Driver til sekundær skærm...
Fra : Tonni Madsen

Dato : 18-07-08 15:50

Jeg har et lidt spøjst problem... jeg har to identiske ViexSonic VA902
skærme på min gf7900gt og det virker fint...
Men jeg faldt over en driver til skærmene (har kørt med standartskærm) og
tænkte at jeg jo lige så godt kan installere den...
Den indeholder en exe som så ofte og det gik fint, men den har kun
installeret den primære skærm, og hvis jeg kører den igen, vil den bare
afinstallere... jeg har prøvet at udpakke installeren med winrar men der er
ingen filer som windows vil aceptere som en driver ved at tilføje den
manuelt...
Ved godt at det virker fint med standartdriveren, men nu er jeg sgu blevet
lidt nysgerig...
Nogen forslag til hvordan jeg får vredet driveren ud af pakken?
Den er hentet gennem Driver Genius og jeg kan ikke finde et link til den
andre steder, desværre

På forhånd tak Tonni madsen

Fra : N_B_DK

Dato : 19-07-08 16:49

"Tonni Madsen" <Tonnimadsen@privat.dk> wrote in message

> Men jeg faldt over en driver til skærmene (har kørt med

INGEN skærme kræver drivere, grafikkortet gør, og der kan være
farveprofiler til skærmen, men der findes ikke drivere.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-07-08 17:22

N_B_DK wrote:

> INGEN skærme kræver drivere, grafikkortet gør, og der kan være
> farveprofiler til skærmen, men der findes ikke drivere.

Jo, det gør der.

"Driver" dækker over oplysninger om hvilke opløsninger skærmen kan klare.

Kører du altid med "standardskærm" og nogle elendige valgmuligheder for
opløsning?

Jesper Poulsen

Fra : N_B_DK

Dato : 20-07-08 07:57

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> wrote in message

> Jo, det gør der.
>
> "Driver" dækker over oplysninger om hvilke opløsninger skærmen kan
> klare.

men det er ikke en driver, men en ganske alm inf fil.

Fra : ttoet

Dato : 19-07-08 21:32

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> "Tonni Madsen" <Tonnimadsen@privat.dk> wrote in message

> INGEN skærme kræver drivere, grafikkortet gør, og der kan være
> farveprofiler til skærmen, men der findes ikke drivere.

Det kan godt være at skærmene ikke kræver drivere, men det kan være at
systemet kan nyde godt af oplysninger om skærmen.

Jeg ved ikke om det er sådan mere, men min gamle KFC skærm kom med en .inf
fil (der for øvrigt hed "smile.inf . Når jeg kørte denne fil fik jeg
pludselig mange flere valgmuligheder med hensyn til frekvens og opløsning
end når jeg brugte standardskærmen.

Det er muligvis sådan en fil Tonni hentyder til.
Thoeger

Fra : N_B_DK

Dato : 20-07-08 07:59

"ttoet" <ttoet@invalid> wrote in message
> [...]
> fik jeg pludselig mange flere valgmuligheder med hensyn til frekvens
> og opløsning end når jeg brugte standardskærmen.

ja men en inf står for info, der er intet der minder om nogen driver, at
producenterne kalder det en driver, skyldes alene at 9/10 folk ikke vil
kunne forstå forskellen, men det bliver det ikke en driver af.

Fra : Tonni Madsen

Dato : 20-07-08 10:22

Så det korte af det lange e, hvis jeg er tilfreds med opløsning etc, og har
valgt det rigtige farveskema, så er det underordnet om den køre som
standartskærm, eller "hedder det rigtige"...
Er det sådan det skal forståes?

Mvh Tonni Madsen

Fra : N_B_DK

Dato : 20-07-08 23:27

> [...]
> og har valgt det rigtige farveskema, så er det underordnet om den
> køre som standartskærm, eller "hedder det rigtige"...

100% korrekt.

Fra : ttoet

Dato : 20-07-08 20:03

> [...]
> producenterne kalder det en driver, skyldes alene at 9/10 folk ikke vil
> kunne forstå forskellen, men det bliver det ikke en driver af.

Ja, jeg véd godt hvad en .inf fil er for en størrelse. Som jeg også skrev:
"Det kan godt være at systemet kan nyde godt af oplysninger om skærmen". Det
er det samme som "info" .

En anden ting er så at KFC, fejlagtigt, kaldte det for en skærmdriver. Så de
har heller ikke så meget tjek på hvad der er hvad.
Thoeger

Fra : N_B_DK

Dato : 20-07-08 23:28

> En anden ting er så at KFC, fejlagtigt, kaldte det for en
> skærmdriver. Så de har heller ikke så meget tjek på hvad der er hvad.

Det var/er ikke kun KFC, men stort set alle producenter.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-07-08 05:02

N_B_DK wrote:

> Det var/er ikke kun KFC, men stort set alle producenter.

Og ikke kun skærme, men også modems.
Til Windows findes der "drivere" til alt.

Jesper Poulsen

Fra : Ivan

Dato : 21-07-08 09:08

"Tonni Madsen" <Tonnimadsen@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Nogen forslag til hvordan jeg får vredet driveren ud af pakken?
> Den er hentet gennem Driver Genius og jeg kan ikke finde et link til den

Kører du med ATI eller Nvidia?

Mvh. Ivan.

Fra : Tonni Madsen

Dato : 21-07-08 09:31

Tak, for svarene, så lære man jo lidt hver dag...

> Kører du med ATI eller Nvidia?

Som jeg skrev i oplæget, så er det er gf7900gt, et nvidia kort, men ifølge
de kloge hoveder, så skal jeg vist ikke bekymre mig mere om drivere til
skærmen...

Mvh Tonni Madsen