Palau
Fra : TT

Dato : 17-07-08 10:19

Hej er der nogle der har været på Palau, og kan hjælpe med info om hvordan,
hvor dyrt og er det det værd

på forhånd tak.

-Torben

Fra : JL

Dato : 17-07-08 07:02

Hej,

On 17 Jul., 11:19, "TT" <trp@(fjernes))hajq.dk> wrote:
> Hej er der nogle der har været på Palau, og kan hjælpe med info om hvordan,
> hvor dyrt og er det det værd

Det er et sted jeg selv har kigget på at tage hen men ikke været.. men
jeg har spurgt mig lidt omrking da jeg var i asien sidst og det er
dyrt at flyve dertil, jeg fandt et fly fra manila til palau til ca.
2500 - 3000. Dernæst så er det vist et sted hvor amerikanerne kommer
så derfor er priserne skruet lidt i vejret. Men der skulle være helt
vildt mange hajer og rokker! Dog ikke så meget koral så vidt jeg
forstår.

mvh
Jonas

Fra : TT

Dato : 18-07-08 08:21

"JL" <jluttichau@gmail.com> wrote in message
> [...]

så derfor er priserne skruet lidt i vejret. Men der skulle være helt
vildt mange hajer og rokker! Dog ikke så meget koral så vidt jeg

Hej Jonas,

Jeg har fundet de samme informationer, heldigvis er dollaren jo lav, så det
kan lade sig gøre, som det ser ud, at få 7 overnatninger med 5 dages 2*dyk
for omkring 6000,- med en fornuftig standard.

-Torben

Fra : KiM

Dato : 18-07-08 02:03

|--SNIP-->

> [...]
> så derfor er priserne skruet lidt i vejret. Men der skulle være helt
> vildt mange hajer og rokker! Dog ikke så meget koral så vidt jeg

I min tid på filippinerne har jeg mødt en del der har været på Palau/
Yap. Og Manta Rays er det eneste positive jeg har hørt derom. (Men det
er jo også et kig værd).

Asian Spirit har haft ture fra manila til Palau for 200$ + skatter, og
der er et par rejsebureauer der sælger pakker der er til at betale.
Jeg har en ven der kom dertil med 5 dages dykning+logi (3 dyk/dag) og
rejsen fra cebu->manila->palau og retur for 1100$. Det er egentligt
ret billigt hvis man allerede er i området, eller skal til
filippinerne.

Off subject.
Jeg ville til enhver tid foretrække Tubbataha Reef (http://
www.tubbatahareef.org/) hvis man var på filippinerne i forvejen. Og
prise range er lidt det samme. Dog er det kun få måneder om året ata
det er tilgængeligt..

God tur

/Kim Isaksen

Fra : TT

Dato : 18-07-08 11:12

[...]

Manger tak Kim, det vil jeg tage med i mine overvejelser, Tubbhataha lyder
super, men tidspunktet passer ikke, desværre. Ligger det vest for Palawan,
eller nord ?

-Torben

Fra : TT

Dato : 18-07-08 11:16

[...]

Tillægsspørgsmål, udover Tubbataha Reef, hvor vil du så anbefale på
Filippinerene i jan/fab. vi kigger lidt på Cebu eller Davao, jeg har været
på mindoro flere gange.
-Torben

Fra : Jürgens

Dato : 18-07-08 04:48

On 18 Jul., 12:16, "TT" <trp@(fjernes))hajq.dk> wrote:
> [...]
>
> Tillægsspørgsmål, udover Tubbataha Reef, hvor vil du så anbefale på
> Filippinerene i jan/fab. vi kigger lidt på Cebu eller Davao, jeg har været

Vil gerne anbefale Filippinerne. Var der i år i Februar måned.
Startede i Donsol, hvor vi var ude med hvalhajer - og der var mange.
Ellers var vi omkring Cebu (Apo og Sumillon. Du kan læse min
rejseberetning her: http://www.juergens.dk/2008/02/11/turen-til-philippinerne-rejsen-derud/
og så er det ellers bare at bladre frem, da jeg skrev løbende fra
ferien. Under alle omstændigheder vil jeg ønske dig en god tur.

Jürgens

Fra : KiM

Dato : 18-07-08 05:30

> [...]
> super, men tidspunktet passer ikke, desværre. Ligger det vest for Palawan,

Det ligger mellem palawan og vasayas (vest negros - sipalay kigger
lidt i den retning).

