Bombarda
Fra : jens

Dato : 13-07-08 10:47

Hej
Jeg er newbee udi fiskeriets herlige kunst og vil også gerne
afprøve bombarda.

Jeg har nu forstået at flådet skal kunne glide op og ned på linen
og at der ikke skal være noget mellem flåd og topøje. Det er i
hvert fald de instruktioner jeg har set her og hisset.

Jeg tænker dog, at det er da et være lir at skulle stå på kysten
og binde op og i hver gang man har lyst til at prøve noget nyt,
samt - ikke mindst - at man ikke kan pakke stangen sammen når man
skal frem og tilbage på cykel.

Altså tænker jeg at det ville være smart at have flåddet
færdigmonteret med en svirvel i begge ender og i en æske for så
ved kysten blot at hægte det på og så fiske. Er det en god eller
skidt ide?

Hilsen G

Fra : Ole Andersen

Dato : 13-07-08 13:41

jeg har gjort mig de samme tanker og syntes også det er skide irriterende og
stå ude ved kysten eller P&T søen og skifte mellem Bombarda flåd,
gennemløbswobler o.s.v nogen gange i regn og blæst.

Jeg har også tænkt at det må være muligt at have en hægte på selve
hovedlinen. Derefter bør det være muligt at lave en line på f.eks en meter
med et bombardaflåd på med en svirvel i begge ender, så det er til at på- og
afmontere. På samme måde må det også være muligt hjemmefra at lave et par
længder med gennemløbere på en lignende line af f.eks. 1 meter som så ligger
klar i tasken og hurtigt kan skiftes ud.

Hvad siger de "proffessionelle" er det helt hen i vejret ?

vh Ole

Fra : Claria

Dato : 15-07-08 16:07

"Ole Andersen" <ole_b@andersen.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> ligger klar i tasken og hurtigt kan skiftes ud.
>
> Hvad siger de "proffessionelle" er det helt hen i vejret ?

Prøv at læse her hvordan man bruge dette flåd;
http://www.fiskeskolen.dk/laer_at_fiske/Kystfiskeri.doc/grej.doc/spinnegrej.doc/bobleflaad.doc/bombarda.doc/

Mvh
Claudia