Speciel betalingsløsning for software sa
Fra : Lars

Dato : 14-07-08 19:36

Hej, jeg har kigget lidt i gruppen og har et lidt specielt behov for en betalings-løsning.

Jeg har udviklet noget software, der virker som Add-On til en udbredt 2D-CAD applikation.

For ordre skal kunden via email opgive: Firmanavn, samt serienr. på føromtalte 2D-CAD software,
samt foretage en betaling på 95 EUR for softwaren.

Den væsentlige problemstilling i mit tilfælde, er at jeg ikke bare kan emaile softwaren helt
per automatik.
Proceduren er, at jeg skal anvende kundens serienr. fra hans CAD-software, hvorefter jeg
compiler den solgte Add-On, således denne låses op mod dette serienr. Først herefter kan jeg
emaile softwaren til kunden.

Eftersom jeg ikke sidder hjemme lænket til min PC for at chekke indgående ordre, kan der fra
ordre gå op til 1 uge (i værste fald), inden kunden får produktet. Denne leveringstid, vil også
blive annonceret på siden.

Løsningen skal være så administrativ let som muligt, per ordre.

Jeg har kigget kort på flg. sider:

www.paypal.com
http://checkout.google.com

Kan en betaling være i en slags vente position, således at både jeg og kunden er garanteret
hhv. betaling og software.
Det er vigtigt for mig at kunden har tillid til betalingsformen, så han ved at han er
garanteret at modtage varen, udover at jeg selvf. påstår dette.

Jeg kender dog ikke mulighederne indgående for disse, dvs. om de kan løse dette specifikke
behov.

--
Best regards

Lars

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-07-08 08:21

Lars skrev:

> Den væsentlige problemstilling i mit tilfælde, er at jeg ikke bare kan emaile softwaren helt
> per automatik.

Jeg er ikke en af dine potentielle kunder, men i disse
elektroniske tider, ville jeg betragte det som meget
amatøragtigt, hvis jeg ikke kan få varen tilsendt fem
sekunder efter betalingen. En uge er meget uholdbart.

> Proceduren er, at jeg skal anvende kundens serienr. fra hans CAD-software, hvorefter jeg
> compiler den solgte Add-On, således denne låses op mod dette serienr. Først herefter kan jeg
> emaile softwaren til kunden.

Er det ikke muligt at finde en løsning, hvor du ikke skal
compile varen specifikt til hver kunde? Personligt ville jeg
nok foretrække at lave en løsning uden beskyttelsee, trods
risikoen for kopiering. Jeg tror, du vil miste mere salg med
op til en uges leveringstid end ved piratkopiering, men ok,
jeg kender ikke din branche, og jeg er farvet af en modstand
mod kopibeskyttelse.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis antivirus med AVG AntiVirus.

Fra : Viggo Poulsen

Dato : 15-07-08 08:22

Hej Lars
Prøv evt. at kigge på swreg betalingsløsning ( www.swreg.org ). Her kan man
få en mail med de indtastede informationer. Så laver man et program der
automatisk fletter disse ind i dit program, dvs. fjernstyrer din compiler
(hvis man kan det) og sender de nødvendige koder / programstumper til
kunden.

--
Med Venlig Hilsen
Viggo Poulsen

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 15-07-08 08:34

"Lars" <nomail@none.com> wrote in message
> Proceduren er, at jeg skal anvende kundens serienr. fra hans CAD-software,
> hvorefter jeg compiler den solgte Add-On, således denne låses op mod dette
> serienr. Først herefter kan jeg emaile softwaren til kunden.

Prøv at lave det med en ekstern licensfil fremfor en rekompilering. Dermed
gør du det også meget nemmere for dig selv, når du skal udsende opdateringer
til softwaren.

> Eftersom jeg ikke sidder hjemme lænket til min PC for at chekke indgående
> ordre, kan der fra ordre gå op til 1 uge (i værste fald), inden kunden får
> produktet. Denne leveringstid, vil også blive annonceret på siden.

Har du ikke en bekendt, der kan tage over, når du er på en længere ferie?

