Adgang nægtet til at opnå egenskaben Windo~
Fra : Leif Neland

Dato : 17-07-08 14:16

I forlængelse af forrige popup-problematik, vil jeg føre en variabel tilbage
til opener.

Så jeg laver en opener.getElementById("svar").value=...

Men firebug giver mig dette:
uncaught exception: Adgang nægtet til at opnå egenskaben
Window.getElementById

Leif

Fra : Lars Madsen

Dato : 17-07-08 15:09

Leif Neland wrote:
> [...]
>
> Men firebug giver mig dette:
> uncaught exception: Adgang nægtet til at opnå egenskaben

hvad med opener.document.getElementById("svar")

den hedder jo document.getElementById og hver af disse er knyttet til et
window, i dit tilfælde 'opener'

--

/daleif (remove RTFSIGNATURE from email address)

LaTeX FAQ: http://www.tex.ac.uk/faq
LaTeX book: http://www.imf.au.dk/system/latex/bog/ (in Danish)
Remember to post minimal examples, see URL below
http://www.tex.ac.uk/cgi-bin/texfaq2html?label=minxampl
http://www.minimalbeispiel.de/mini-en.html

Fra : Svend Tofte

Dato : 18-07-08 04:46

On Jul 17, 3:16 pm, "Leif Neland" <l...@neland.dk> wrote:
> [...]
>
> Men firebug giver mig dette:
> uncaught exception: Adgang nægtet til at opnå egenskaben

Lyder som en sikkerheds fejl, og ikke en normal JavaScript fejl. Er
pop og "opener" fra samme domæne (og subdomæne)?

Mvh
Svend Tofte

Fra : Leif Neland

Dato : 19-07-08 15:10

Svend Tofte skrev:

> Lyder som en sikkerheds fejl, og ikke en normal JavaScript fejl. Er
> pop og "opener" fra samme domæne (og subdomæne)?

Samme domæne, forskelligt subdomæne.

Og Lars, hvad med opener.document.getElementById("svar") duer heller ikke.

Leif

Fra : Lars Madsen

Dato : 21-07-08 08:06

Leif Neland wrote:

> Samme domæne, forskelligt subdomæne.
>
> Og Lars, hvad med opener.document.getElementById("svar") duer heller ikke.
>
> Leif

gider du lave en side eller smide noget kode som demonstrerer dette problem.

Fra : Birger

Dato : 21-07-08 09:22

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men firebug giver mig dette:
> uncaught exception: Adgang nægtet til at opnå egenskaben

Jeg har haft noget der ligner samme problematik engang.
Et popup skulle styre noget i det oprindelige dokument.
Man render ind i noget sikkerhed - det er ikke altid tilladt at scripte på
tværs af vinduer, også selvom det er på samme domain.

http://www.mozilla.org/projects/security/components/same-origin.html
http://developer.mozilla.org/en/docs/DOM:document.domain

Løsningen for mig, dengang var ganske enkelt at sætte document.domain til
top-domænet der blev anvendt.
Det er der også begrænsninger på - men hvis du holder dig til at scripte på
dit eget domæne, skulle det løse problemet.

document.domain = "mit_domæne.dk";

Birger
-----
http://bbsorensen.dk