Parse data fra extern htm-side og inkluder~
Fra : MT

Dato : 31-07-08 19:26

Jeg prøver på at hente data fra en webside og bearbejde(parse)
dataene på min egen side.
Skal med det samme sige at der ikke er noget ulovligt i det. Det
er meningen at dataene og link der er på den oprindelige side,
skal hentes og bruges.
Den oprindelige side er:
http://212.187.209.5/212.187.209.5/pbsvss.htm"
Min side er:
http://www.fast-klan.dk/pbsstest.asp
<%
url = "http://212.187.209.5/212.187.209.5/pbsvss.htm"
' add a BASE HREF tag
Response.write "<BASE HREF='" & url & "'>"
set xmlhttp = CreateObject("MSXML2.ServerXMLHTTP")
xmlhttp.open "GET", url, false
xmlhttp.send ""
Response.write xmlhttp.responseText
set xmlhttp = nothing
%>
Hver linie består et link og noget tekst.
Fx
000394 "Tictactoe2008" (W)
GUID=675f284ec34441b0d6f5d2b35d25cc0d(-) [2008.07.31 11:41:28]
Jeg ønsker, at når dataene hentes til min side er der et link ved
de 32 cifre, der peger på nedenstående adresse med det konkret
GUID- nummer. Har nogen en idé?

http://aa-accounthistory.com/accounthistory.php?guid=GUIDNUMMER

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Andersen

Dato : 04-08-08 01:56

Du bliver nød til at bruge instr for at finde de respektive steder i
teksten.

Lav et loop der løber linie for linie igennem og brug instring til at finde
link navnet (det navn i gåseøjne) Prøv evt. med en split på
xmlhttp.responseText

I første omgang kan du jo bare prøve med en enkel ved at skrive:
(Selvfølgelig før du lukker objektet)

HeleLinien = xmlhttp.responseText

'Nedenstående finder første " i tekststrengen
Linknavnstartpos = instr(1,HeleLinien,"""")

'Så finder vi slut gåseøjne
Linknavnslutpos = instr(Linknavnstartpos+1,HeleLinien,"""")

'Linknavn findes så med følgende
Linknavn =
mid(HeleLinien,Linknavnstartpos+1,Linknavnslutpos-Linknavnstartpos-1)

'Det samme gøres så med GUID feltet
LinkURLstartpos = instr(1,HeleLinien,"GUID=")

'Husker lige at ligge 5 til positionen, da vi ikke skal have teksten GUID=
med
LinkURL = mid(HeleLinien,LinkURLstartpos + 5,32)

Response.write "<a
href=""http://aa-accounthistory.com/accounthistory.php?guid=" & LinkUrl &
"">" & Linknavn & "</a>"

Fra : Allan Andersen

Dato : 04-08-08 02:07

Den sidste Response write glemte jeg lige en " på

Så her er den:
Response.write "<a
href=""http://aa-accounthistory.com/accounthistory.php?guid=" & LinkUrl &
""">" & Linknavn & "</a>"

Hygge
Allan

Fra : MT

Dato : 05-08-08 16:10

Allan Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Den sidste Response write glemte jeg lige en " på

> [...]
KLIP

Hej Allan
Som man råber i skoven :)
Siden skal komme til at se sådan ud i færdig form:
http://www.fast-klan.dk/pbssphp.php
Eneste problem er at det er i php og det ka jeg ikke bruge.
Dit forslag er et godt skridt på vejen, men jeg må indrømme at mine evner ikke
rækker til at få det lavet færdigt. Ka du hjælpe mig med siden?
http://www.fast-klan.dk/pbssasp.asp
Som du kan se mangler der både det ene og andet.
Mvh.
Michael