner lagkage-diagram i Excel,
dvs. du indtaster min. og max. og hvad skal pilen pege på. Så genereres
grafikken.

Den skal gå fra 0 - 100 og skal vise hvor langt vi er kommet med et antal
opgaver.

Brian

Fra : Rado

Dato : 16-09-08 16:08

On Tue, 16 Sep 2008 16:57:51 +0200, "Navn Navnesen"
<noreply@domæne.dk> wrote:

> [...]
>grafikken.
>
>Den skal gå fra 0 - 100 og skal vise hvor langt vi er kommet med et antal

Skal det vises på en webside, og i så fald, skal datavariablerne
sendes over internet, eller skal det køre på en lokal server?

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 16-09-08 22:14

> Jeg tænkte på en form for generator der vel ligner lagkage-diagram i
> Excel, dvs. du indtaster min. og max. og hvad skal pilen pege på. Så
> genereres grafikken.

Hvis du vil bruge Excel , så tag et kig på disse termometre:

http://www.ozgrid.com/Excel/thermometer-charts.htm

Du så danne grafik af Excelgraferne.

God fornøjelse

Lars Thomsen Nielsen

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 16-09-08 20:37

"Navn Navnesen" skrev
> [...]
> opdatere løbende (dagligt) med nye tal. Hvor finder jeg noget, der
> 'automatisk' kan generere en sådan jpg ved indtastning af nogle variabler

Lav 100 stks jpg filer med navnene 00.jpg, 01.jpg, ..., 99.jpg, 100.jpg
og lav 100 stks tilhørende .htm filer med tilsvarende navne.

Så er det blot at udskifte linket med det relevante link.

Filerne kan laves i f.eks. Excell

Mvh
Thorkild Dalsgaard