Dykkerferie i Thailand til vinter
Fra : TT

Dato : 16-07-08 09:18

Hej,

Er der nogle der har meget erfaring med at dykke rundt omkring i Thailand,
og vil kommentere de absolut bedste steder at dykke, ud over similian og
liveaboard ture. Altså hvor skal man bo, for at få lidst bedre dykning end
resten af Thailand. Samtidig vil jeg gerne have et godt råd til en
kombineret ferie Thailand og et andet sted, således at jeg får meget ud af
dykningen, men at der også er andre muligheder for kæresten og mig (selv om
hun også dykker lidt)

-Torben

Fra : TT

Dato : 16-07-08 10:19

"TT" <trp@(fjernes))hajq.dk> wrote in message
> [...]
> dykningen, men at der også er andre muligheder for kæresten og mig (selv

Et tillægs spørgsmål, er det svært i højsæsonen at rejse rundt på må og få,
altså bare købe flybillet og så finde steder at bo dernede ?

-Torben

Fra : Nicolai

Dato : 16-07-08 18:16

> [...]
> dykningen, men at der også er andre muligheder for kæresten og mig (selv

Der er kun en vej. Similan!

Fra : TT

Dato : 17-07-08 08:59

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote in message

> Der er kun en vej. Similan!

Tak, men der har jeg været en 6 -8 gange, hvorfor jeg spørger til ud over
Similan, men den første Hvalhaj var ved Phiphi hin duang og hin muang
tror jeg det hed.

-Torben

Fra : Jan

Dato : 16-07-08 18:36

> [...]
> dykningen, men at der også er andre muligheder for kæresten og mig (selv

Khao Lak er svaret hvis vi snakker december til april. Herfra kan du tage
dagsture til de tre absolut bedste stder i Thailand nemlig Richelieu Rock,
Koh Tachai og Koh Bon.som ligger 13 SM nord for Similan. Forvent at se en
stor biodiversitet lige fra søheste til mantaer, og måske hvalhaj. Disse
steder er bedre end Similan og væsentligt bedre end alt hvad man kan nå på
dagsture fra f.eks. Phuket, men det koster også, da man skal sejle 2 timer i
speedbåd hver vej (ca. 700 kr. for en dagstur). Samtidig er Khao Lak et
perfekt udgangspunkt for regnskovsture i Khao Sok National Park med store
søer, vandfald, flot gammel regnskov, og er man bare lidt heldig kan man se
de store næsehornsfugle her. Der er også chance for gibbonaber, men de er
meget sky, så de fleste af de aber man ser, er makak. Khao lak har dog den
ulæmpe, at vandet inde ved kysten er uklart pga. sedimenter der løber ud i
havet fra regnskoven, så kystsnorkling er ikke godt. Jeg har selv været der
4 gange (2 gange post tsunami) og kan varmt anbefale det, også hvis man har
ikke-dykkende familie med.

Jan
http://www.undervandet.com

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-08 20:06

Men det var ikke sjov at være i Khao Lak medio tsunami , skal jeg hilse og
sige :(

Men resten kan jeg tilslutte mig 112 % Men i Khao Sok parken , skal man
alså bo uden for selve parken ,og det bedste sted er nede ved hmmmm , ja
nede ved Aberne og bo i hytterne oppe i træerne

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : TT

Dato : 17-07-08 09:06

> [...]
> ud i havet fra regnskoven, så kystsnorkling er ikke godt. Jeg har selv
> været der 4 gange (2 gange post tsunami) og kan varmt anbefale det, også

Super, det lyder godt. Ved du om man kan bo på Koh Tachai, jeg syntes ikke
lige google er min ven der.

-Torben

Fra : Henning Brodersen

Dato : 17-07-08 09:32

> [...]
> dykningen, men at der også er andre muligheder for kæresten og mig (selv

Hej Torben
Tjah, på østsiden er der jo regntid om vinteren, så det bliver vel
Andamanerhavet.
Der er der jo flere muligheder; men lad være med at tage op til Burma, og
argumentet for det, kan du læse om på min hjemmeside.
Jeg var der i november.
Der har jeg også beskrevet en tur med Seacanoe til de hule øer i Pha Nga
bugten, det ville nok også være noget for kæresten.
Med venlig hilsen
Henning Brodersen
www.hbrodersen.dk

Fra : TT

Dato : 17-07-08 10:31

> [...]
> Der har jeg også beskrevet en tur med Seacanoe til de hule øer i Pha Nga
> bugten, det ville nok også være noget for kæresten.

Hmm. jeg var ikke klar over det var regntid på østsiden, jeg har kun været
på Liveaboards og i Phuket, og har været i Burma, det er noget af det bedste
dykning jeg har oplevet, vi så 100 vis af mantaer på de 10 dage.

Jeg er lidt varm på Khao Lak og en uge på Palau eller Chuuk Lagune.
-Torben

Fra : Jimmy

Dato : 18-07-08 17:35

Torben, du HAR allerede dykket ved Koh Tachai, Richlieu Rock og Koh Bon..
Super fede dykkersteder, så vidt jeg husker.

Jimmy