Web server i delphi 6.0
Fra : Allan Madsen

Dato : 02-08-08 19:39

Hejsa

Jeg er ved at lave et hjemmeprojekt, til vores stokerfyr, hvor jeg via
delphi fortager nogle målinger på stokeren, f.eks fremløbs og tilbage
løbs temp.

Nu kunne jeg jo så godt tænke mig at kunne se de data, via en
webbrowser, og nu da delphi allerede står og fortager de målinger, ja
så var det jo nærliggende at lave delphi programmet om, så det også
funger som webserver. Alså så jeg via computeren IP nr, kan tilgå denne
webserver og se data i en browser.

Er der nogle der kan henvise mig til et program med source, og gratis
så jeg kan programer vidre evt på den server eller fra bunden af.

Jeg har ikke interesse i at installer f.eks apache på computeren, det
hele skal laves i delphi...

På forhånd tak
Allan Madsen

Fra : Stig Johansen

Dato : 03-08-08 08:07

Allan Madsen wrote:

> Er der nogle der kan henvise mig til et program med source, og gratis
> så jeg kan programer vidre evt på den server eller fra bunden af.

Tinyweb kunne være et godt udgangspunkt:
<http://www.ritlabs.com/en/products/tinyweb/>

Stig Johansen

Fra : Allan Madsen

Dato : 03-08-08 09:37

Den 03-08-2008, skrev Stig Johansen:

> Tinyweb kunne være et godt udgangspunkt:
> <http://www.ritlabs.com/en/products/tinyweb/>

Hejsa, ja det ser sådan set udmærket ud, men lidt af et over kill.
Desuden kunne jeg godt tænke mig at der var en gui også, så jeg via den
vej også kunne se status på stokeren.

Så er der andre bud, så vil jeg blive meget glad.

MVH
Allan

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 03-08-08 10:56

"Allan Madsen" <psp@crump.dk> wrote in message

> [...]
> nærliggende at lave delphi programmet om, så det også funger som
> webserver. Alså så jeg via computeren IP nr, kan tilgå denne webserver og

Lyder som en dårlig idé. Lad dit delphi program løbende generere statiske
html-filer med målinger m.v. og lad en eksisterende webserver om at sende
disse sider til en browser. Ingen grund til at blande de 2 ting sammen.

Du kan også anvende teknikker som intraweb (ikke gratis), der har en
webserver indbygget.

hilsen
Uffe

Fra : Allan Madsen

Dato : 03-08-08 13:54

Uffe Kousgaard har bragt dette til verden:
> [...]
> disse sider til en browser. Ingen grund til at blande de 2 ting sammen.
>
> Du kan også anvende teknikker som intraweb (ikke gratis), der har en

Hejsa Uffe.

Men som jeg indlednings vis skrev, så er jeg ikke intrasseret i at have
de to programmer kørende, det skal laves som et enkelt delphi program,
intet andet.

Så løsningen med f.eks en apache server, der viser sidder som delphi så
laver er ikke en løsning for mig.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 03-08-08 14:54

> Men som jeg indlednings vis skrev, så er jeg ikke intrasseret i at have de
> to programmer kørende, det skal laves som et enkelt delphi program, intet
> andet.

Så kig på indy demo'erne i D6, nærmere bestemt HTTPserver.

Fra : Allan Madsen

Dato : 04-08-08 10:10

Uffe Kousgaard forklarede:
> "Allan Madsen" <psp@crump.dk> wrote in message

> Så kig på indy demo'erne i D6, nærmere bestemt HTTPserver.

Ok takker ja den havde jeg overset, det ser yderst godt ud.

MVH
Allan