Fixed header
Fra : Tommy Hansen

Dato : 03-08-08 19:48

Hej
Jeg har fundet dette link http://limpid.nl/lab/css/fixed/header
Men hvad og hvor sætter jeg det ind på siden ?
Jeg syntes jeg har prøvet alle muligheder med Front Page

Vh
Tommy
Salg af US mærker
www.tommyhh.dk

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-08 18:01

"Tommy Hansen" <tommyhhFJERN@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Men hvad og hvor sætter jeg det ind på siden ?
> Jeg syntes jeg har prøvet alle muligheder med Front Page

Hej Tommy
Kopiere det der står mellem Code og Related examples ind i en ny html side
så har siden.
Men du kan også sætte det ind i toppen af din nuværende side.
Det gør du bedst ved at åbne den i notepad og der skal du først fjerne den
linie i din der indeholder
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0//EN">
eller hvad der står i DOCTYPE

Mvh

Kim

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 10-08-08 20:31

OZ0SW skrev:
> [...]
> den linie i din der indeholder
> <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0//EN">

Det er da et dårligt råd.

1. Denne måde at fiksere et element på er
baseret på at websiden er i quirks modus.
Det er det den dokumenttypedeklaration skal
sikre.
Det betyder, at alle stylesheet formregler
af alle versioner af Internet Explorer tolkes som
om det var var IE5.

2. Artiklen er oldgammel, fra før Internet
Explorer 7, der ingen problemer har med at
tolke position fixed.

3. Det er bedre at bruge Dean Edwards' IE7
JavaScript patch, der sætter IE5 og IE6
i stand til at fortolke CSS formregler på
samme måde som IE7 og i øvrigt alle andre
moderne browsere.

Se
http://code.google.com/p/ie7-js/
eller
http://webdesign101.dk/ie7/eksempler/

eller en mere moderne alternativ løsning på
http://webdesign101.dk/cssbog/kildekode/figur17-19.html

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk