Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Problem med Hanns g skærm
Fra : LG

Dato : 27-07-08 12:39

Jeg har købt en Hanns G 19" skærm model HX191D.
Grafik og fotos står fint og skarpt på skærmen, men alm. tekst på f.eks.
menuer i Windows Stifinder er meget ringe.
Også teksten på den meddelelse, som jeg sidder og skriver lige nu, står
underligt på skærmen.

Er der nogen, der har erfaring med denne type/model?

m.v.h
LG

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-07-08 12:42

LG skriver:

> [...]
> menuer i Windows Stifinder er meget ringe.
> Også teksten på den meddelelse, som jeg sidder og skriver lige nu, står

Det er ikke mange informationer du kommer med.

Hvad er din opløsning sat til?
Alt ud over 1280 x 1024 kommer til at ligne lort.

Hvordan har du forbundet PC og skærm?
VGA? DVI?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : LG

Dato : 27-07-08 18:42

> [...]
> VGA? DVI?
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

Opløsningen er sat til 1024 x 768 og den er forbundet med alm. VGA. Men der
er mulighed for DVI. Vil det, efter din mening, gøre en forskel til det
bedre?

LG

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-07-08 18:48

LG skriver:

> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
>
> Opløsningen er sat til 1024 x 768

Det er der dit problem ligger.

En LCD skærm er opbygget med faste pixeles. Forsøger du at køre i en
anden opløsning kommer det til at se ud af h.... til.

Sæt opløsningen til 1280x1024 - forsvinder "fnidderet" så ikke ?

Fra : LG

Dato : 27-07-08 19:00

> [...]
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

Desværre ikke - nu er det næsten ulæseligt. Desværre må jeg sige, at den ser
bedst ud i den gammeldaws opløsning på 800 x 600, men det duer jo ikke på
ret mange sider på nettet.

LG

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-07-08 19:07

LG skriver:

> Desværre ikke - nu er det næsten ulæseligt. Desværre må jeg sige, at den ser
> bedst ud i den gammeldaws opløsning på 800 x 600, men det duer jo ikke på
> ret mange sider på nettet.

Skærmen skal stå til den opløsning panelet er i (hvilket burde være
1280x1024, men tjek lige selv specs). Alt andet er ret umuligt at
arbejde med for skærmen.

Fra : Michael

Dato : 27-07-08 19:13

LG skrev:

> Desværre ikke - nu er det næsten ulæseligt. Desværre må jeg sige, at den ser
> bedst ud i den gammeldaws opløsning på 800 x 600, men det duer jo ikke på
> ret mange sider på nettet.

Prøv at ændre skærmens opdateringshastighed til 60 Hz.

Fra : LG

Dato : 27-07-08 19:24

"Michael" <ingenspam@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at ændre skærmens opdateringshastighed til 60 Hz.

Halløjsa, det var vist lige det der skulle til. Den stod til 75 Hz, nu kører
den med 60 Hz og 1024 x 768, og alt ånder fred og ro.
Denne opløsning er optimal for mig, da jeg ikke mere ser så godt som da jeg
var 20...
En højere opløsning gør, at der skal læsebriller på næsetippen!

LG

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-07-08 19:32

LG skriver:

> Halløjsa, det var vist lige det der skulle til. Den stod til 75 Hz, nu kører
> den med 60 Hz og 1024 x 768, og alt ånder fred og ro.

Du kan få det endnu bedre.

> Denne opløsning er optimal for mig, da jeg ikke mere ser så godt som da jeg
> var 20...
> En højere opløsning gør, at der skal læsebriller på næsetippen!

Nej, så skal du bare ramme fanebladet lige ved siden af "indstillinger",
det hedder "udseende". Her vælger du skriftstørelse i bunden.

Dermed har du både den rette opløsning on en skriftstørelse du kan læse.

Fra : LG

Dato : 27-07-08 20:26

> [...]
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

Tja, du er da fuld af gode ide'er i dag. Det skal prøves
Tak for hjælpen
LG

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-07-08 20:40

LG skriver:

> Tja, du er da fuld af gode ide'er i dag.

Det hænder

> Det skal prøves
> Tak for hjælpen

Velbekom

Du er faldet i den samme "grube" som mange andre der har skiftet fra CDT
til LCD skærm. De fleste sætter opløsningen for lavt og får et ringe
billede med undskyldningen "jeg kan ikke se det ellers". På med briller,
tættere på med skærmen, eller blot stille skrifttyperne større og så få
det fulde udbytte af sin skærm....

Fra : Jens G

Dato : 27-07-08 19:39

On Sun, 27 Jul 2008 19:59:37 +0200, "LG" <leifgraversen@mail.dk>
wrote:

>Desværre ikke - nu er det næsten ulæseligt. Desværre må jeg sige, at den ser
>bedst ud i den gammeldaws opløsning på 800 x 600, men det duer jo ikke på
>ret mange sider på nettet.

Og det er en HX, og ikke en HW eller HG? For så skal den køre
1440x900.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.