Hvis du skal til Cebu området hvor jeg har arbejdet og er rimeligt
kendt vil jeg klart anbefale følgende.
1.Apo island. Et must i det område. Koraler - Koraler - Koraler.
(apoisland.com)
2.Bohol. Har jeg arbejdet. Der er flere gode steder. Panglao, Anda,
Cabilao.
3.South Leyte. Området omkring Padre Burgos byder på rimelig god
dykning. San francisco village på den anden side af bygten er det
BEDSTE vægdyk i vasayas (som jeg har prøvet).
4.Malapasqua på nord Cebu. Thresher sharks og rokker.

mvh
/ Kim Isaksen

Fra : Henning Brodersen

Dato : 17-07-08 19:34

"TT" <trp@(fjernes))hajq.dk> skrev i en meddelelse
> Hej er der nogle der har været på Palau, og kan hjælpe med info om
> hvordan, hvor dyrt og er det det værd
>
> på forhånd tak.
>
> -Torben
Hej igen Torben
Det kan du også se på min hjemmeside (
Henning Brodersen
www.hbrodersen.dk

Fra : TT

Dato : 18-07-08 08:20

"Henning Brodersen" <henningSLET@hbrodersen.dk> wrote in message

> "TT" <trp@(fjernes))hajq.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Takker, jeg har siddet og læst, men hvad er din vurdering af Palau, er det
fantstisk eller bare godt, altså helt objektivt

Torben

Fra : Henning Brodersen

Dato : 18-07-08 08:52

> [...]
>
> Takker, jeg har siddet og læst, men hvad er din vurdering af Palau, er det
> fantstisk eller bare godt, altså helt objektivt

Uha, det var et svært spørgsmål, da det jo er en smags- og temperamentsag.
Som du kan se ud fra min hjemmeside, er jeg ikke meget for vrag, og med
Chuuk er det da også den eneste gang, jeg er gået direkte efter dem.
Og når man så er derude, ligger Palau lige for til et blomsterdyk.
Helt ærligt - det var udmærket; men jeg har set det ligeså godt andre
steder (er jeg blasert?
Det jeg iøvrigt bedst kunne lide på Chuuk, var de vrag, hvor hele
overbygningen var omdannet til et fantastisk rev.
Summa summarum: Mit favoritområde er The Coral Triangle.
Henning Brodersen
www.hbrodersen.dk

Fra : TT

Dato : 18-07-08 11:06

> [...]
> overbygningen var omdannet til et fantastisk rev.
> Summa summarum: Mit favoritområde er The Coral Triangle.

Tak, jeg skal ikke til Chuuk i denne omgang, men muligvis Palau og Cebu,
alternativt bliver the nok Thailand med Khao Lak. Hvordan var Palau ellers,
til en uges tid ?

-Torben

Fra : Henning Brodersen

Dato : 18-07-08 13:16

> Tak, jeg skal ikke til Chuuk i denne omgang, men muligvis Palau og Cebu,
> alternativt bliver the nok Thailand med Khao Lak. Hvordan var Palau
> ellers, til en uges tid ?
>
> -Torben
Jammen hvis du vil have min helt ærlige mening, så lyt efter de mange gode
råd du har fået om Filippinerne.
Dér tog jeg selv meget hellere hen. Nu skal jeg på et seminar om hajer ved
Marsa Alam i november; men til næste år har jeg planlagt Island Hopping i
Filippinerne med SeaExplorer.
Henning Brodersen
www.hbrodersen.dk

Fra : JL

Dato : 18-07-08 02:49

On 18 Jul., 09:51, "Henning Brodersen" <henningS...@hbrodersen.dk>
wrote:
> Uha, det var et svært spørgsmål, da det jo er en smags- og temperamentsag.

Hvordan var maldiverne?

mvh
Jonas

Fra : bossdenmark@gmail.co~

Dato : 21-07-08 08:14

On 17 Jul., 11:19, "TT" <trp@(fjernes))hajq.dk> wrote:
> Hej er der nogle der har været på Palau, og kan hjælpe med info om hvordan,
> [...]

Hej Torben

Jeg har været på Truk,Guam,Yap og Palau i ca. 1998. Jeg vil sige Palau
er et fantastisk sted at dykke. Vi var i palau ca. 9 dage og havde
nogle fantastiske dyk. Blue Corner et et helt ekstremt strømdyk og det
er et af mine bedste dyk nogensinde - masser af store fisk og hajer.
Der er også Chandelier cave som er rigtig fin hule dykning. Hvis det
er Manta'er så er det til Yap du skal. Der er 100% garanti for Manta
dyk der. Vi havde 7-8 dyk men de store mantaer (op til 6,5 m i
vingefang). Der er rigtig lækre vægdyk med lodrette vægge på vist nok
op til 800 m. Koralrevet er smukt og mere uberørt end f.eks. Sharm.

Jeg har dykket en del andre steder rundt i verden bla. middelhavet,
Australien, Mexico, Seychellerne, Sea of Cortez, Sharm el Sheik osv.

Du er velkomment til at tage kontakt direkte til mig hvis du vil have
yderligere - skriv til mig på bossdenmark@hotmail.com

Udover dette er det et meget spændende sted hvis man interesserer sig
for anden verdenskrig. På den sydlige ø Peleliu var et af de steder
det amerikansk marinekorps havde de største procentvise tab.

Vi var to der var afsted i 30 dage (havde selv arrangeret det hele) og
det kostede ca. 40.000 inkl alt (fly,hotel,dykning og hvad vi brugte)
pr. mand.

Bo