Jeg har selv noget tilsvarende, hvor jeg kan generere sådanne licensfiler
direkte fra min webserver, så jeg også kan sende licensfiler til nye kunder
selvom jeg er på ferie og checker e-mail fra en internetcafe eller lignende.
Det er meget nemmere end individuelle kompileringer.

hilsen
Uffe

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 17-07-08 15:37

Hej Uffe,

Jeg har selv et tilsvarende problem og vil løse det med at sende licensmails
direkte. Mit problem er dog hvordan validere man at den nye kunde har
betalt? Hvordan har du løst det? Kan man via fx PayPal få en kvittering
eller slå op og en given kunde (email adr?) har indbetalt et beløb?

Mvh
Kim

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 17-07-08 17:14

"Kim Jørgensen" <kij@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> kunde har betalt? Hvordan har du løst det? Kan man via fx PayPal få en
> kvittering eller slå op og en given kunde (email adr?) har indbetalt et

ShareIt sender mig en e-mail, når nogen bestiller et produkt.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 17-07-08 18:50

Hej Uffe,

Tak for det hurtige svar, det er godt nok et interessant site. Det kan jo
klare distribution og betaling, og så kan man jo selv håndtere licens.

Fra : dk_sz

Dato : 13-08-08 03:47

> Tak for det hurtige svar, det er godt nok et interessant site. Det kan jo
> klare distribution og betaling, og så kan man jo selv håndtere licens.

Du kan også overveje www.plimus.com og www.esellerate.net

Og vil blot tilføje... Intet over 24 timer er acceptabelt for de fleste.
Og nogle kunder panikker blot ved 10 minutters venten

mvh
Thomas

Fra : Kim Jensen

Dato : 26-07-08 18:46

Kim Jørgensen wrote:
> [...]
> betalt? Hvordan har du løst det? Kan man via fx PayPal få en kvittering
> eller slå op og en given kunde (email adr?) har indbetalt et beløb?

PayPal har en facilitet de kalder IPN (Instant Payment Notification) som
du kan bruge til (automatisk) verificering af betalinger. Relativt
smertefrit at anvende.

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Lars

Dato : 21-07-08 13:26

In article <MPG.22e5bae275e9fb10989f39@news.inet.tele.dk>, nomail@none.com says...
> Hej, jeg har kigget lidt i gruppen og har et lidt specielt behov for en betalings-løsning.

Hej tak for jeres svar
Jeg har fundet en løsning på at serienr for autorisering kan ske "on the fly", således kunden
har programmet med det samme.

En anden ting, som jo er ret vigtigt, er at dokumentation overfor SKAT, kan genereres
automatisk. Der skal vel fortsat være en slags faktura og de forsk. Moms forhold er medtaget,
både i forhold til kunder fra hhv. EU & USA etc.
Mine kunder er udelukkende virksomheder, dermed B2B salg.
Det danske marked for min løsning er nok ubetydelig lille, men jeg skal fortsat tage højde for
dette.
Alle andre danske web-shop's må jo have samme opgave vedr. dokumentation/ bilag og at denne
genereres automatisk.
Kan de forsk. foreslåede betalingsløsninger såsom Paypal etc. klare denne moms differentiering?
Ydermere er det vigtigt at betalingsløsningen, ikke fordrer at kunden skal logge in/ signes op,
da denne procedure, formentlig vil medføre irritation hos kunden

--
Best regards

Lars

Fra : Allan Soerensen

Dato : 21-07-08 13:33

"Lars" <nomail@none.com> skrev i en meddelelse

> Kan de forsk. foreslåede betalingsløsninger såsom Paypal etc. klare denne
> moms differentiering?

Det er ikke betalingsløsningen, der håndterer moms. Den sørger bare for at
der trækkes xxx Kr. fra kundens betalingskort.

Jeg driver selv en lille e-shop, som henvender sig til flere forskellige
lande. E-shoppen beregner et samlet beløb, hvor moms-beløbet er afhængig af
hvilket land kunden bor i, og sender dette samlede betalingsløsninger som i
mit tilfælde er en PBS-gateway fra Wannafind (kunne også være Paypal).

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 21-07-08 13:56

> [...]

> logge in/ signes op, da denne procedure, formentlig vil medføre irritation

ShareIt håndterer moms 100%. De fungerer som en forhandler for dig, så de
opkræver tysk moms, hvis kunden ikke selv har moms-nummer eller er fra
Tyskland. Betalingen til dig er uden moms, som andre B2B betalinger indenfor
EU.

ShareIt kræver ingen login, kun at kunden har et kreditkort eller kan lave
en bankoverførsel.

Paypal er måske lidt billigere, men det afhænger meget af prisen på ens
produkt.