DANSKNET IGEN IGEN
Fra : Linda Nikolajsen

Dato : 23-07-08 08:20

Hejsa.
Hvad gør jeg ?

Har bestilt Inet og telefon hos dansknet til min mor.
Det er lidt over 1 mdr siden jeg bestilte , Jeg har flere gange være i
kontakt med dansknet.

nu er dagen så kommet hvor DANSKnet lukker for telefon forbindelsen hos min
mor for at overtage linien og for at levere, telefon og internet.

Men ak nej ik noget modem med posten.
Jeg kontakter dansknet for at få en forklaring. nu kommer det rigtige sjove
så de fortæller mig så at de slet ik kan lever på adressen.
på trods af flere ganges kontakt med dansknet hvor de forsikrer der ingen
problemer er ,viser det sig alligevel at dette ret så væsenlige problem er
der.

Hilsen den glade

Fra : Linda Nikolajsen

Dato : 23-07-08 11:54

Så mener Dansknet at problemet er løst.
de har frigivet telefon nr , så enhver anden udbyder kan oprette det ,
hvilket jo er ok.
Dansknet betaler evt. omkosterninger ved at rykke tilbage tdc hvor det kom
fra, hvilket jo også er fint nok.

Men her ophører også hvad der er godt nok, ihvertfald ifølge tdc, som ik har
været 20 dage om at give Dansknet rettigheder over nr , så dansknet kunne
finde ud af det var håbløst at levere.

alt i alt er konseskvensen at der ik er telefon på adressen. i en periode
som ingen kan svare på hvor længe er.
Sikke noget skidt og jeg mener dette er nok til at bringe denne advarsel mod
dasnknet, HOLD JER FRA DEM

Den ik så glade

Fra : Pjn

Dato : 23-07-08 20:33

"Linda Nikolajsen" <linda@l-nikolajsen.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> som ingen kan svare på hvor længe er.
> Sikke noget skidt og jeg mener dette er nok til at bringe denne advarsel

Prøv at tage en snak med StruerNet.dk, de er ikke vanskelige at snakke med
som TDC.

Pjn

Fra : N/A

Dato : 27-07-08 22:38

Fra : N/A

Dato : 27-07-08 22:38

Fra : jape

Dato : 24-07-08 11:25

Nu arbejder jeg i DanskNet, og vil ikke kommentere den omtalte sag.

Uanset om man, tilmelder sig TDC, Fullrate, CyberCity o.s.v Og
samtidig vil have Sit gamle telefon nummer med sig. Tager det mellem
30-35 dage at "portere" et nummer.

Det er folk ikke klar over og det skaber en masse frustration og
uforståenhed og vi har ikke været gode nok til informere omkring
dette.

Hvis en adresse ikke har noget som helst knyttet til deres
telefonstik, kan der oprettes Internet og Telefoni inden for en time,
alt efter hvor travlt vi har.

Når en portering af et telefonnummer påbegyndes, er det et kæmpe
apparat som sættes igang. For hvad? 99 Kr. og en udgift til os på
3-400 kr. Men hvad er prisen på et telefonnummer man har haft i måske
20 år? Er det så ikke rimeligt at man tager den tid med, som det nu
engang tager? Og ikke bliver utilfreds som kunde og på alle mulige og
umulige måde forsøger at tvinge sagen igennem.

Prøv at se udsendelsen (Airport) fra SBS NET omkring kundeservice hos
flyselskabet EasyJet. Det er nogenlunde sådan vi møder et fåtal af
kunder hos os, undtagen at de ikke er der fysisk. Det belaster vores
kapasitet og lader 20 andre "venlige" kunder, i 2 timers, køen!

Hvis man vil klage over dette forhold, bør man henvende sig til
Telestyrelsen og ikke udpege DanskNet som synderen, samt belaste dem
med endeløse opkald og en lind strøm af E-mails.

Rigtig mange mennesker ved ikke, hvad IP-Telefoni, er for en
størrelse, men har en almindelig forståelse for at en, Telefon er ? En
Telefon! Det er det IKKE

Selfølgelig kan man sætte sin gamle analoge telefon til et modem. Og
så er en telefon en telefon. Men mange glemmer at hvis strømmen går,
slukkes modemet, og der kan ikke ringes. Vi er vant til at kunne
ringe, selv om der ikke er 220V! Dette kan dog løses ved at have en
"Ren" IP telefon.

Men det, at der er et Modem og pludselig en masse ting der skal sættes
op og konfigureres, forvirre en del kunder. Ikke nørderne!. For at
spare kunderne for en hel del besvær, tilbyder vi at portere deres
numre og opsige deres tidligere udbydere og konfigurer deres Modem
således at et, skift kan gennemføres på et par timer. Men ikke alle
udbydere tillader dette, til stort besvær for DanskNet.

Skræk senario: En kunde har én udbyder på sin Telefon og én anden
udbyder på sit Internet, samt ekstra service som telefonsvare,
nummervisning, Duet! og alskens ting knyttet til et telefonnummer. Vi
bestiller en "flytte" dato, hos disse udbydere og afventer deres
bekræftigelse. Men, vi får ikke samme dato fra begge udbydere? Altså -
de bestemmer selv (Retningslinjer fra telestyrelsen) Typisk er en
Internetudbyder mere villig til at aceptere en opsigelsesdato end en
Telefon udbyder. Men når vi så står med to forskellige datoer for
nedlukning af kundens Internet og Telefon, har vi et problem!

