jeg har betalt .uk moms, kan jeg få det re~
Fra : Jon Bendtsen

Dato : 22-07-08 17:04

Hej

Jeg har betalt .uk moms for en ting jeg vil bruge i firmaet. Kan jeg få det retur?
Kan det betale sig? momsen jeg har betalt er 8.55 pund.

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-08 19:47

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har betalt .uk moms for en ting jeg vil bruge i firmaet. Kan jeg få
det retur?
> Kan det betale sig? momsen jeg har betalt er 8.55 pund.

Nej, det kan du ikke.
Hvis du havde oplyst inden købet at du var momsregistreret, skulle du ikke
have betalt moms,
men så skulle du også have indsendt Listoplysninger til Skat. Og for 75-80
kroner er det ikke besværet værd.

Nico

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 22-07-08 20:04

Nico de Jong wrote:
> [...]
> have betalt moms,
> men så skulle du også have indsendt Listoplysninger til Skat. Og for 75-80

Fint, så glemmer jeg det bare.

JonB

Fra : Allan Soerensen

Dato : 22-07-08 20:32

"Nico de Jong" <nico_at_farumdata_dot_dk> skrev i en meddelelse
> "Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev i en meddelelse
>
> Hvis du havde oplyst inden købet at du var momsregistreret, skulle du ikke
> have betalt moms,

Rigtigt.

> men så skulle du også have indsendt Listoplysninger til Skat. Og for 75-80
> kroner er det ikke besværet værd.

Det er kun som eksportør der skal indsendes listoplysninger, dvs. ved *salg*
til andre EU-lande.
Moms af køb i andre EU-lande skal blot angives på moms-angivelsen.

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-08 14:00

"Allan Soerensen" <nospame@nospame.nospame> skrev i en meddelelse

> Det er kun som eksportør der skal indsendes listoplysninger, dvs. ved
*salg*
> til andre EU-lande.
> Moms af køb i andre EU-lande skal blot angives på moms-angivelsen.

Rigigt. jeg var lige hurtig nok på aftrækkeren

Nico

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 22-07-08 20:53

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> wrote in message

> Jeg har betalt .uk moms for en ting jeg vil bruge i firmaet. Kan jeg få
det retur?

Ja, sandsynligvis.

> Kan det betale sig? momsen jeg har betalt er 8.55 pund.

Nej, næppe.