Fritekst søgning
Fra : Nederbasse

Dato : 16-09-08 08:49

Hej

Hvordan laver man en ordenrlig fritekst søgning i en MySql db?

Lars

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-09-08 13:26

Nederbasse skrev den 16-09-2008 09:49:
> Hej
>
> Hvordan laver man en ordenrlig fritekst søgning i en MySql db?

Hvad forstår du ved "ordentlig"?

Fra : Nederbasse

Dato : 18-09-08 09:10

"Thorbjørn Ravn Andersen" <thunderaxiom@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad forstår du ved "ordentlig"?
>
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Jeg har lidt på fornammelsen at denne:
WHERE person.name LIKE '%$soeg_person%
kunne være bedre

Jeg har checket lidt rundt på nettet uden at bliver ret meget klogerer

Lars

Fra : Birger Sørensen

Dato : 18-09-08 09:23

Nederbasse formulerede spørgsmålet:
> [...]
> WHERE person.name LIKE '%$soeg_person%
> kunne være bedre
>
> Jeg har checket lidt rundt på nettet uden at bliver ret meget klogerer

Måske
WHERE (INSTR( LOWER( person.name), LOWER( '".trim( soeg_person)."')) >
0)

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 04-10-08 01:51

Nederbasse wrote:
> Hvordan laver man en ordenrlig fritekst søgning i en MySql db?

Prøv og læs:
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/fulltext-search.html

Arne