Vi kan kun oprette Internet hos en kunde, som har fået fjernet ALT fra
sit telefonstik, med mindre vi bestiller et DRK (Delt rå kobber)
Derfor er vi nød til at vente på den dato som er den seneste. Hvilket
igen betyder, at vores kunder kan opleve, uger, uden internet.

Eller, TDC afviser en Bredbåndshastighed uden forståelig grund. F.eks.
"Manglende ledningsførelse" Ok! det kan der være virkelig mange
oversager til. Hvis vi/andre, ringer til TDC for at få af vide,
hvilken bredbåndshastighed kan vi tilbyde på en given adresse - kan de
ikke svare. Hvis vi bestiller en 10/1 og den bliver afvist, får vi
ikke nogen logisk begrundelse. Men må gentagende gange indsende en
ordre om en mindre hastighed, hvilket tager tid (dage) indtil vi
rammer den latterlige lave hastighed som bliver godkendt. Nu skal vi
jo så bare lige overtale kunden, som i øvrigt har stået uden internet
i en måned og telefon i 14 dage, om at vi kun kan lever en hastighed
på 1024/256. Hvortil kunden svare - Det forstår jeg ikke, min nabo har
internet hos TDC, men har en 20/10. ???

Nu er det ikke fordi jeg ved så meget om dette område, men jeg er da
interesseret i at høre fra andre Internetudbydere om de oplever det
samme eller har fundet andre smutveje.

Jan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-07-08 18:42

jape skrev:

> Uanset om man, tilmelder sig TDC, Fullrate, CyberCity o.s.v Og
> samtidig vil have Sit gamle telefon nummer med sig. Tager det mellem
> 30-35 dage at "portere" et nummer.

Jeg fik i sin tid overført et fastnetnummer fra TeleDanmark til
Tele2. Det er godt nok længe siden, men jeg mindes ikke at det
skulle tage så lang tid.

Mobilnumre flyttes på 10 dage.

Dette er ikke et forsvar for utålmodige kunder.

--
Bertel

Fra : Chano Andersen

Dato : 26-07-08 17:56

Bertel Lund Hansen wrote:

> Jeg fik i sin tid overført et fastnetnummer fra TeleDanmark til
> Tele2. Det er godt nok længe siden, men jeg mindes ikke at det
> skulle tage så lang tid.

Retningslinjerne på området hedder 30 dage, det svarer til den måneds
opsigelse du har hos langt de fleste udbydere. TDC er dog sjove, for de
afviser gerne en portering bare fordi der er duet, duet mini, eller
andet sjov.

> Mobilnumre flyttes på 10 dage.

Men også her mener jeg retningslinjerne siger 30 dage.

De omtalte 30 dage er dog et MAKS, altså der er intet der forhindre man
kan gøre det hurtigere, hvis det aftales udbyderene imellem, jeg har
personligt været med til at portere numre praktisk talt fra dag til dag.
(Efter fuldmagten var modtaget og godkendt hos donor) Hvis vi også skal
tage den tid med det tager at indhente fuldmagt fra kunden og få den
godkendt hos donor så tager det ca. 3-4 dage at haste portere et nummer.
(1 dag før man har modtaget fuldmagten med posten, en mere før den er
godkendt, og yderligere en før porteringen er gennemført).

Hvis kunden mailer fuldmagten og man snakker godt for sin syge moster
med donor, så kan man faktisk portere et nummer inden for 24 timer. (Men
så er det også gået MEGET hurtigt)

- Chano Andersen.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 28-07-08 15:08

> Mobilnumre flyttes på 10 dage.

Ikke hvis nummeret skal porteres fra Telia, og ens nye udbyder samarbejder
med Telia om godkendelse via ICC nummer (SIM-kortnummer.) I disse tilfælde
kan Telia ikke hjælpe med en hurtigere dato.

--
Mvh. Jesper

Fra : skibber

Dato : 24-07-08 20:27

On 24-07-2008 19:24:40, jape wrote:

> [...]
> slukkes modemet, og der kan ikke ringes. Vi er vant til at kunne
> ringe, selv om der ikke er 220V! Dette kan dog løses ved at have en

En ren IP telefon ?
det må du gerne lige skære ud i pap.

/skibber

Ps. Min flytning af telefon og DSL til Dansk net
fra TDC gik fint uden nogle problemer og unødig venten
udover den tid TDC skulle bruge og det er den
sædvanlige 1 Md opsigelse.

/skibber

Fra : Peter Brodersen

Dato : 25-07-08 01:31

On Thu, 24 Jul 2008 21:27:18 +0200, "skibber" <fredibau@gmail.com> wrote:

>En ren IP telefon ?
>det må du gerne lige skære ud i pap.

Nu gætter jeg lidt, men jeg kunne forestille mig en ip-telefon, som kører
Power over Ethernet, hvor strømmen leveres af den switch, telefonen er
tilsluttet.

Så skal den switch selvfølgelig have en anden strømtilførsel end
lejlighedskomplekset i øvrigt.

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Rado

Dato : 25-07-08 06:15

On Fri, 25 Jul 2008 02:31:10 +0200, Peter Brodersen
<usenet2008@ter.dk> wrote:

>Nu gætter jeg lidt, men jeg kunne forestille mig en ip-telefon, som kører
>Power over Ethernet, hvor strømmen leveres af den switch, telefonen er
>tilsluttet.

Eller den tager strømmen fra telefonlinjen? Mener der er noget med 60
volt på den. Eller det er måske det du taler om?

