Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Penge efter hus salg
Fra : Lars

Dato : 18-07-08 20:03

Hej

Kæresten har valgt at smutte... så nu skal vores fælles hus sættes til salg.
Jeg har dog måske et problem.. da vi købte smed jeg en udbetaling på næsten
400.000kr. hun lagde intet. Nu siger vores bankrådgiver så at pengene når
alt er opgjort, vil blive delt 50/50. Med mindre andet er aftalt.
Bankrådgiveren anbefalede mig at lave en skriftlig aftale med kæresten imens
vi stadig snakker ok sammen. Ellers kan jeg ende med hun tager 200.000 af
mine kroner.. Kan det virkelig være rigtigt, at min ret til mine penge er
forsvundet i hushandlen?

MVH

Lars

Fra : alexbo

Dato : 18-07-08 20:27

"Lars" <x@x.dk> skrev

>Kan det virkelig være rigtigt, at min ret til mine penge er forsvundet i
>hushandlen?

Ja,
det er ikke anderledes end hvis I har en fælles konto i banken, nu har I et
fælles hus,
hvem der har betalt udbetalingen, terminer, ejendomsskatter er ligemeget,
huset er fælles.
Ellers kunne man ende i en situation hvor den ene part betaler driften af
huset, og vil have det, og den anden har betalt ferierejser tøj og mad, og
får ingenting.

mvh
Alex Christensen

Fra : Elmand

Dato : 18-07-08 22:31

"Lars" <x@x.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan det virkelig være rigtigt, at min ret til mine penge er forsvundet i

Ja, medmindre du får en aftale på forhånd.- Husk, at leve papirløst, kræver
masser af papier.

Vh
Kurt Bjerretoft Espersen

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 19-07-08 00:34

Elmand skrev:

> Ja, medmindre du får en aftale på forhånd.- Husk, at leve papirløst,
> kræver masser af papier.

Det er vel ikke det papirløse, der er problemet? Snarere at der er papir
på, at de begge to står som ejere. Hvis Lars alene havde stået som ejer,
var der ingen ko på isen.

--
Mvh. Peter

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-07-08 22:38

Elmand wrote:

> Ja, medmindre du får en aftale på forhånd.- Husk, at leve papirløst,
> kræver masser af papier.

Øh, en skævdeling i ægteskab vil også kræve papirarbejde, så den påstand
holder ikke. Uden advokater går det ikke

--
Jesper Lund