Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Bedste personlige finans/økonomi-program?
Fra : Thomas B

Dato : 26-07-08 03:08

Hej alle,

Jeg kunne rigtig godt tænke mig et program, der kunne hjælpe med at få
bedre overblik over ens privat-økonomi. Altså ikke noget med firma-
styring, kasse-kladde og hvad sådan noget ellers hedder :) Men blot
noget der kunne give bedre styr og overblik over ens privat-økonomi.

Jeg har kigget på programmer som Microsoft Money, Quicken og så
videre, men er i tvivl om én ting: Er nogen af disse programmer
"beregnede" til danske forhold og regler/lovgivning?

For der er jo ligesom ikke megen idé i det, hvis de ikke tager hensyn
til gældende dansk lovgivning og de regler der i øvrigt gælder for
danske forhold :)

Kan I anbefale et produkt, der tager hensyn til den slags, og hvis der
er flere hvilket vil I betegne som det bedste?

Det er lige meget om programmet er oversat til dansk, bare det kan
fungere efter danske forhold.

Jeg er nok mest lun på et egentlig program, designet specielt til
emnet, men hvis det ikke findes vil et avanceret Excel ark eller endnu
bedre, en FileMaker database også være helt OK!

Men hvis eksempelvis MS Money (eller Quicken eller..?) kan "håndtere
Danmark" er det nok mest det jeg er efter, men jeg har problemer med
at finde oplysninger om det, f.eks. på MS's danske og internationale
sites, så hvis nogen kan hjælpe vil jeg være jer meget taknemlige!

På forhånd mange tak for hjælpen, og jeg håber det er OK jeg poster
spørgsmålet her, men hvis I mener det hører til ovre i dk.edb... siger
I bare til, så smutter jeg der over :)

De venligste hilsner,
Thomas Boelskifte

Fra : Bo

Dato : 29-07-08 12:36

On 26 Jul., 12:07, Thomas B <thomas.boelski...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> På forhånd mange tak for hjælpen, og jeg håber det er OK jeg poster
> spørgsmålet her, men hvis I mener det hører til ovre i dk.edb... siger

Jeg har lavet mine økonomistyringsark (regneark i excel) og
registrering deri går ekstrem hurtigt !
Søger du på Google findes tilsvarende gratis til download, du må selv
afprøve, hvad der er nemt for dig vh Bo
http://www.gratis.dk/index.php?article=402&layout=layout1
bladre ned og download

Fra : Bo

Dato : 29-07-08 12:46

> [...]
>
> På forhånd mange tak for hjælpen, og jeg håber det er OK jeg poster
> spørgsmålet her, men hvis I mener det hører til ovre i dk.edb... siger

Gå i venstre kolonne på www.excel-regneark.dk og download
PrivatBudget 2008 v. 1,07 i avanceret, bagefter download fra simple
regneark
Amortisering v. 1,1 - Befordring - Energi Spion - Forbrugsudregner -
Indtægt til dato v. 1,0