--
Rado

You are the salt of the earth. You can change your destiny!
You can give birth to a new civilization or you can create
Hell on earth. - Georges Ohsawa

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-07-08 21:10

Rado skriver:

> Eller den tager strømmen fra telefonlinjen? Mener der er noget med 60
> volt på den. Eller det er måske det du taler om?

Hvilken telefonlinje?

Den spænding er til telefoni, ikke ADSL.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Rado

Dato : 26-07-08 08:08

On Fri, 25 Jul 2008 22:10:02 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Rado skriver:

>Hvilken telefonlinje?
>
>Den spænding er til telefoni, ikke ADSL.

Ja men derfor kunne man jo godt udnytte spændingen alligevel.

Fra : Rado

Dato : 26-07-08 08:09

On Sat, 26 Jul 2008 09:08:13 +0200, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

>Ja men derfor kunne man jo godt udnytte spændingen alligevel.

Men den er der måske slet ikke hvis ikke der er fastnettelefon på
linjen?

Fra : Hans Jørgen Jakobsen

Dato : 26-07-08 09:12

On Sat, 26 Jul 2008 09:09:19 +0200, Rado wrote:

> Men den er der måske slet ikke hvis ikke der er fastnettelefon på
> linjen?

For at skære det helt ud i pap:
Spændingen kommer fra (fastnet)telefoncentralen og er ikke tilstede
hvis der kun er ADSL på linien.

/hjj

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-07-08 10:52

Rado skriver:

> Ja men derfor kunne man jo godt udnytte spændingen alligevel.

Nej, for den spænding er der ikke, når der ikke er telefoni.......

Fra : N/A

Dato : 27-07-08 22:38

Fra : N/A

Dato : 27-07-08 22:38

Fra : N/A

Dato : 27-07-08 22:38

Fra : N/A

Dato : 27-07-08 22:38

Fra : Mr.Larsen

Dato : 24-07-08 20:39

jape skrev den 24-07-2008:
> [...]
>
> Uanset om man, tilmelder sig TDC, Fullrate, CyberCity o.s.v Og
> samtidig vil have Sit gamle telefon nummer med sig. Tager det mellem

Men det er jo rent idioti at dansknet flytter et nummer som de ikke er
i stand til at levere til.

Fra : Pjn

Dato : 25-07-08 00:24

"jape" <jape44@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

>Det er folk ikke klar over og det skaber en masse frustration og
>uforståenhed og vi har ikke været gode nok til informere omkring

Alting tager tid..... Det troede jeg ikke i vidste ind hos DanskNet.

Frustrationerne og uforståenhed opstår naturligvis ved at den dato der
opgives som værende den dag internettet og telefonen virker, bliver
overskredet uden så meget som eet ord fra DanskNet's side.... Der kommer
intet modem/router, der kommer ingen oplysning om hvordan man skal koble sig
op/indstille sit udstyr.
Pludselig kommer der et brev fra TDC hvori der står at pr. den dato kl. det,
bliver telefon og internet afbrudt. Datoen kommer og går..... Intet fra
DanskNet !!! og er man rigtig uheldig så mener DanskNet at de aldrig har
hørt om kunden ? at kunden ikke kan findes ?

Det er da lige til "Kontanten".

Pjn

Fra : Linda Nikolajsen

Dato : 25-07-08 07:34

Ting tager tid også i dansknet. I dansknet glemmer man åbenbart kunderne.
Pointen her er at man bruger næsten 5 uger på at overtage et tele nr fra tdc
, for først derefter at finde ud , hov man kan ik levere, men man fået
lukket for telefonen på adrsssen, uden der er nogen der ved hvornår den kan
blive åbnet igen

Ydermere siger tdc at de for lang tid siden har meddelt at dansknet at
internet kan ik leveres på den pågælende adresse.
Hvem man så skal tro på tja ???

For mit eget vedkomne :

8 dage uden telefon og internet da dansknet havde lukket for min telefon i
forbindelse med overflytning,
måtte selv afhente udstyr da de ik kunne finde ud af sende det med posten i
føreste omgang.
Fik lavet en viderestilling fra fastenet til min mobil , i den periode hvor
jeg ik havde nogen forbindelse ,som jeg fik lovning for dansknet ville
betale reningen for, men ak . Har fået 2 mdr gratis internet
for alt dette bøvl , men ik trukket fra på den første regning , men ville
blive modregnet på den næste hmmmmm.
8 dage efter forbindelsen var der og alt kørte som det skulle , efter god
support fra "skipper" i dansknet modtager jeg så
modem med posten.
hmmmm 16 dage uden telefon og net, hvis jeg ik selv havde henvendt mig ret
i hærdigt.
Oven på alt dette , har jeg forgæves forsøgt at komme ud af deres bindnings
periode , men nej , så ser frem til jeg kan sige det hele op hos dansknet.
Alle de andres problemer man læser om i newsgroup.

SÅ HVEM MON JEG VÆLGER AT TRO

Den lidt gladere nu hvor jeg er 3 mdr. inde i min bindingsperiode

Fra : John Hinge

Dato : 26-07-08 08:40

On 24 jul 2008 jape was heard to say:

<snip en masse skrækpropaganda om tdc>
> Nu er det ikke fordi jeg ved så meget om dette område, men jeg er
> da interesseret i at høre fra andre Internetudbydere om de oplever
> det samme eller har fundet andre smutveje.

Du aslutter med at sige du ikke ved så meget om dette område, men du
startede med at sige du var fra dansknet.
Må man gætte på at du sidder i den 'almindelige' support, og derfor i
en vis grad blot hældte røg ud af ørerne i resten af indlægget ?

