Fiskeri omkring Broager
Fra : Kåre

Dato : 23-07-08 18:46

Hej

Jeg skal på ferie i Rendbjerg ( imellem Broager og Egernsund) i næste uge.

Hvis jeg lige skal have et par lette hyggelige fisketure, både alene og med
sønnike på 5, hvor skal jeg så tage hen?

pft
Kåre

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-08 21:08

Hej
Der er mange muligheder.

Kragesand-her bliver der hutigt dybt, så sønnike kan stå på stranden og
fiske
"Landheim", Skelde mark Borreshoved-her kan du køre direkte "ned til
stranden". Det er en god kyststrækning, med godt fiskeri.
Strækningen mellem Spar-es og Gammelmark. Godt fiskeri, men i skal gå 3-400
meter
Havnen i Egernsund
Skeldevig, her kan du også køre helt ned til stranden.
Nybøl Nor, kør ned ved et af teglværkerne-du kan sikkert nemt finde et sted
og parkere

Hvis du vil køre lidt længere (20-30km) er det Østkysten af Als eller ved
Varnæs Vig

Jeg vil også tro du kan fiske neden for Rendbjerg, men jeg har aldrig
prøvet.
Hilsen
Karsten

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 25-07-08 22:50

Hej Karsten !!
Må give dig ret i flere af de fiskepladser du nævner. Men har du
selv fanget noget eller set andre gøre det under Egernsundbroen ?
Med venlig hilsen
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-08 22:13

Hej
Jeg har aldrig selv fisket der, men jeg ved at nogle børn fra Egernsund
fisker der meget og fanger også en del.Og det er ganske rigtigt, som du
skriver, ved broen.

Hilsen
Karsten

Fra : Torben Wridt

Dato : 04-08-08 12:20

> [...]
>
> Hvis jeg lige skal have et par lette hyggelige fisketure, både alene og
> med sønnike på 5, hvor skal jeg så tage hen?

Og så må du da gerne fortælle lidt om hvordan det gik!!

Mvh!
Torben, Broagerland

Fra : Kåre

Dato : 05-08-08 09:51

> Og så må du da gerne fortælle lidt om hvordan det gik!!

Jo, men det gik faktisk helt vildt skidt...
Jeg kom slet ikke afsted. Sønnike ville ligepludselig slet ikke med ud at
fiske. Han ville hellere på stranden.
Det var sp også så varmt at man ikke rigtig orkede andet.

Men jeg blev nu så glad for området dernede at jeg regner med vi skal derned
igen om ikke for længe.
Og så bliver det nok uden for sommerferie sæsonnen, og fiskeriet opper sig
lidt igen.

Jeg var ude at kigge på de lokationer jeg havde fået her i gruppen.
Nybøl Nor kunne jeg ikke rigtig finde ud af. det så enten meget privat ud,
eller også sklulle man stå blandt bunker af paller med teglsten...

Nede på sydspidsen af Broagerland så det fint ud, man passede ikke
umiddelbart godt til fladfisk (meget stenet).

Jeg ville have taget knægten med under Alssundbroen/Sønderborg. Der så meget
let tilgængeligt ud.

Der var ellers også sat garn ud lige på stranden hvor vi boede. Om det gav
pote ved jeg så ikke.
Den ene gang jeg var tæt på dem kunne jeg kun se krabber deri.

Men bestemt et lækkert område!

mvh
Kåre

Fra : Torben Wridt

Dato : 07-08-08 13:25

> [...]

> pote ved jeg så ikke.
> Den ene gang jeg var tæt på dem kunne jeg kun se krabber deri.

Hej igen!
Mange tak for din historie.
Din søn har sikkert valgt rigtigt, hvis det var i den meget varme periode,
for så var fiskeriet sikkert også tvivlsomt.

Jeg er relativt nytilflyttet til området, og forsøger at lære strandene at
kende. Vandtemperaturen er pt tæt på 20 grader, så det skal nok vente noget
inden den første snøre kastes fra min stang. Jeg gør helst kun i
ørreder.....

Jeg "tror", at det måske er en fordel at søge lidt ud mod fjordmundingen.
Jeg har bl.a. hørt, at området omkring Kragesand er ret interessant...

Lad os endelig høre mere hvis du atter kommer på disse kanter!

Mvh!
Torben