Conventering fra ASP til at kunne læses i ~
Fra : Søren Weiss Hartmann

Dato : 20-07-08 06:37

Jeg vil gerne have converteret min side www.sorenhartmann.com der
er skrevet i en slags ASP til ren html eller hvad det nu bliver,
så jeg kan se og rette i den i f.eks Frontpage eller ligende.

Lige nu kan jeg kun se kode når jeg skal rette i den.

Der er nogle mouse over funktioner som jeg gerne vil beholde.

Hvordan gør jeg det, nemmeste muligt eller mod betaling?

Mvh,

Søren

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : enkvinde

Dato : 21-07-08 23:30

Hej Søren

Du burde kunne importerer din side til FrontPages.

Kan se i html gruppen, at du så har problemer med dine java script. Har du
evntuelt en .js fil som du mangler at få med over?

Hilsen Eva
--
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.

Fra : Søren Weiss Hartmann

Dato : 31-07-08 20:37

Hej Eva,

Tak skal du have, har forsøgt på flere forskellige måde, men uden held.

Kan ikke finde ud hvad der er galt.

Er det muligt at du kan importere en siden, (mod betaling) så jeg kan jeg kan
bruge den som skabelon?

Mvh,

Søren

Fra : enkvinde

Dato : 02-08-08 15:13

> [...]
>
> Kan ikke finde ud hvad der er galt.
>
> Er det muligt at du kan importere en siden, (mod betaling) så jeg kan jeg

Ja, det kunne jeg såmænd godt - jeg syntes bare ikke, at det løser dit
problem i længden. At være afhængig af FrontPages er som at tisse i bukserne
for at få varmen. Det virker her og nu, men så vidt jeg husker, dutter FP
ikke på en vista maskine og så vil du inden længe, stå i samme situation
igen.

I stedet vil jeg råde dig til at hente KompoZer ned og så prøve at hente dit
websted ind i den.

Hilsen Eva
--
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-08-08 16:37

Jo FP virker på Vista. Man skal dog være opmærksom på at der skal
laves en "Tilpasset Installation" da PWS ikke vil virke på Vista.
Denne skal derfor fravælges.

Hvis han skal udskifte burde han opgradere til Expression Web som er
efterfølgeren til Frontpage.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : enkvinde

Dato : 02-08-08 18:12

> [...]
> Denne skal derfor fravælges.
>
> Hvis han skal udskifte burde han opgradere til Expression Web som er

Hej Jens Peter
Nu er Sørens side ikke lavet i FrontPages og alt hvad Søren skal bruge er et
værktøj, så han kan rette i sin tekst. At købe Expression Web til det
formål, er i mine øjne overkill, når han ganske gratis kan hente et
udemærket program. Men ok, selvfølgelig skal du som ansat prøve at sælge
"dit" produkt.

Men når FrontPages kan bruges i fremtiden på vista maskiner, så bør Søren
slet ikke skulle skifte program. Så skal han "bare" have hentet sin side
hjem i FP. Måske du kunne guide ham lidt på vej ?

Hvad er forøvrigt PWS og hvilke funktioner påvirker det?

Hilsen Eva
--
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.

Fra : Børge Jensen

Dato : 02-08-08 23:36

enkvinde wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> Nu er Sørens side ikke lavet i FrontPages

Hvorfor kalder di det konsekvent for FrontPages,
når programmet bare hedder Frontpage? Jeg har aldrig
rigtig forstået hvor du har fået s'et fra?

> At købe Expression Web til det formål, er i mine
> øjne overkill

Helt enig!

> Hvad er forøvrigt PWS og hvilke funktioner påvirker
> det?

Det betyder Personal Web Server, og er en server der
installeres på ens egen maskine, så man kan teste sine
asp-filer inden de bliver lagt ud til offentligt skue.

Den bliver også kaldt IIS (Internet Information Server).

PWS er med som tillægsprodukt i Windows 98 og 2000, mens
IIS er med i Windows XP Pro, men ikke i Home.

--
Børge

Fra : Søren Weiss Hartmann

Dato : 05-08-08 10:49

Jeg har både FrontPage og WebExpression.

Men selv om jeg åbner min side, www.sorenhartmann.com, me
WebExpression, kan jeg se hvordan det ser ud.

Jeg har prøvet det med PWS og IIS osv, med er for avanceret til
mig og løser stadig ikke mit problem at jeg skal skrive kode når
jeg retter.

Er der en der kan hjælpe mig mod betaling, selvfølglig, så jeg
kan komme i gang med at updatere i min side.

På forhånd tak og med venlig hilsen,

Søren

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 05-08-08 15:19

Du burde vel også kunne se hvordan det ser ud i Expression Web!?
Siderne er lavet i ASP så du er nødt til at have kendskab til dette
for at ændre nogle ting, men rent indhold (text, billeder) burde du
kunne ændre uden videre.

Regards Jens Peter Karlsen.

On 05 Aug 2008 09:48:33 GMT, Søren Weiss Hartmann

Fra : Søren Weiss Hartmann

Dato : 05-08-08 22:03

UPS. jeg mener at jeg kan IKKE se layoutet med Webexpression eller
Frontpage, som jeg gerne vil bruge da de begge suporter "drag and drop
"

Beklager fejlen,

Søren

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 08-08-08 00:09

Hvis layout påvirkes af serverside kode er det ikke muligt at vise det
dynamisk i en editor.

Regards Jens Peter Karlsen.

On 05 Aug 2008 21:03:16 GMT, Søren Weiss Hartmann