Det er jo påfaldende at en del af de klagepunkter der ofte trækkes frem
om at TDC gør ikek dit, og TDC gør ikke dat, forsvinder som dug for
solen når der kommer en reel klagesag igennem til branchesalg. Så
skyldes det pludselig alt mulig andet lige fra månens stilling til
misforståelser. Det er blot nemmere at skyde skylden på TDC.

Som en anden påpeger, så lader det jo til at fungere for nogle udbydere
i samarbejde med branchesalg

Jeg siger ikke TDC er nogle små englebasser, men det er lidt for tit
at alt hvad der kan gå galt under en flytning/oprettelse bliver skudt
i TDCs sko..

Og ja, jeg arbejder for TDC men ikke i branchesalg eller den
'almindelige' support :)

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Chano Andersen

Dato : 26-07-08 17:51

jape wrote:
> [...]
>
> Uanset om man, tilmelder sig TDC, Fullrate, CyberCity o.s.v Og
> samtidig vil have Sit gamle telefon nummer med sig. Tager det mellem

Pjat, jeg arbejder hos en IP Telefoni udbyder, og vi har FLERE gange,
fra mange forskellige udbydere, fået hasteporteret et nummer, det er
sket ca. fra dag til dag, eller inden for få dage. Selv hos TDC der
ellers kan være tunge at danse med, er det muligt at få sådan en sag
hastet igennem.

Men korrekt, standard proceduren er 30 dage, hverken mere eller mindre,
de sidste 5 må være noget du påregner for at få ekspederet en fuldmagt.

- Chano Andersen.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 31-07-08 10:06

> [...]
> fra dag til dag, eller inden for få dage. Selv hos TDC der ellers kan være
> tunge at danse med, er det muligt at få sådan en sag hastet igennem.

Jeg synes faktisk TDCs NP afdeling er de absolut letteste at arbejde med.
Der er aldrig nogen brok fra deres side, når vi ønsker at få ombooket en
NP-Create. De selskaber som vi har flest problemer med, er normalt VoIP
udbydere.

--
Mvh. Jesper

Fra : Chano Andersen

Dato : 31-07-08 18:56

Jesper Nielsen wrote:
> [...]
> Der er aldrig nogen brok fra deres side, når vi ønsker at få ombooket en
> NP-Create. De selskaber som vi har flest problemer med, er normalt VoIP

Jeg mener nu også at det altid er muligt at få tingene som man vil, med
TDC, men proceduren er ofte ret tung i forhold til andre af de udbydere
jeg har haft med at gøre. Der er dog nogle der er direkte umulige men
det er en helt anden sag.

Så det er mere TDC's procedure der er tunge, end at det er svært at få
sin vilje.

- Chano Andersen.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-07-08 15:23

On 24 Jul., 19:24, jape <jap...@gmail.com> wrote:
> Nu arbejder jeg i DanskNet, og vil ikke kommentere den omtalte sag.

OK

snip

> Hvis en adresse ikke har noget som helst knyttet til deres
> telefonstik, kan der oprettes Internet og Telefoni inden for en time,
> alt efter hvor travlt vi har.

Hmm, er vi ikke her ude i en fantasiverden?

Jeg havde da ikke tilknyttet til min linie, men alligevel tog det da
jer ca. 2måneder at oprette!

> Når en portering af et telefonnummer påbegyndes, er det et kæmpe
> apparat som sættes igang. For hvad? 99 Kr. og en udgift til os på
> 3-400 kr.

Ja og? Det er da jer selv der sætter priserne?

> [...]
> engang tager? Og ikke bliver utilfreds som kunde og på alle mulige og
> umulige måde forsøger at tvinge sagen igennem.

Ja det tager 30dage? Jeg gav jer 3måneder, men i nåede ikke at portere
noget og har heller ikke hørt noget fra jer.

> [...]
> kunder hos os, undtagen at de ikke er der fysisk. Det belaster vores
> kapasitet og lader 20 andre "venlige" kunder, i 2 timers, køen!

Nu har jeg ikke set det, men at det ikke lige sådan i gør at nogle
kunder kommer foran i køen ved at ringe direktøren op, som selv har
bedt kunderne kontakte ham (Kristian) istedet for at svare på
telefonen for alm. kunder og besvarere email i modtager.

> Hvis man vil klage over dette forhold, bør man henvende sig til
> Telestyrelsen og ikke udpege DanskNet som synderen, samt belaste dem
> med endeløse opkald og en lind strøm af E-mails.

I er måske så langt ude at man skal klage til telestyrelsen istedet
for at i svarer på de emails som jeres kunder sender til jer, og selv
har bedt om da i ikke kunne tage telefonerne?
Det var måske lidt naivt af jer at tro man lige kan blive
landsdækkende på nulkommafem fra at komme fra et fiberselskab ala Comx
hvor der behandles væselig færre oprettelser pr måned end forbindelser
på telefonledninger der er installeret.

> [...]
> slukkes modemet, og der kan ikke ringes. Vi er vant til at kunne
> ringe, selv om der ikke er 220V! Dette kan dog løses ved at have en

En ip telefon skal da have strøm og modemmet også... Det kan da
sagtens løses, hvis i da bare leverede et DSL modem/router med
backup... Fx Comx Udbydere har da udviklet fiberbokse med bla
batteribackup og disse sælges til andre udbydere rundt om i verden
idag.

