1RegDato - fejl som feltnavn??
Fra : Lars Grove Mortensen

Dato : 17-07-08 08:01

Hej alle på NG

Jeg har et problem med updatering af databasen, når følgende
feltnavn er anvendt: 1RegDato

Hvorfor?

På forhånd tak

MVH
Lars

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 18-07-08 02:59

On 17 Jul 2008 07:00:33 GMT, Lars Grove Mortensen
<spam@grove-mortensen.dk> wrote:

>Jeg har et problem med updatering af databasen, når følgende
>feltnavn er anvendt: 1RegDato
>
>Hvorfor?

Hvilken database? Hvilket problem?

Et skud i tågen: Har du prøvet at sætte [] om - [1RegDato] - ?

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Lars Grove Mortensen

Dato : 18-07-08 07:50

> Hvilken database? Hvilket problem?

Database: Access 2k

Problem: Kunne ikke opdatere poster i databasen, hvis feltnavn
1RegDato indgik i samlingen af felter, der skulle opdateres.

Løsningen blev at feltet/kolonne-overskriften blev omdøbt i
databasen.

Men hvorfor ville den ikke arbejde med navnet 1RegDato? - Det gik
fint nok, når man skulle hente fra db, men ikke ved opdatering.

Jeg er klar over, at der kan være problemer, hvis man eks.vis
bruger feltnavnet "By" - men hvorfor er der problemer med
1RegDato??

Fra : Stig Johansen

Dato : 18-07-08 16:41

Lars Grove Mortensen wrote:

> Jeg er klar over, at der kan være problemer, hvis man eks.vis
> bruger feltnavnet "By" - men hvorfor er der problemer med
> 1RegDato??

Inden for EDB verdenen er det generelt en meget dårlig ide at benytte
feltnavne/tagnavne, der begynder med et tal.
Brug RegDato1 hvis du har behov for at have cifre i navnet.

Stig Johansen