nogen der ved hvad det er
Fra : Jacob

Dato : 13-07-08 13:06

Hejsa

er ved at starte et 250L, men nederst i akvarium'et er der noget hvidt.

http://www.lars-jacobsen.dk/hvid.jpg

Nogen der ved hvad det skulle være?

Fra : Leo Jørgensen

Dato : 13-07-08 13:37

Beggiatoa

Fra : Jacob

Dato : 13-07-08 15:03

Er det noget som forsvinder af sig selv ? eller er igang med skumsvampen?

Fra : Leo Jørgensen

Dato : 13-07-08 21:09

Kan du prøve at lave nogle flere billeder af det, for det er lidt svært at
se om det sidder på glasset eller på bundlaget, sidder et på glasset er jeg
ikke sikker på om det er Beggiatoa.

Som normalt er noget der opstår når ilten i vandet forsvinder og svovlbrinte
trækker op gennem bundlaget, så dannes bakterierne, i grænsen mellem ilt og
bunden som mangler ilt.

Det er noget jeg har fundet på JP, hvor det er et skoleforsøg at få dannet
det hvide lag over en periode på 2 uger.
http://kortlink.dk/5hdy

Nu skal du så bare svare på de 3 spørgsmål på siden.

Så som jeg forstår det, skyldes det manglende ilt i bunden af akvariet.

Hvor længe har det kørt ?

Fra : Leo Jørgensen

Dato : 13-07-08 21:12

sidder det på glasset, er det sikkert bare kalkaflejringer.

Fra : Jacob

Dato : 15-07-08 21:12

Undskyld det sene svar, men det sidder både på glas og varme legme. samt
føles det som om at planterner også har et lag

Så der er nok ikke andet for end vandet ud og i gang med en skure svamp af
de bløde.