SNIP

SNIP

> [...]
> ordre om en mindre hastighed, hvilket tager tid (dage) indtil vi
> rammer den latterlige lave hastighed som bliver godkendt

Tjaa, ja det lyder da tæmmeligt bøvlet, Jeg spurtge jer også om i ikke
kunne måle på linien når den er oprettet.. og der svarede i da også
at i kun kunne foretage en bestilling..

Mon ikke det er noget i skal diskutere med TDC branche salg?
For tilsyneladende ser det da ikke så svært ud for fullrate..

> [...]
> i en måned og telefon i 14 dage, om at vi kun kan lever en hastighed
> på 1024/256. Hvortil kunden svare - Det forstår jeg ikke, min nabo har

Ja det burde i vel havde forudset når i gør det på den bøvlet måde,
ikke at vide ved bestilling.

> Nu er det ikke fordi jeg ved så meget om dette område, men jeg er da
> interesseret i at høre fra andre Internetudbydere om de oplever det
> samme eller har fundet andre smutveje.

Tjaa prøv at snak med fullrate

Fra : jape

Dato : 26-07-08 08:32

Hej Igen

Nu er jeg lidt overrasket over al den opmærksomhed, denne tråd har
fået og kan ikke besvare alle enkeltvis.

Min pointe var således, at nogen kunder. simpelthen ikke fatter IP-
Telefoni og har alle mulige problemer.

Andre har, forståeligt nok, ikke en dyt forstand, på TELECOM.

Hvis der er nogen der ikke ved hvad en IP-Telefon er, ved de sikkert
heller ikke hvad en ISDN-Telefon er!

3G, siger dem heller ikke en flejmand.

Man køre sku da ikke ned til "Tanken" og klager over en éns bil er
gået i stykker og i øvrigt ikke virker, bare fordi man lige har tanket
der.

De kunder, som føler sig hævet over andre kunder. Dem kan vi godt
undvære!

Vi samler kun på glade kunder

Fra : Hauge

Dato : 26-07-08 15:36

jape wrote:
> Vi samler kun på glade kunder

Og dumme medarbejdere..

/Hauge

Fra : Mr.Larsen

Dato : 26-07-08 17:09

jape kom med følgende:
> [...]
> der.
>
> De kunder, som føler sig hævet over andre kunder. Dem kan vi godt

Med det indlæg, skader du dansknet så meget at hvis du er ansat der, så
burde du have en fyreseddel.

--
It's to late...

Fra : Pjn

Dato : 26-07-08 21:58

[...]

Jeg håber da at det er din personlige mening og ikke en afspejling af
DanskNet's politik ?
Magen til vås har jeg ikke læst i længere tid.

Pjn

Fra : skibber

Dato : 27-07-08 10:59

On 26-07-2008 16:31:52, jape wrote:
> Hej Igen
>
> De kunder, som føler sig hævet over andre kunder. Dem kan vi godt
> undvære!
>
> Vi samler kun på glade kunder

Nu syntes jeg lige du skal trække vejret og tænke dig lidt om før du
skriver noget i denne tråd, der er trods alt kunder i DanskNet
der læser med.

Du udsender nogle bemærkninger om at vi som er kunder
kun er glade kunder og DanskNet ikke har interesse i andre
end den slags, det er DanskNet opgave at gøre dem glade
når de nu engang har valgt DanskNet.

Vi mennesker er meget forskellige og med vidt forskellig
tilgang til Internet og IP telefoni, derfor er support af høj priotet
når man vælger sin leverandør af disse servicer ydelser.

Det er et dårligt og unødvendigt signal at sende på Dansknet vegne
og det er vist ikke din mening og jeg tror heller ikke at DanskNet
ledelse vil bryde sig om den slags omtale.

/skibber

Fra : N/A

Dato : 26-07-08 17:51

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-07-08 22:20

jape skriver:

> Min pointe var således, at nogen kunder. simpelthen ikke fatter IP-
> Telefoni og har alle mulige problemer.

Citat:
"Vi er vant til at kunne ringe, selv om der ikke er 220V! Dette kan dog
løses ved at have en "Ren" IP telefon."

Så lader vi lige som om at jeg er en af dem der ikke fatter IP telefoni,
gider du lige at forklare mig, hvordan en ""Ren" IP telefon" virker,
hvis der ikek er 230 volt til rådighed ?

> Vi samler kun på glade kunder

Ud fra denne gruppe er der ikke ret mange.
Men det er måske dem i forsøger at skræmme væk igen?

Fra : Linda Nikolajsen

Dato : 27-07-08 11:49

Hvis man kun samler på glade i Dansknet, hvorfor kan

man så ik komme ud af jeres
bindingsperiode, når man ik er en glad kunde ?
Ikke blevet gladere

Fra : Gamle

Dato : 27-07-08 20:39

Linda Nikolajsen wrote:
> Hvis man kun samler på glade i Dansknet, hvorfor kan
>
> man så ik komme ud af jeres
> bindingsperiode, når man ik er en glad kunde ?
> Ikke blevet gladere

Touché

Mvh.
Torben

Fra : jape

Dato : 27-07-08 08:02

Der findes Ip-telefoner som køre på batterier, ligsom en laptop.

Jeg skriver selfølgelig kun i dette forum som privat person og ikke på
DanskNet´s vejne. Og i øvrigt bruger min fine ret til at deltage
hvorsomhelst, med min ytringsfrihed.

Hvis der stadig ikke er nogen som fatter en dyt, så kik ind på
www.haderkunder.dk jeg tror ikke at jeg er alene! Andre firmaer samler
også KUN på glade kunder.

En portering kan kanske rigtigt, gennemføres på meget kort tid, i
livstruende situationer. Som f.eks en kunde der fejlagtigt har bestilt
IP-Telefoni og har en Falk Alarm eller kunder som har Alarm systemmer
der er baseret på telefoni. Og det virker bare ikke med IP-Telefoni.
Der kan og har jeg genneført en haste portering og i samarbejde med
andre udbyder har der ikke været nogen forsinkelser. De fleste udbyder
er meget bejælpelige på dette punkt.

Men Kunde X, som kræver at det hele sker inden de 30 dage, uden gyldig
grund, andet end at være pisse sur og totalt uden for pædagogisk
rækkevide. Ham kan jeg ikke tage seriøst.

Det fleste kunder læser ikke leveringsbetingelserne, hvori der helt
tydeligt står hvilke betingelse der er gældende. Men de underskriver
gerne? Der er iøvrigt også en klagevejledning, som bør overholdes.

Det her er et Dansk fænomen. Jeg har aldrig oplevet i andre lande, at
uforskammethed og underlige fremtoninger, kan gøre sig gælende.

DanskNet leverer en seriøs vare, til næsten ingen penge. Yderliger har
de IKKE fastlåst deres produkt til, Kun én computer. Et "låst" Modem.
osv. Til nørden, har han alle muligheder for selv at bestemme hvad
der skal foregå bag Stikket i væggen.

Den eneste grund til at jeg deltager i dette forum, er at oplyse om,
at os i kundeservice, også er en slags mennesker.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 27-07-08 17:25

On 2008-07-27, jape <jape44@gmail.com> wrote:

> [...]
> de IKKE fastlåst deres produkt til, Kun én computer. Et "låst" Modem.
> osv. Til nørden, har han alle muligheder for selv at bestemme hvad

I modsætning til hvem?

--
Andreas

Fra : Chano Andersen

Dato : 27-07-08 22:45

Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> I modsætning til hvem?

Hmm.. Umiddelbart kan jeg kun komme på YouSee, Telia/Stofa og andre
kabelTV udbyderes internet løsninger, samt diverse fibernet udbydere.

Specielt kabelTV udbyderene er slemme til at tage kontrollen over
modemmet. Men det er vidst mere pga. designet i den slags løsninger,
nemlig at modemmet styrer hastigheden, og dermed er man jo nødt til at
det for at begrænse kundernes hastighed til det de betaler for. (Ja, man
kan godt begrænse kunderne uden at tage kontrol over modemmet, men det
lader til at det ikke er den normale løsning)

For fibernet udbyderene handler det vidst mere om at de levere en masse
forskellige services på samme fiber, som kræver en form for fordeling,
vel typisk bare VLAN eller lignende, men det er næppe noget for
almindelige nørder, at få til at virke korrekt, så det er nemmere bare
at bruge medfølgende boks.

For ADSL udbyderene er der ingen der direkte begrænser dine muligheder,
men det er langt fra alle der vil oplyse de tekniske parametre du skal
bruge for at opsætte dit eget udstyr. Jeg har umiddelbart hørt om
problemer med at få dem oplyst af supporten hos TDC, Tiscali og
Cybercity. Har dog ikke selv erfaringer i den retning, da jeg aldrig har
syntes jeg ville betale for eget ADSL udstyr.

- Chano Andersen.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 27-07-08 23:56

On 2008-07-27, Chano Andersen <sunsite@chanoandersen.dk> wrote:

> Hmm.. Umiddelbart kan jeg kun komme på YouSee, Telia/Stofa og andre
> kabelTV udbyderes internet løsninger, samt diverse fibernet udbydere.

I YouSee/Stofa-tilfældet er der jo blot tale om at du selv vælger den
router du vil have på, og at modemmet blot kan betragtes som tilsvarende
det udstyr i nu har på centralsiden.

> [...]
> vel typisk bare VLAN eller lignende, men det er næppe noget for
> almindelige nørder, at få til at virke korrekt, så det er nemmere bare

Men igen kan du sætte en router på internet-forbindelsen og gøre, hvad
du har lyst til. Sandsynligvis fuldstændig som på jeres løsninger.

> [...]
> Cybercity. Har dog ikke selv erfaringer i den retning, da jeg aldrig har
> syntes jeg ville betale for eget ADSL udstyr.

Jeg tror gerne på at supporten ikke kender dem, men de er på den anden
side heller ikke hemmelige, og supporten er altså til for at hjælpe når
du bevæger dig inden for de rammer, produktet udstikker, ikke når du vil
til at lege nørd. Omkostninger til support udgør en stor del af
produktet, og jeg har ikke lyst til at betale for at du eller andre skal
få den slags vejledning. Hvis man vil det må det være for egen regning.

--
Andreas

Fra : Chano Andersen

Dato : 28-07-08 18:48

Andreas Plesner Jacobsen wrote:
> I YouSee/Stofa-tilfældet er der jo blot tale om at du selv vælger den
> router du vil have på, og at modemmet blot kan betragtes som tilsvarende
> det udstyr i nu har på centralsiden.

Hvem "I"? DanskNet? I så fald forveksler du mig med en anden. Hvis du
tænker på mine udtalelser om arbejdssted tidligere, så arbejder jeg KUN
med IP Telefoni, levering af Internet adgangen telefonien skal køre på.

> Men igen kan du sætte en router på internet-forbindelsen og gøre, hvad
> du har lyst til. Sandsynligvis fuldstændig som på jeres løsninger.

Korrekt, men du kan stadig ikke selv bestemme ALT udstyret i din ende.

