Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
WOW flydende i 1920 x 1200
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 29-07-08 10:35

Min bonussøn er vild med World Of Warcraft, men grafikortet på min
pc, som han ofte låner, har svært ved at trække det i 1920 x 1200,
som fladskærmen kører, og selvom vi kører opløsningen ned i spillet,
går kortet ofte i knæ. Det tyder på, at der er et varmeproblem med
det kort, men det er tilsyneladende også for langsomt til opgaven,
så jeg overvejer at købe et nyere og hurtigere grafikkort.

Pt. sidder der et ATI Radeon x1950 Pro i den, men jeg er meget i
tvivl om, hvad jeg skal vælge som erstatning, så har I et godt råd?

Faktisk er jeg blevet lidt træt af ATI, da de sidste par ATI-kort,
jeg har ejet, har været ret så ustabile, så måske skulle man prøve
et Nvidia-kort i stedet...(?)

Bundkortet er et Intel D975XBX2 med 4 GB RAM (DDR2, 800 Mhz) og en
2,66 Ghz Core 2 Quad (Intel QX6700)-processor.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 29-07-08 17:44

Thomas G. Madsen wrote:

> jeg har ejet, har været ret så ustabile, så måske skulle man prøve
> et Nvidia-kort i stedet...(?)

Prøv at kigge på det kort jeg har linket til i den tråd der er startet
af Tonny Poulsen

Her er en test, hvor dit kort også er med:
http://www.tomshardware.com/charts/desktop-vga-charts/prey,576.html?p=1590%2C1576%2C1639

Jesper Poulsen

Fra : Frandsen

Dato : 01-08-08 09:26

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> Pt. sidder der et ATI Radeon x1950 Pro i den, men jeg er meget i
> tvivl om, hvad jeg skal vælge som erstatning, så har I et godt råd?

Jeg vil anbefale et 8800GT i en over clocket-version (F.eks. ASUS 8800GT TOP
ved 700MHz). Man får meget for pengene.

Fra : Klaus G.

Dato : 02-08-08 21:10

> Pt. sidder der et ATI Radeon x1950 Pro i den, men jeg er meget i
> tvivl om, hvad jeg skal vælge som erstatning, så har I et godt råd?
Det kort burde altså godt kunne trække WoW. Skru lidt ned for det helt vilde
grafik, så skal du se :)

V-Sync skal være off f.eks..

Meget længe siden jeg har spillet wow, så kan ikk huske alle settings

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery