Alternativ router Cybercity?
Fra : Jens

Dato : 19-07-08 12:16

Lidt i tvivl om bedste gruppe til mit spørgsmål.... undskyld mig hvis jeg
har overset den oplagte gruppe til mit spørgsmål.

Jeg er kunde hos CC og er herved belastet af den medfølgende 2602HW-D1A WIFI
router med telefoni.
Jeg har ADSL med tilhørende telefoni, så der skal være snitflade for
telefondelen også.

Min problem er at UPnP og firewall konfiguration fungerer af ht. på den
router. (benytter nyeste CC firmware)
Jeg har forsøgt alt - !

Er der en af jer der har haft succes med at benytte en anden router?
Jeg tænker specielt på at få telefondelen til at fungere -

Vh. Jens

Fra : Jens

Dato : 21-07-08 12:09

"Jens" <Skriv_i_gruppen@eller_spørg_efter_min_mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> telefondelen også.
> Min problem er at UPnP og firewall konfiguration fungerer af ht. på den

Nu har jeg også forsøgt med den originale firmware fra ZyXEL US's site (i
stedet for CC's)
Jeg har klonet alle settings vedr. SIP, men det kører tilsyneladende kun på
CC's firmware...?
Jeg har en mistanke til at CC kører med nogle obskure settings i deres
firewall / portforwarding, som jeg ikke har adgang til.
Menuen kan ikke tilgås via telnet, skriver access denied

Alternativt har jeg lagt mærke til at ZyXEL 2602'eren ønsker at generere et
certifikat ved re-installation, men jeg kan ikke gennemskue om dette
benyttes i ft. at verificere identiteten ved SIP registrering hos CC.

Nogen der har fået CC VOIP til at køre på anden firmware?

Alternativt må jeg installere et nyt WIFI access point efter ZyXEL modemmet,
hvilket er lidt trælst.

Man går jo og bliver stædig, når det driller