> [...]
> produktet, og jeg har ikke lyst til at betale for at du eller andre skal
> få den slags vejledning. Hvis man vil det må det være for egen regning.

Jeg er ikke helt uenig, dog mener jeg ikke det kan være så besværligt
lige at skrive de nødvendige ADSL/ATM parametre op i vidensbasen, så
supporterene lige kan aflevere dem på 1 minut, eller måske bare smide
dem på sin hjemmeside, sådan at dem der VIL tilslutte eget udstyr, har
nemt ved det, i stedet for de først skal have fat i de værdier, enten
ved at prøve sig frem, eller aflæse dem i det medfølgende udstyr (Som så
kan være låst tilpas meget af, til at dette er umuligt. Dog kender jeg
ikke til nogen der gør det, måske TDC's (og andres) ADSL modems, men jeg
har på den anden side aldrig kigget på sådan et, så ved ikke om det er
lige til, bare at læse parametrene ud.).

Der er tale om hvilke oplysninger? ADSL modulationen, VPI og VCI, så er
man kørende? For mig at se, kan det ikke være specielt dyrt at oplyse
det via telefon eller på den hjemmeside ISP'en alligevel har med en
masse information om opsætningerne på. Det er vel strengt taget også
uden for rammerne af produktet, at oplyse om hvordan man tilgår
routeren, så man kan ændre opsætningen.

- Chano Andersen.

Fra : Chano Andersen

Dato : 27-07-08 22:38

jape wrote:
> [...]
> IP-Telefoni og har en Falk Alarm eller kunder som har Alarm systemmer
> der er baseret på telefoni. Og det virker bare ikke med IP-Telefoni.

Det kommer vidst meget an på hvilken slags alarmer der er tale om, jeg
ved at vi har gennemført en test med et alarmselskab på vores IP linier,
og det fungere perfekt. I og med at IP adaptoren/Telefonen/Routeren skal
registrere sig mod serveren, har man faktisk også linie overvågning, og
dermed kan man tilbyde en del af de facilteter TDC's alarmnet også
tilbyder. Men har endda også alternative fremføringer i og med at IP
traffik kan routes på mange måder mellem punkt A og B.

> Men Kunde X, som kræver at det hele sker inden de 30 dage, uden gyldig
> grund, andet end at være pisse sur og totalt uden for pædagogisk
> rækkevide. Ham kan jeg ikke tage seriøst.

Men ikke destomindre kan også HAN haste porteres, hvis man vil. Vi har
ikke haft nogle livstruende situationer, blot kunder uden telefon. Der
har endda i næsten alle tilfælde, været tale om kunder der skulle
porteres over TIL os, ikke fra os.

> Det her er et Dansk fænomen. Jeg har aldrig oplevet i andre lande, at
> uforskammethed og underlige fremtoninger, kan gøre sig gælende.

Latterlige og dumme kunder findes i ALLE lande, og alle brancher,
desværre er det bare sådan, at folk der arbejder med kundeservice, for
det meste KUN møder dem der er utilfredse og sure. (Hvilket måske også
kunne sige lidt om firmaet og/eller den enkelte medarbejders attitude
overfor kunderne. Jeg synes nemlig ikke vores kunder virker specielt
sure eller uforskammede.)

- Chano Andersen.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 27-07-08 23:51

On 2008-07-27, Chano Andersen <sunsite@chanoandersen.dk> wrote:

> Men har endda også alternative fremføringer i og med at IP
> traffik kan routes på mange måder mellem punkt A og B.

Det er ikke meget anderledes end PSTN, der også kan have alternativitet
fra centralen og videre ud.

--
Andreas

Fra : Chano Andersen

Dato : 27-07-08 23:55

Andreas Plesner Jacobsen wrote:
> Det er ikke meget anderledes end PSTN, der også kan have alternativitet
> fra centralen og videre ud.

Men der er, mig bekendt, ikke egentlig linie overvågning med i pakken..
Om end det sikkert er tilstede alligevel.

- Chano Andersen.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-07-08 15:14

jape skriver:

> Der findes Ip-telefoner som køre på batterier, ligsom en laptop.

Er der indbygget ADSL modem i disse ?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-07-08 09:03

On 27 Jul., 16:01, jape <jap...@gmail.com> wrote:

> Men Kunde X, som kræver at det hele sker inden de 30 dage, uden gyldig
> grund, andet end at være pisse sur og totalt uden for pædagogisk
> rækkevide. Ham kan jeg ikke tage seriøst.

Så må du jo sige det pænt til manden at han må tale pænt før man kan
behandle hans sag. Men det da klart det er da svært at værre supporter
og altid høre på sure kunder, vel især hvis det firma man supporter
for ikke lige har styr på firmaet.

> Det fleste kunder læser ikke leveringsbetingelserne, hvori der helt
> tydeligt står hvilke betingelse der er gældende. Men de underskriver
> gerne? Der er iøvrigt også en klagevejledning, som bør overholdes.

Hvad er det for betingelser du mener man ikke læser?

Du kalder dem levereringsbetingelser, men der står kun
abonnementsvilkår på jeres hjemmeside. Som desuden ikke er blevet
opdateret siden 2005. Hvori der blandt andet henvises til prisblade
osv som man ikke kan finde. Har i overhovedet selv læst disse
abonnementsvilkår? Jeg har endnu ikke set noget prisblad hvor der står
noget med bla.admistrationsgebyr som heller ikke står på på
mindsteudgifter over 6måneder. Så vidst jeg har fundet ud af efter at
have modtaget regninger er i 174kr. dyrere end hvad der står på
mindsteudgifter da i kræver 29 kroner i admistrations.. Dem har jeg
ikke valgt og betale og i har stadig ikke svaret på min "klage" som
der står skal give skrifligt hvilket også vil sige pr. email.

Fra : saxo.svend@gmail.com

Dato : 28-07-08 11:56

mon ikke jape, som alle referer til, er blevet lidt træt, af at blive
skåret i småstykker?.

Jeg har selv siddet i kundeservice og ved hvor "interessante" kunder
mener de er.
De kan side en hel dag og ringe og ringe, bare for at gennemtrumfe
sine ønsker. Det kan være reelt, men i de fleste tilfælde, ret
ligegyligt.
Én enkelt person kan blokkerer en kundeservice, noget så grusomt. Så
er der kun én ting der virker, at lukke for hans telefon og opsige
alt.

De fleste ISPér har en kundeaftale, som folk klikker ja til, at have
læst, men aldrig gør det. Læs dem dog!

Personen som startede denne tråd, har selvfølgelig ret. Men jeg ser
ingen grund til at flejne sådan ud på en medarbejder som giver sig til
kende, ved at forsvare dårlig omtale. Se på hans tider, det er efter
arbejdstid - altså som privat.

Dansknet er jo "Den nye dreng i klassen" blandt de andre udbydere. Jeg
kan kun hilse dem velkommen!

Svend

Fra : Ulrik Brinck

Dato : 31-07-08 21:12

saxo.svend skrev...

>Dansknet er jo "Den nye dreng i klassen" blandt de andre udbydere. Jeg
>kan kun hilse dem velkommen!

Dansknet har nu været der i nogle år. Det nye er blot, at de er begyndt at
reklamere på tv m.m.

Mvh. Ulrik.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-07-08 14:02

On 28 Jul., 19:56, saxo.sv...@gmail.com wrote:
> mon ikke jape, som alle referer til, er blevet lidt træt, af at blive
> skåret i småstykker?.

Troe måske...

> De fleste ISPér har en kundeaftale, som folk klikker ja til, at have
> læst, men aldrig gør det. Læs dem dog!

Hmm nu har jeg lige prøvet at gennemgå en bestilling! Der er da
glædeligt udbygget med at foretage en "Måling" af afstanden til
telefoncentralen. En adresse jeg testede på sagde 12,5km hos Fullrate
og 17km hos Dansknet. Fullrate siger de ikke kan levere, mens dansknet
siger max 1Mbit... Men for at komme tilbage til det med kundeaftale
osv, så er der intet i bestillingen hvor man skal krydse af man har
læst dit og dat og sat hak.. Det har de nok glemt, det var der vist da
jeg bestilte... Men derfor kan man jo ikke gør nar og sige kunderne
skal læse dit og dat

Fra : skibber

Dato : 29-07-08 12:04

On 28-07-2008 22:02:21, Bjarke Hansen wrote:

> [...]
> læst dit og dat og sat hak.. Det har de nok glemt, det var der vist da
> jeg bestilte... Men derfor kan man jo ikke gør nar og sige kunderne

Og der står heller ikke noget nogle steder om at der bliver pålagt
Administrations gebyr det er jo den slags man ikke bliver pålagt ved
tilmelding til PBS.

/skibber

Fra : skibber

Dato : 03-08-08 12:45

On 29-07-2008 13:04:04, "skibber" wrote:

> Og der står heller ikke noget nogle steder om at der bliver pålagt
> Administrations gebyr det er jo den slags man ikke bliver pålagt ved
> tilmelding til PBS.
>
> /skibber

Det er hermed undersøgt og det gebyr forsvinder ved tilmelding
til PBS.

Alså ingen problemer overhovedet med Dansknet
kører stabilt og godt.

/skibber

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-08-08 06:54

On 3 Aug., 13:44, "skibber" <fredi...@gmail.com> wrote:

> Det er hermed undersøgt og det gebyr forsvinder ved tilmelding
> til PBS.

Ja du har undersøgt det, men fik du det afvide inden du bestilte?
De sætter det bare på regningen uden at skrive noget om det.. Man ved
godt det måske er normalt praktis at sætte gebyr på ved regning
fremsendelse. Men det var ikke muligt at tilmelde PBS da man tilemdlte
sig, og de sender det ud på første regning. Dermed overholder de ikke
de mindsteudgifter de har opgivet.

> Alså ingen problemer overhovedet  med Dansknet
> kører stabilt og godt.

Ja det er TDC forbindelse, men det er supporten ikke... Jeg prøvede at
fortælle dem at jeg var nød til at genstarte routeren ca. hver 2.dag
men det fattede de ikke noget om, og sagde det kunne være linien der
ikke kunne trække osv og den så blev ustabil... Men nu har jeg sat et
gammelt TDC modem på, og det kører... Men hvad skal man dog gøre når
de ikke fatter noget

Fra : skibber

Dato : 04-08-08 10:31

On 03-08-2008 14:53:57, Bjarke Hansen wrote:

> [...]
> ikke kunne trække osv og den så blev ustabil... Men nu har jeg sat et
> gammelt TDC modem på, og det kører... Men hvad skal man dog gøre nå

Du kunne jo prøve at bede om at få det modem ombyttet
der kunne jo være fejl i det, det er jo bunke vare.

Med hensyn til PBS har du ret i at det har de glemt at oplyse
at gebyret bortfalder ved tilmelding til PBS.

Supporten har jeg ikke haft nogle problemer med
jeg har fået den hjælp og de oplysninger jeg
havde brug for enda meget hurtigt.

/skibber